Frågor man vågar ställa

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kanske inte det, men jag skulle inte göra det ändå, blotta tanken äcklar mig något så förbannat.

Du kanske redan har gjort det. :p

Visst, utöver kopiösa mängder glidmedel och risk för skador, men det kanske är normalt....

Det finns olika stora hål där med. Allt beror på hur mycket de underhålls så din one incher är nog inga problem. :lol
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du kanske redan har gjort det. :p



Det finns olika stora hål där med. Allt beror på hur mycket de underhålls så din one incher är nog inga problem. :lol

Sant, men tro inte för ett ögonblick att den inverterade dolmen motsvarar en frisk kvinnas motsvarighet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om du läser ett par inlägg tillbaka så ser du att jag inte dragit upp något.

Nå nå, jag minns nog, en elefant glömmer aldrig!
Nä, du startade inte konversationen, men varje gång något liknande ämne kommer upp så är du snabb att lovorda dessa operationer och hintar att vi män (som ju är lite dumma i huvudet) kanske varit på flertalet postoppare uttan vetskap.

Så jag undrade bara, av ren nyfikenhet, om du kanske hade erfarenhet?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nå nå, jag minns nog, en elefant glömmer aldrig!
Nä, du startade inte konversationen, men varje gång något liknande ämne kommer upp så är du snabb att lovorda dessa operationer och hintar att vi män (som ju är lite dumma i huvudet) kanske varit på flertalet postoppare uttan vetskap.

Så jag undrade bara, av ren nyfikenhet, om du kanske hade erfarenhet?

Antagligen anses det var ett viktigt ämne med tanke på hur lätt det kommer till persongrepp.

Det är ju knappast normen med sexbyten, så att hon skulle ha personlig erfarenhet kan du nog glömma.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hur i helv...!?

20160507-155254.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.

I know you want to:

airtrim_model01.jpg

Har s.k. ansträngningsastma och har en sån där, masken alltså men inte provkört den faktiskt. Mest strul för mig är kallluft i kombination med aktivitet som resulterar i pingislunga. Astmamedicin hjälper för mig men har för dålig rutin så blir mest snabbverkande någon gång ibland men det som gör någon nytta långsiktigt har jag tyvärr aldrig gett en chans.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.

Svar ja. Boka tid hos astmasköterska så kör dom en test på tio minuter och du får veta säkert.
Med medicin slipper du gå o bli aspissdålig. :fakta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Någon som har någon uppfattning över hur bra Avgiftsguiden (http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html) på tullverkets hemsida är? Kan man lita på den eller kommer det dimpa ner en fet överraskning när prylarna dyker upp sen?

Den ska stämma så länge du uppger korrekta uppgifter.

Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.

Svar ja

Svar ja. Boka tid hos astmasköterska så kör dom en test på tio minuter och du får veta säkert.
Med medicin slipper du gå o bli aspissdålig. :fakta

Tänk dock på att testa ansträngningsastma, vet inte om de gör det där?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.

Som andra nämnt är det inte omöjligt. Kan också vara allergier. Personligen känner jag i stort sett enbart av astman när jag byter miljöer (reser / flyttar) och under vår höst när det är stora svängningar i temperatur / fuktighet.

Gå till syster och gör ett utandningsprov så får du en baslinje (under vila). De skriver säkerligen ut en inhaler som du kan prova vid behov.

Antar att du städat kåken och framförallt sovrummet riktigt ordentligt? Ny kudde osv.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Årsdagen, någon tidning som skriver om det?
"Under de senaste dygnen ha på vissa ställen i Ådalen härskat ett veritabelt pöbelvälde, underblåst av kommunisternas uppviglingsarbete. Myndigheterna ha praktiskt taget stått maktlösa, och polisen har med korslagda armar sett hur de uppretade folkmassorna på det grymmaste misshandlat en del arbetsvilliga, huru de stormat deras fartyg och under de mest uppseendeväckande former förgått sig mot de arbetsvilliga, som sönderslagna och blodiga, med bakbundna händer, tvingades att marschera framför kommunisternas demonstrationståg - allt medan polisen maktlös stod och tittade på." - Svenska Dagbladet 1931-05-15
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kan man få astma som vuxen?

De senaste åren har jag alltid drabbats av väldigt långvarig hosta efter förkylning eller influensa. Hostan kan sitta kvar i månader efter själva infektionen läkt ut. Får även ofta hosta efter konditionsträning.

Kewlt!
Grattis!
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top