Frågor man vågar ställa

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Vet någon vänlig själ var man kan hitta den där filmen med en snubbe som har hojen bredvid sängen, och ligger med full mundering på sig i sängen, och tar hojen från sängen till toa?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Men, visst finns det en längre version? Där han "vaknar" flera gånger?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om man känner någon som är dragspelsvirtuos på riktigt, hur hjälper man vederbörande att hitta en anställning i en stadigvarande orkester i huvudstaden?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om man känner någon som är dragspelsvirtuos på riktigt, hur hjälper man vederbörande att hitta en anställning i en stadigvarande orkester i huvudstaden?

Du går ner till plattan, ger killen 3st 6-pack lättöl och sen har du en orkester. Han kommer få spela hur mycket han vill. Gemenskapen är fanastisk.
Mat, vin, kvinnor och sång kommer vara hans liv från den dagen...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du går ner till plattan, ger killen 3st 6-pack lättöl och sen har du en orkester. Han kommer få spela hur mycket han vill. Gemenskapen är fanastisk.
Mat, vin, kvinnor och sång kommer vara hans liv från den dagen...

Det är redan hans liv. Han borde försörja sig på det på riktigt. Knepigt instrument för fasta orkestrar dock. SM-vinnare 2012, så han kan bättre än ovan där. Inte orgelkäringen på sergelstorgklass.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det är redan hans liv. Han borde försörja sig på det på riktigt. Knepigt instrument för fasta orkestrar dock. SM-vinnare 2012, så han kan bättre än ovan där. Inte orgelkäringen på sergelstorgklass.

Dragspel är nog mitt favoritinstrument. Tror både min morfar och min farfar var hejare på det faktiskt. Har ett minne av att jag hört båda spela det.

Själv fattar jag ingenting av det. Är ju fan 200 knappar på en sån rackare. Tacka vet jag trombon. Inte en knapp :crash

Men nej det är nog inte något stororkester instrument direkt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Dragspel funkar i rockband också.. tänker på danny federici (R.I.P) som lirade orgel och slängde på sig dragspelet ibland i e street band.

Jag har varit på spelning där ett punkband hade en basfiol med.
Det var nog inte vad den killens föräldrar hade tänkt sig när de tvingade honom att lära sig det :gnissla

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Dragspel är nog mitt favoritinstrument. Tror både min morfar och min farfar var hejare på det faktiskt. Har ett minne av att jag hört båda spela det.

Själv fattar jag ingenting av det. Är ju fan 200 knappar på en sån rackare. Tacka vet jag trombon. Inte en knapp :crash

Men nej det är nog inte något stororkester instrument direkt.

Min farfar Ivan ägde på dragspel. :)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Dragspel funkar i rockband också.. tänker på danny federici (R.I.P) som lirade orgel och slängde på sig dragspelet ibland i e street band.

Pogues! Dragspelet var centralt där!

Yrkesmusiker är stenhårt. En gammal klasskamrat till mig är duktig gitarrist. Så duktig att han lirat med Wiehe*. Långa stunder har han dock försörjt sig som kock och liknande.

*Minns ni skandalen för ca 10 år sedan när Wiehe, gamle gubben, kraschade ett hotellrum och slängde ut TV:n. Wiehe var storsint, det var min gamle klasskamrat som bar skulden till det där. :3freak

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati