Frågor man vågar ställa

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Röstar på alt.1 från rymdbörje.. Vänta ett par år, klipp han och gå vidare. Om inte för din egen eller tjejens skull så för framtida eventuella offers skull.. Det är inte alltid alla kan bli varnade för sånna där avskum, bättre att dom råkar försvinna än att riskera att dom får fortsätta härja fritt..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fy fan, vilket dilemma. Lätt att säga vad man hade gjort själv i den situationen bakom tangentbordet.

De personerna som piskade på "plåtslagaren" rätt friskt med golf klubbor och liknande, hade de någon anhörig till nått av offren eller tog de tag i saken själva?

Hade det varit vårt barn finns de bara ett alternativ.
Hade det varit min sambo, jag för för mig att vissa tacklar det bättre än andra. Så beroende på hur dåligt hon hade mått så hade man nog agerat därefter?
Kluven:va

Eller så får man hoppas på karma, vissa typer av kreatur löser det oftast själv..:död

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu har alkoholhalten i kroppen återgått till noll igen och man har hunnit smälta det hela...
Kommer så klart inte pryla på honom även om det är stört frestande och han har gjort sig mer än förtjänt av det.
Hoppas innerligt att han blir ordentligt dömd men jag tror fan inte det, är ju hans ord mot hennes och han hävdar så klart att hon var med på det...
Tack för medhåll och kloka ord, nu ska jag skämma bort tjejen.

Dutch courage?

Tankar på hämnd kan vara skönt och ha en viss terapeutisk effekt för dig. Effekterna av att ha utfört den har det troligtvis inte.

En sak är jag rätt säker på. Ju större plats ni ger denne förövare i er relation, desto skadligare för er. Frågan är hur hel hon kan bli och på vilket sätt.

Inte vill ni viäl ha en tredje aktör i relationen i form av en våldtäktsman?

Hon åste komma igenom skiten. Du ska nog vara så lite förknippad med den händelsen som möjligt. Då gör du nog mest nytta och kanske, kanske slipper få det under ditt eget skinn. Lär vara svåtrt att få bort. Lyhördh och hjälpsam kan man ju vara ändå.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Nu har alkoholhalten i kroppen återgått till noll igen och man har hunnit smälta det hela...
Kommer så klart inte pryla på honom även om det är stört frestande och han har gjort sig mer än förtjänt av det.
Hoppas innerligt att han blir ordentligt dömd men jag tror fan inte det, är ju hans ord mot hennes och han hävdar så klart att hon var med på det...
Tack för medhåll och kloka ord, nu ska jag skämma bort tjejen.
Jag antar att det är ungefär lika som med dödsfall och annat elände....man kommer inte över det. Man måste lära sig att leva med det som hänt. Ta kontrollen och inte låta sig styras av det...annars kommer man att för evigt leva kvar där och då.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu känner jag ju mig extremt omanlig när jag måste fråga detta, men hur i hela helvete byter man torkarblad?
Har ju blivit med modern (nåja, modernare än ljuva 80-tal som jag är van med) bil som har sånadär mjuka gummiviftare utan ramverk. Gamla så vred nan ju lodrätt så trillade de ur, och pickupen satt de ju bara på en pigg som man satte tummen på och petade i/ur.
Men dessa är ju allt inkapslat i såndär äcklig hårdplast som man inte vill bryta sönder, och ingen tydlig låsning. Varför kan det inte bara vara en skruv?

Herrigud, renovera rasad hojmotor klarar man ju av, men dessa är fan barnsäkra! :gnissla

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nu känner jag ju mig extremt omanlig när jag måste fråga detta, men hur i hela helvete byter man torkarblad?
Har ju blivit med modern (nåja, modernare än ljuva 80-tal som jag är van med) bil som har sånadär mjuka gummiviftare utan ramverk. Gamla så vred nan ju lodrätt så trillade de ur, och pickupen satt de ju bara på en pigg som man satte tummen på och petade i/ur.
Men dessa är ju allt inkapslat i såndär äcklig hårdplast som man inte vill bryta sönder, och ingen tydlig låsning. Varför kan det inte bara vara en skruv?

Herrigud, renovera rasad hojmotor klarar man ju av, men dessa är fan barnsäkra! :gnissla

Titta pa dom nya forst och se om det hjalper?

Hjalpte inte pa min gamla bil sa jag brot av plastskiten med skruvmejsel, sen kunde jag latt fa av dom gamla och dom nya har ju bruksanvisning pa kartongen.

:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Titta pa dom nya forst och se om det hjalper?

Hjalpte inte pa min gamla bil sa jag brot av plastskiten med skruvmejsel, sen kunde jag latt fa av dom gamla och dom nya har ju bruksanvisning pa kartongen.

:)

Jag ville ju ha av de gamla först så jag kunde få likadana. Men det var ju uppenbarligen dumt tänkt...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nån som jobbar inom bank/finans?
Vad kallar man någon som arbetar med "treasury operations"?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns dessa inte att frambringa inom landet eller åtminstone EU? Vet att de större kärrorna finns men vill ha denna hopfällbara modell, finns bra utbud med 2 hjul men...

foldable-stair-climbing-cart.jpg

b0532220701.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Hej på er.
Elmia motormässa är den värd
tiden som krävs för att se allt
och pengarna till inträdet ?

Smagatusk

Guest
Är det skillnad på kalorier?

Om jag dricker en liter vodka så har jag förtärt 7000 kcal. Låt säga att jag äter kyckling motsvarande mängd kcal; vilket av alternativen kräver mest fysiskt arbete för att förbränna, eller krävs det lika mycket?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är det skillnad på kalorier?

Om jag dricker en liter vodka så har jag förtärt 7000 kcal. Låt säga att jag äter kyckling motsvarande mängd kcal; vilket av alternativen kräver mest fysiskt arbete för att förbränna, eller krävs det lika mycket?

Det borde ju vara rätt stor skillnad på kalorier, prova äta björk och se om du blir fetare.:D

När du väl har omvandlat dom till fett eller socker spelar det nog mindre roll.

Smagatusk

Guest
Det borde ju vara rätt stor skillnad på kalorier, prova äta björk och se om du blir fetare.:D

När du väl har omvandlat dom till fett eller socker spelar det nog mindre roll.

Det är det senare i ditt inlägg som är pudelns kärna. Lagras alla kalorier - oavsett källa - till fett?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring