Tack...heter Khujo
Tack...heter Khujo
Nu stoder jag och gillar systemet men..
det ar ju sjalvklart som fan att alkohol blir billigare om det laggs ner.
1. Monopol. 2.Tror du verkligen att systemet har storre kopkraft an Ica, Coop, osv osv osv?
Nu stoder jag och gillar systemet men..
det ar ju sjalvklart som fan att alkohol blir billigare om det laggs ner.
1. Monopol. 2.Tror du verkligen att systemet har storre kopkraft an Ica, Coop, osv osv osv?
Ja vin och sprit kan ibland ha hyfsat pris pa systemet, att det skulle vara billigare in nagon markbar omfattning haller jag inte med om. Men pa vin har dom faktiskt varit duktiga/kunniga de ganger jag har varit inne.Lustigt, lite finare viner och spriter är ibland billigare i Sverige, trots skatten.
Ja vin och sprit kan ibland ha hyfsat pris pa systemet, att det skulle vara billigare in nagon markbar omfattning haller jag inte med om. Men pa vin har dom faktiskt varit duktiga/kunniga de ganger jag har varit inne.
Over lag ar det dock duktigt mycket dyrare an nagon annanstans jag har handlat. Nagonsin.
Nagon som har koll pa var det faktiskt ar dyrare att handla alkohol an i Sverige? Norge mojligtvis?
Ser inte skadan rätt ny ut, inte fasen har den sprickan varit där många dagar.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s...mot-trafikverket-efter-ursparning_8873350.svd
Svårt att bedöma. Behöver inte varit en betydande tvärsnittsarea som spruckit initialt.
Oavsett, otal regeringars misskötsel av infrastruktur börjar visa sitt verkliga resultat. Gasa tills det rasar funkar inte här, heller. Sverige är långt från glans dagar..
Ja, det borde ju inte hända oavsett, det är ju sant.
En sådan spricka bör ju rosta på studs, men jag trodde räls var smidd, det där ser ju nästan ut som gjutgods?
Valsat stål som vårdats. Med tiden ger utmattning sprickor. Kyla är också ett problem.
Har märkt att jag dömer personer som blandar in engelska uttryck i talet, specifikt då det finns fullt acceptabla ord på svenska att nyttja istället.
Tror det beror på någon föreställning att personen försöker elevera sig över normen på konstgjord väg, eller som kompensation för dålig självbild och bristande karaktär.
Resultatet blir oavsett det samma, jag tar precis allt som sägs med en stor nypa salt, vilket ger mig merarbete vilket stör mig.
Så frågan är helt enkelt, hur fel har jag?
Fel och fel. Du är väl en bakåtsträvare bara
Svenska språket har använt låneord i princip så länge det funnits. Det är bara att du vant dig vid dom gamla precis som du, förhoppningsvis, kommer vänja dig vid de nya. Annars kommer du låta som en riktig gammal gubbe i framtiden.
Fast lånord kommer in i ett språk när ett ord saknas, det är som jag skrev, inte ord som används till utfyllnad/komplettering i diskussion jag åsyftar.
Nar du hört vad jag menar kommer du att förstå, det är inte ett språkbruk som är särskilt nyttjat bland t.ex hantverkare eller butikspersonal.
Gubbe är jag redan, kan ju nästan stava och allt....
Fast lånord kommer in i ett språk när ett ord saknas, det är som jag skrev, inte ord som används till utfyllnad/komplettering i diskussion jag åsyftar.
Nar du hört vad jag menar kommer du att förstå, det är inte ett språkbruk som är särskilt nyttjat bland t.ex hantverkare eller butikspersonal.
Gubbe är jag redan, kan ju nästan stava och allt....
Jag talar utrikiska hela tiden, inte för att jag måste utan för att det är kul. Ibland passar ett ord bättre på utrikiska och ibland hittar jag inte rätt svenskt ord.
Jag gifver eder medhåll min unge Herr Blöjräser.
Jag pluggar ju just engelska och språkvetenskap så all undervisning hela terminen inklusive litteraturen är på engelska. Jag både tänker och drömmer på engelska nuförtiden så jag får typ översätta mina egna tankar till svenska när jag ska prata
Har märkt att jag dömer personer som blandar in engelska uttryck i talet, specifikt då det finns fullt acceptabla ord på svenska att nyttja istället.
Tror det beror på någon föreställning att personen försöker elevera sig över normen på konstgjord väg, eller som kompensation för dålig självbild och bristande karaktär.
Resultatet blir oavsett det samma, jag tar precis allt som sägs med en stor nypa salt, vilket ger mig merarbete vilket stör mig.
Så frågan är helt enkelt, hur fel har jag?
Jag talar utrikiska hela tiden, inte för att jag måste utan för att det är kul. Ibland passar ett ord bättre på utrikiska och ibland hittar jag inte rätt svenskt ord.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|