Frågor man vågar ställa

Varför verkar det vara ett krav att vara obeskrivligt långsam när man jobbar på apotek?
I alla andra lägen kräver vi oss snabb och smidig service, varför funkar detta inte på apoteken?
Jag måste tyvärr in och lösa ut receptbelagda mediciner några gånger om året och det är alltid samma sak, 2 personer = kö. Även utan kö är det ofta mycket lång väntetid medans tanten tomtar omkring bland hyllorna i en i bästa tänkbara fall maklig takt.
Idag var det dags. Det var två personer före mig, varav hon hade börjat med den första innan jag kom in, och det tog ca 35 minuter? :3freak

Hade det varit någon annan form av detaljhandel hade det ansetts oacceptabelt om det tagit 3,5min.

Varför verkar det vara ett krav att vara obeskrivligt långsam när man jobbar på apotek?
I alla andra lägen kräver vi oss snabb och smidig service, varför funkar detta inte på apoteken?
Jag måste tyvärr in och lösa ut receptbelagda mediciner några gånger om året och det är alltid samma sak, 2 personer = kö. Även utan kö är det ofta mycket lång väntetid medans tanten tomtar omkring bland hyllorna i en i bästa tänkbara fall maklig takt.
Idag var det dags. Det var två personer före mig, varav hon hade börjat med den första innan jag kom in, och det tog ca 35 minuter? :3freak

Hade det varit någon annan form av detaljhandel hade det ansetts oacceptabelt om det tagit 3,5min.

Svårt att avlida av att ha fått den ena gurkan gratis...

Sluta gnäll o använd Apotekets hemsida. ;)

Parafinolja blev det.

Paraffinolja är bra skit, annars funkar vanlig hederlig olivolja. Jag tillverkar en hel del trösklar, smygar mm i ek och brukar använda olivolja när det ska oljas mindre saker och annars använder jag alltid hårdvaxolja, Osmo. Skitbra när man ska färga dessutom och det är mycket bättre med sådan på en bänkskiva än sedvanlig olja då den håller avsevärt mycket bättre och ytan blir mycket enklare att hålla rent.

Det har jag alltid undrat också. Som tur är behöver jag själv ytterst sällan ge mig in där sen de släppte receptfria mediciner lösa men tjejen däremot måste in då och då vilket oftast sker när vi ändå är på maxi och handlar.

Som tur är för mig har de placerat en sån där utfällbar pensionärsvilostol på stolpen precis utanför så jag brukar sätta mig där och spela Angry Birds eller nåt istället.

Är det verkligen meningen att "tändstiftsröret", alltså det man sänker ned stiftet i ska va smetfullt med motorolja, upp till gummitätningen på spolen? :va

Kontsigt nog har hon tänt på sex ändå fast tändystemen var dränkt i olja på nåra cylindrar. :va
Inte alls konstigt. Olja isolerar istället för att kortsluta.
Jag brukar alltid smeta lite spillolja på väderutsatt elektronik. Håller korrosionen borta rätt hyffsat.

Inte alls konstigt. Olja isolerar istället för att kortsluta.
Jag brukar alltid smeta lite spillolja på väderutsatt elektronik. Håller korrosionen borta rätt hyffsat.

Ren olja funkar - Spillolja leder ofta ström pga föroreningarna.
Olja kan även äta upp isolering och tätningar.
Vaselin rekommenderas.

Åter till ämnet:
Vad ska jag klä ut mej till imorrn?
Har helt slut på idéer och vill inte lägga ner för mycket tid på något avancerat.

Åter till ämnet:
Vad ska jag klä ut mej till imorrn?
Har helt slut på idéer och vill inte lägga ner för mycket tid på något avancerat.

Trä en stor låda över huvudet, måla den grå och var ett granitblock. man slipper snacka en massa på det viset.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick