Monkeyman
Ny medlem
Försök inte, vet vet redan hur ni tänker.
Ingen större hemlighet hur käringar resonerar....
Försök inte, vet vet redan hur ni tänker.
Du vet hur de tänker, du vet absolut inte hur jag tänker.
Va heter märket på denna jackan ?
View attachment 397413
Fag? ;D
Nej fel
Ficus?
Nej det e inte mc jacka , helt vanlig jacka
Nej.....
Om man är fattig har det väl betydelse?Det fick mig att fundera på sanningshalten, http://www.varforsystembolaget.se/
Hur många skulle egentligen dricka mer bara för att man handlade drickat samtidigt som makaronerna?
Personligen, så även bland vänner/bekanta/släktingar osv, har jag alltid ett rejält lager vin, öl och sprit hemma. Varken pris eller tillgång har någonsin begränsat eller ökat inmundigandet av alkohol, inte ens som ungdom.
Kan det verkligen vara så att jag och alla jag känner är unika, eller kan det vara så att Systembolaget far med osanning? Vilket iof ligger i deras intresse att göra....
Om man är fattig har det väl betydelse?
Fast det är ju snarare en fråga om prioritering, kolla bakom valfritt systembolag, dom killarna som hänger där är ju knappast välbärgade.
Men det var mer en sidnot sedd från min sida, alkohol i butik kommer ju inte ha så stor skillnad i pris.
Ja fast vi som kan hantera det, hur mycket lider vi av monopolet egentligen?
Billigare kommer det ALDRIG bli om Systembolaget släpper på monopolet. Visst, enstaka fria prissättningar kommer möjligtvis sänka priset på en del produkter men då kommer marginalen påverkas istället.
Systembolagets stora volymköp gör att priserna går att diskutera ganska kraftigt, kommer Ica sälja alkohol så kan de givetvis vara med i matchen men ändå inte konkurrera. Risken är ju också att en grossist tar tag i det hela och vill tjäna pengar.
Men din fråga är intressant. Jag tror att nyhetens behag kommer göra att det dricks mer i början men sen kommer det antagligen bara vara marginellt högre intag än nu, om ens något.
Och de får det självklart att låta annorlunda, det är som sagt deras jobb.
Jag är kluven i frågan. Samtidigt som jag gärna skulle vilja kunna köpa vin i butikerna så inser jag ju att utbudet kommer sjunka drastiskt och bli märkbart sämre. Systembolaget kan köpa hem en pall av en ovanlig sort till sitt centrallager och portionera ut den därifrån, det kommer inte kunna ske i samma utsträckning när sprit och vin kommer säljas överallt.
Fast sen kom jag på att jag skiter i vilket då jag ändå alltid beställer min sprit från utlandet pga de skyhöga alkoholskatterna här i landet och då får jag det dessutom hemlevererat.
Ja fast vi som kan hantera det, hur mycket lider vi av monopolet egentligen?
Billigare kommer det ALDRIG bli om Systembolaget släpper på monopolet. Visst, enstaka fria prissättningar kommer möjligtvis sänka priset på en del produkter men då kommer marginalen påverkas istället.
Systembolagets stora volymköp gör att priserna går att diskutera ganska kraftigt, kommer Ica sälja alkohol så kan de givetvis vara med i matchen men ändå inte konkurrera. Risken är ju också att en grossist tar tag i det hela och vill tjäna pengar.
Men din fråga är intressant. Jag tror att nyhetens behag kommer göra att det dricks mer i början men sen kommer det antagligen bara vara marginellt högre intag än nu, om ens något.
Och de får det självklart att låta annorlunda, det är som sagt deras jobb.
Jag är kluven i frågan. Samtidigt som jag gärna skulle vilja kunna köpa vin i butikerna så inser jag ju att utbudet kommer sjunka drastiskt och bli märkbart sämre. Systembolaget kan köpa hem en pall av en ovanlig sort till sitt centrallager och portionera ut den därifrån, det kommer inte kunna ske i samma utsträckning när sprit och vin kommer säljas överallt.
Fast sen kom jag på att jag skiter i vilket då jag ändå alltid beställer min sprit från utlandet pga de skyhöga alkoholskatterna här i landet och då får jag det dessutom hemlevererat.
Va heter märket på denna jackan ?
View attachment 397413
Systembolagets stora volymköp gör att priserna går att diskutera ganska kraftigt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|