Frågor man vågar ställa

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Även om protester mot Israel inte är detsamma som antisemitism så känner många judar i Umeå att de vill besparas från att ständigt tvingas förhålla sig till konflikter i Mellanöstern. Många väljer att dölja sin judiskhet som en konsekvens av detta.
Att konfrontera en svensk i israel/palestina-frågor är tydligen helt ok. Betyder det att jag kan göra samma sak med en andragenerationens syrier eller iranier?

http://expo.se/2016/umeas-judar-doljer-sin-identitet--ingen-vagar-bara-kippa-pa-stan_7061.html

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Det här med sätesvärmare i bilen har ju funnits jäkligt länge, trevlig funktion på vintern när man fryser om arslet.
Men när temperaturen passerar 30 grader och rövsvetten börjar flöda så hade det varit bra soft med en säteskylare istället, hur kan detta inte vara en standard grej år 2016?
Framförallt när man har skinnsäten, blir ju olidligt...

Min far hade någon version i sin förra Passat, typ som a/c inbyggt i stolen.
Var riktigt grymt på sommaren men fan inte sett det i någon annan bil vad jag kan komma på.

Varför kan jag inte få sval luft blåst i röven när jag kör bil är 2016..?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här med sätesvärmare i bilen har ju funnits jäkligt länge, trevlig funktion på vintern när man fryser om arslet.
Men när temperaturen passerar 30 grader och rövsvetten börjar flöda så hade det varit bra soft med en säteskylare istället, hur kan detta inte vara en standard grej år 2016?

Var riktigt grymt på sommaren men fan inte sett det i någon annan bil vad jag kan komma på.

Flera Saabar har haft det i alla fall...

Sen ska man inte ha skinnsäten, utom i amerikanska bilar, för där är alternativet alltid porr-plych :huvet

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Köp en kia soul..

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Köp en kia soul..
Men en sån är ju tråkig som fasen...
Rövsvett är ju standard hos oss människor, då borde en lösning också vara standard tycker man!

Håller helt med angående skinnsäten, hade svarta sådana i förra bilen och sommartid var det som att teabagga en stekhäll.
Fördelen var att man slapp ansa pungen, all behåring brändes bort i samma ögonblick som man satt sig i bilen... :fakta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men en sån är ju tråkig som fasen...
Rövsvett är ju standard hos oss människor, då borde en lösning också vara standard tycker man!

Håller helt med angående skinnsäten, hade svarta sådana i förra bilen och sommartid var det som att teabagga en stekhäll.
Fördelen var att man slapp ansa pungen, all behåring brändes bort i samma ögonblick som man satt sig i bilen... :fakta

Svart skinn är karaktärsdanande.:fakta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Arbetarsäkerheten är ju extra rolig, då det är arbetsgivarna, inte myndigheterna, som kräver den. Men om man sedan kommer med synpunkter på specifika lösningar som kunde förbättra säkerheten är det inte intressant mer, för det kostar ju pengar... Men man är ju redan säker, för man har ju ett grönt plastkort, då händer inte olyckor mer, att göra någonting konkret är ju fullkomligt onödigt sedan.

:näsblod

Nåja, yrkeskompetens för tung trafik, arbetarsäkerhet, heta arbeten, truckförare, kran, skylift, osv, osv.
Hygien för livsmedel och alkoholserveringspapper har jag också blitt lurad på genom åren.
Allt är i stort samma sak, och allt måste uppdateras utan att något riktigt ändrats.

I sverige har ni ju tom kort för motorsåg har jag hört? :va

Och nu blir det ännu roligare, när de beslutat att lägga ned sista kursdagen.
Vilket fullt möjligt resulterar i att jag blir arbetslös. Då regeringen inför krav på kurser för att få fortsätta jobba med yrkestrafik, och sedan inte kan anordna kurser man kan gå.TACK!

Frågan då, varför skall jag, eller för den delen skattebetalarna lida och betala för att politiker leker med samhället som deras privata leksak, trots att vi skattebetalare är både ägare och kund i sammanhanget...?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ahahaha...

Nästa gång någon könsförvirrad vill att jag ska acceptera vad dom vill vara så ska jag dra till med att jag är Jesus, vill inte dom acceptera det så behöver inte jag acceptera deras könsförvirring heller.

OBS, inte att förväxla med homosexuella, vill dom vara det så har inte jag något problem med det är bara folk som inte accepterar vad dom har blivit tilldelad för utrustning jag har svårt med...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ahahaha...

Nästa gång någon könsförvirrad vill att jag ska acceptera vad dom vill vara så ska jag dra till med att jag är Jesus, vill inte dom acceptera det så behöver inte jag acceptera deras könsförvirring heller.

OBS, inte att förväxla med homosexuella, vill dom vara det så har inte jag något problem med det är bara folk som inte accepterar vad dom har blivit tilldelad för utrustning jag har svårt med...

Det är en intressant fråga, jag är av den åsikten att det sannolikt finns en och annan unik individ som defacto blev felprogrammerad vid uppförandet. De har ju redan i decennium fått hjälp av sjukvården och den efterföljande kirurgin, detta efter ett långt arbete med den psykiska aspekten.

Men den stora merparten är nog dessvärre bara förvirrade och skulle må bättre av terapi, som det är nu tillåts de inte bara leva i sin vanföreställning, utan även drivs på av vissa individer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är en intressant fråga, jag är av den åsikten att det sannolikt finns en och annan unik individ som defacto blev felprogrammerad vid uppförandet. De har ju redan i decennium fått hjälp av sjukvården och den efterföljande kirurgin, detta efter ett långt arbete med den psykiska aspekten.

Men den stora merparten är nog dessvärre bara förvirrade och skulle må bättre av terapi, som det är nu tillåts de inte bara leva i sin vanföreställning, utan även drivs på av vissa individer.

Jo visst finns det människor som inte trivs i den kropp dom har fötts i, men alldelens oavsett vilka delar dom har skurit bort och vilka dom har lagt till, och hur bra slutresultatet blir så kommer JAG att identifiera dom som det dom är födda till.

Jag har däremot inget större problem med att folk bygger om sig, bara dom varudeklarerar ursprunget.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo visst finns det människor som inte trivs i den kropp dom har fötts i, men alldelens oavsett vilka delar dom har skurit bort och vilka dom har lagt till, och hur bra slutresultatet blir så kommer JAG att identifiera dom som det dom är födda till.

Jag har däremot inget större problem med att folk bygger om sig, bara dom varudeklarerar ursprunget.

Jag tror inte någon som är frisk skulle välja att försöka dölja vad dom föddes till, eller acceptera att andra har svårt att förstå vad dom har gått igenom och vill bli.

Biologiskt är det rätt svårt att förneka vad man föddes till, oavsett hur mycket hormoner och kirurgi man öser över kroppen.

Man får nog acceptera det man föddes till, men det hindrar ju precis som du skriver inte människor att vilja vara något annat.

Fallon Fox är väl ett tydligt tecken på hur fel det kan bli när folk viker sig baklänges för att blidka en promille av befolkningen.:3freak

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Det kan du ju tro. Du skulle troligen inte ens märka det om du satte på en föredetta man där det är gjort på rätt sätt.
:klappapåhuvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kan du ju tro. Du skulle troligen inte ens märka det om du satte på en föredetta man där det är gjort på rätt sätt.
:klappapåhuvet

Kanske inte det, men jag skulle inte göra det ändå, blotta tanken äcklar mig något så förbannat.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha