Slowroller
Skrämmer små barn
Vad heter Lady och Lufsen? Står det inte J.M och E.B i cementen?
Lady and The Tramp heter den i original.
Vad heter Lady och Lufsen? Står det inte J.M och E.B i cementen?
Tramp.
Jo, men initialerna i cementen då?
Jo, men initialerna i cementen då?
Tänkt mig bygga ett par högtalarlådor nu när man har några dagar ledigt. Till bil.
Vad är bästa konfigurationen för 6,5" 3-vägs element. Skall alltså ha hela ljudspektrat ur dessa, inget baslåde-tjafs. Bygga som en trekant i profil, säg 45 grader pekat mot lyssnaren, eller en fyrkantig låda pekande uppåt?
De kommer att ligga nere på golvet bakom sätet.Snabb googling verkar antyda en 10-12 liter, men jag vettefan om jag tänkt vara så seriös att jag räknar volym, viktigare då att de passar där de skall ligga och inte håller på och studsar runt skulle jag tro?Hur många liter kräver dom? Och är tanken att ha dem som sparkpaneler nere vid fötterna eller bak på hatthyllan?
De kommer att ligga nere på golvet bakom sätet.Snabb googling verkar antyda en 10-12 liter, men jag vettefan om jag tänkt vara så seriös att jag räknar volym, viktigare då att de passar där de skall ligga och inte håller på och studsar runt skulle jag tro?
Pickisen, så har orginal i dörrarna men tänkte komplettera med två lådor så jag får fyra.Finns det inga färdiga hål i dörrarna? Eller är det komplettering? Jag hade nog isåfall gjort lådorna så att de kilades fast mellan framsäte och sittbrunnen bak. Inget kul att ha dom tumlandes i kurvorna.
http://www.livsviktigt.se/omdonation/organ-som-kan-doneras/Sidor/default.aspxGår det att donera sin lever (inte hela, men det räcker om jag kan sila en folköl om dagen) utan att köra ihjäl sig först?
Funderar på att ge bort min i femtioårspresent.
Om det nu hjälper mot levercancer.
Går det att donera sin lever (inte hela, men det räcker om jag kan sila en folköl om dagen) utan att köra ihjäl sig först?
Funderar på att ge bort min i femtioårspresent.
Om det nu hjälper mot levercancer.
Vi kom nyss hem från IKEA utan att frugan köpt vare sig servetter eller värmeljus, bör jag ringa vårdguiden direkt eller skall jag vänta en stund?
Det är lugnt, nu när hon tjänat dom pengarna kan hon trippla dom på något annat, typ fönsterträd eller kanske en omtapetsering.
Sparat, inte tjänat.
Försök inte, vet vet redan hur ni tänker.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|