Frågor man vågar ställa

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför verkar det vara ett krav att vara obeskrivligt långsam när man jobbar på apotek?
I alla andra lägen kräver vi oss snabb och smidig service, varför funkar detta inte på apoteken?
Jag måste tyvärr in och lösa ut receptbelagda mediciner några gånger om året och det är alltid samma sak, 2 personer = kö. Även utan kö är det ofta mycket lång väntetid medans tanten tomtar omkring bland hyllorna i en i bästa tänkbara fall maklig takt.
Idag var det dags. Det var två personer före mig, varav hon hade börjat med den första innan jag kom in, och det tog ca 35 minuter? :3freak

Hade det varit någon annan form av detaljhandel hade det ansetts oacceptabelt om det tagit 3,5min.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför verkar det vara ett krav att vara obeskrivligt långsam när man jobbar på apotek?
I alla andra lägen kräver vi oss snabb och smidig service, varför funkar detta inte på apoteken?
Jag måste tyvärr in och lösa ut receptbelagda mediciner några gånger om året och det är alltid samma sak, 2 personer = kö. Även utan kö är det ofta mycket lång väntetid medans tanten tomtar omkring bland hyllorna i en i bästa tänkbara fall maklig takt.
Idag var det dags. Det var två personer före mig, varav hon hade börjat med den första innan jag kom in, och det tog ca 35 minuter? :3freak

Hade det varit någon annan form av detaljhandel hade det ansetts oacceptabelt om det tagit 3,5min.

Svårt att avlida av att ha fått den ena gurkan gratis...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Sluta gnäll o använd Apotekets hemsida. ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Parafinolja blev det.

Paraffinolja är bra skit, annars funkar vanlig hederlig olivolja. Jag tillverkar en hel del trösklar, smygar mm i ek och brukar använda olivolja när det ska oljas mindre saker och annars använder jag alltid hårdvaxolja, Osmo. Skitbra när man ska färga dessutom och det är mycket bättre med sådan på en bänkskiva än sedvanlig olja då den håller avsevärt mycket bättre och ytan blir mycket enklare att hålla rent.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Det har jag alltid undrat också. Som tur är behöver jag själv ytterst sällan ge mig in där sen de släppte receptfria mediciner lösa men tjejen däremot måste in då och då vilket oftast sker när vi ändå är på maxi och handlar.

Som tur är för mig har de placerat en sån där utfällbar pensionärsvilostol på stolpen precis utanför så jag brukar sätta mig där och spela Angry Birds eller nåt istället.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Är det verkligen meningen att "tändstiftsröret", alltså det man sänker ned stiftet i ska va smetfullt med motorolja, upp till gummitätningen på spolen? :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det försvinner på något magiskt vid när du tar ur stiftet.

Kommer ny bara. :gnissla
Nå lite felsöking så måste det vara ny ventilkåpspackning som behövs...

Kontsigt nog har hon tänt på sex ändå fast tändystemen var dränkt i olja på nåra cylindrar. :va

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kontsigt nog har hon tänt på sex ändå fast tändystemen var dränkt i olja på nåra cylindrar. :va
Inte alls konstigt. Olja isolerar istället för att kortsluta.
Jag brukar alltid smeta lite spillolja på väderutsatt elektronik. Håller korrosionen borta rätt hyffsat.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte alls konstigt. Olja isolerar istället för att kortsluta.
Jag brukar alltid smeta lite spillolja på väderutsatt elektronik. Håller korrosionen borta rätt hyffsat.

Ren olja funkar - Spillolja leder ofta ström pga föroreningarna.
Olja kan även äta upp isolering och tätningar.
Vaselin rekommenderas.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Åter till ämnet:
Vad ska jag klä ut mej till imorrn?
Har helt slut på idéer och vill inte lägga ner för mycket tid på något avancerat.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Åter till ämnet:
Har helt slut på idéer och vill inte lägga ner för mycket tid på något avancerat.

Måla dig blå och var smurf. Eller ta på dig ett vitt lakan och var grek från antiken, spöke eller KKK-medlem. Lakan är användbara.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Åter till ämnet:

Trä en stor låda över huvudet, måla den grå och var ett granitblock. man slipper snacka en massa på det viset.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati