Frågor man vågar ställa

Varför säger folk att om man blir smittat av ett barn, t ex förkylning så blir man sjukare än annars.

Säger någon det, att man blir sjukare alltså? Det har jag inte riktigt hört. Att småbarnsföräldrar blir sjuka oftare är inte så konstigt. Att det är jobbigt att vara sjuk när man dessutom har illbattingar som skall passas upp är heller inte så konstigt. Som barnfri kunde man ju ligga och ynka i soffan i en vecka och bara kliva upp för att värma knorrsoppa eller byta DVD-film. Som småbarnsförälder måste man ju ge helservice oavsett hur kass man känner sig.

Säger någon det, att man blir sjukare alltså? Det har jag inte riktigt hört. Att småbarnsföräldrar blir sjuka oftare är inte så konstigt. Att det är jobbigt att vara sjuk när man dessutom har illbattingar som skall passas upp är heller inte så konstigt. Som barnfri kunde man ju ligga och ynka i soffan i en vecka och bara kliva upp för att värma knorrsoppa eller byta DVD-film. Som småbarnsförälder måste man ju ge helservice oavsett hur kass man känner sig.
Men då vabbar den andra föräldern och tar hand om er båda

Joråserruatt, på mitt jobb så har vi två vuxna personer utan barn som hävdar att om/när de blir smittade av ett litet barn så blir de sjukare.
Min fråga är dessutom, hur kan man veta exakt vem som har smittat en?:va

Jag tror du har konstiga arbetskamrater. :)

Joråserruatt, på mitt jobb så har vi två vuxna personer utan barn som hävdar att om/när de blir smittade av ett litet barn så blir de sjukare.
Min fråga är dessutom, hur kan man veta exakt vem som har smittat en?:va

Skojjar du :skrämd:skrämd, den ena är värre än den andre, senast idag så städades kylen ut, varvid min mat slängdes "för att den såg gammal ut"....... Tänk om jag fick slänga ut några "bara för att de ser gamla ut"......

Bara ge igen, släng deras käk av samma anledning.

Jag hoppas du ser till att de får bjuda dig på lunch.

Skojjar du :skrämd:skrämd, den ena är värre än den andre, senast idag så städades kylen ut, varvid min mat slängdes "för att den såg gammal ut"....... Tänk om jag fick slänga ut några "bara för att de ser gamla ut"......

Vad är det som gör att en del LED-bakljus ser ut som att dom blinkar när man ser dem på film?

Vad är det som gör att en del LED-bakljus ser ut som att dom blinkar när man ser dem på film?

Min gissning är att de i normalfallet är "nerdimrade" och lyser för fullt när man bromsar. Eftersom man inte kan dimra ner en ljusdiod måste man, för att få den effekten, tända och släcka den med en sådan intervall att det ser ut som att den lyser svagare. I själva verket flimrar den men det går fortare än ögat kan uppfatta. Kameran däremot tar ju stillbilder i serie och då kan den fånga dioden i släckt tillstånd.

Edit: pucktvåa :gnissla

Jag undrar varför man vid köbildning vid påfarter här i huvudstaden har så satans bråttom in i kön istf att använda zickzackzonen i påfartens ände?

Varför får man andnöd när man försöker sörpla i sig varm glögg?

Vattenångor andas man väl när man är förkyld? Vad tränger boret syret?

ImageUploadedByTapatalk1387647885.235428.jpg

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...