Frågor man vågar ställa

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför säger folk att om man blir smittat av ett barn, t ex förkylning så blir man sjukare än annars.

Säger någon det, att man blir sjukare alltså? Det har jag inte riktigt hört. Att småbarnsföräldrar blir sjuka oftare är inte så konstigt. Att det är jobbigt att vara sjuk när man dessutom har illbattingar som skall passas upp är heller inte så konstigt. Som barnfri kunde man ju ligga och ynka i soffan i en vecka och bara kliva upp för att värma knorrsoppa eller byta DVD-film. Som småbarnsförälder måste man ju ge helservice oavsett hur kass man känner sig.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Säger någon det, att man blir sjukare alltså? Det har jag inte riktigt hört. Att småbarnsföräldrar blir sjuka oftare är inte så konstigt. Att det är jobbigt att vara sjuk när man dessutom har illbattingar som skall passas upp är heller inte så konstigt. Som barnfri kunde man ju ligga och ynka i soffan i en vecka och bara kliva upp för att värma knorrsoppa eller byta DVD-film. Som småbarnsförälder måste man ju ge helservice oavsett hur kass man känner sig.
Men då vabbar den andra föräldern och tar hand om er båda

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Joråserruatt, på mitt jobb så har vi två vuxna personer utan barn som hävdar att om/när de blir smittade av ett litet barn så blir de sjukare.
Min fråga är dessutom, hur kan man veta exakt vem som har smittat en?:va

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tror du har konstiga arbetskamrater. :)

Joråserruatt, på mitt jobb så har vi två vuxna personer utan barn som hävdar att om/när de blir smittade av ett litet barn så blir de sjukare.
Min fråga är dessutom, hur kan man veta exakt vem som har smittat en?:va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skojjar du :skrämd:skrämd, den ena är värre än den andre, senast idag så städades kylen ut, varvid min mat slängdes "för att den såg gammal ut"....... Tänk om jag fick slänga ut några "bara för att de ser gamla ut"......

Bara ge igen, släng deras käk av samma anledning.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag hoppas du ser till att de får bjuda dig på lunch.

Skojjar du :skrämd:skrämd, den ena är värre än den andre, senast idag så städades kylen ut, varvid min mat slängdes "för att den såg gammal ut"....... Tänk om jag fick slänga ut några "bara för att de ser gamla ut"......

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Vad är det som gör att en del LED-bakljus ser ut som att dom blinkar när man ser dem på film?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad är det som gör att en del LED-bakljus ser ut som att dom blinkar när man ser dem på film?

Min gissning är att de i normalfallet är "nerdimrade" och lyser för fullt när man bromsar. Eftersom man inte kan dimra ner en ljusdiod måste man, för att få den effekten, tända och släcka den med en sådan intervall att det ser ut som att den lyser svagare. I själva verket flimrar den men det går fortare än ögat kan uppfatta. Kameran däremot tar ju stillbilder i serie och då kan den fånga dioden i släckt tillstånd.

Edit: pucktvåa :gnissla

Jag undrar varför man vid köbildning vid påfarter här i huvudstaden har så satans bråttom in i kön istf att använda zickzackzonen i påfartens ände?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Varför får man andnöd när man försöker sörpla i sig varm glögg?

Vattenångor andas man väl när man är förkyld? Vad tränger boret syret?

ImageUploadedByTapatalk1387647885.235428.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...