Slowroller
Skrämmer små barn
Har lite beslutsångest.
Börjar bli dags att fundera på min utlandstermin på programmet jag läser på högskolan. Men vart ska man plugga?
Skärp dig? Var ska man plugga. Vart är du på väg?
Har lite beslutsångest.
Börjar bli dags att fundera på min utlandstermin på programmet jag läser på högskolan. Men vart ska man plugga?
Och så säger ni att skåningar inte kan svenska.....
Grammatiken är ju lättare för en utomstående som måste ha regler att förhålla sig till för att kunna begripa't.
Tihi.Men lägg av! Jag läser ju ENGELSK grammatik. Då kan man ju inte holla kåll på den svenska språken.
Hehe faktum är att förra terminen vill jag minnas att jag skrev en essä som delvis avhandlade just var/vart.
Och så säger ni att skåningar inte kan svenska.....
Jag tror aldrig jag har använt ordet vart, i mina hemtrakter säger man var i båda fallen.
Nej, vi säger att ni inte kan prata rent!
Vars heter'e.
Alltså.....
Ok, på min lokala ICA vid mjölken så ställer dom mjölken med kortast hållbarhet ytterst. Jag behöver mjölk med längre hållbarhet. Är det socialt efterblivet/osolidariskt att plocka någon mjölk längre in med bättre datum, eller ska jag vänta till någon mer lättlurad tar mjölken med kort datum, kanske ta mjölken med kort datum och känna att jag har gjort dagens goda gärning eller kanske ge sonen saft istället?
Var ska man plugga.
Är inte det där en fråga när allt kommer omkring?
Satan!!! Busted!
Finns det huvudstäder i världen som saknar asfalterade gator?
Om man har två bänkskivor i stavlimmad valnöt (som jag har) som har slagit sig. Kan man sätta dem i spänn mot varandra så att de rätar på sig eller är det bara onödig väntan?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|