Frågor man vågar ställa

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kött som legat fryst i 10 år kommer inte smaka gott. Blir en jävla lustig och torr smak. Jag är annars inte den som bryr som om bäst före datum. Tjejen är vansinnig när jag har sylt och sånt som är gammalt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har lite beslutsångest.

Börjar bli dags att fundera på min utlandstermin på programmet jag läser på högskolan. Men vart ska man plugga?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Bahamas. Grenadinerna.

Dåligt med kurser jag har nytta av på grenadinerna. Verkar vara mest Medical Science. Bahamas däremot. Det som talar emot det är väl mitt norska påbrå och medföljande mesighet vad gäller sol :crash

Just nu är jag mest taggad på att plugga spanska i södra USA.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dåligt med kurser jag har nytta av på grenadinerna. Verkar vara mest Medical Science. Bahamas däremot. Det som talar emot det är väl mitt norska påbrå och medföljande mesighet vad gäller sol :crash

Just nu är jag mest taggad på att plugga spanska i södra USA.

Södra usa är också soligt!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Södra usa är också soligt!

Östra södra USA är fuktigt och varmt. Västra är torrt och varmt.
Västra är mycket, mycket bättre för en norrman.

Själv tillbringade jag ett gäng år i sydöstra USA. Det var något så inihelvetes varmt och svettigt.

Stor skillnad öst och väst!!!

Annars skulle jag skaffa mig utlandserfarenhet som ser bra ut i CV:t. Typ Tyskland om du skall jobba industri eller handel.

Bayern??? Berlin???

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Östra södra USA är fuktigt och varmt. Västra är torrt och varmt.
Västra är mycket, mycket bättre för en norrman.

Själv tillbringade jag ett gäng år i sydöstra USA. Det var något så inihelvetes varmt och svettigt.

Stor skillnad öst och väst!!!

Annars skulle jag skaffa mig utlandserfarenhet som ser bra ut i CV:t. Typ Tyskland om du skall jobba industri eller handel.

Bayern??? Berlin???

Vad passar en värmeskygg nordbo bäst då? Torrt och varmt antar jag är bättre än fuktigt.
Har kikat närmare och det verkar vara lite ont om uni´s att välja på i USA ändå. Finns mest i norra änden.

Nja Düskland ger mig nog inget eftersom jag pluggar till översättare engelska/svenska där jag siktar på att bättra på min spanska inför framtiden. Och tyskar är ju inte världsbäst på engelska :crash
Därför jag lutar åt USA eftersom General American är klart största språket inom litteratur och film/tv samtidigt som södra USA ju har stora delar spansktalande. Så att plugga och kunna använda spanskan samtidigt som jag omges av "amerikanska" vore det ultimata.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati