Frågor man vågar ställa

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Varför får man aldrig en sådär härligt ung och snygg tös som doktor när man ska kolla prostatan?
Alltid någon gammal gubbe som ska klämma och fingra en i anus, bra start på dagen... :rofl

Hon skulle aldrig kunna förstå hur det känns såklart. Det finns ju dock institutioner där du kan få bli fingrad i rökan av en ung snygg tjej om det då är det som föredras.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Ni som köpt helt ny motorcykel det senaste, har ni hört talas om att det tillkommer en regavgift på ca 500kr?

Jag har köpt 2 nya hojar tidigare från firma och inte vart med om detta tidigare, är det något nytt eller firman som är girig?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ni som köpt helt ny motorcykel det senaste, har ni hört talas om att det tillkommer en regavgift på ca 500kr?

Jag har köpt 2 nya hojar tidigare från firma och inte vart med om detta tidigare, är det något nytt eller firman som är girig?

Åkte på det när jag köpte ny hoj förra veckan. Dock så tog handlaren den kostnaden.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur stor är sannolikheten att man blir biten av en giftspindel i Sverige? Lite som hur långt är ett snöre men ändå...
Jag höll på att plocka ställning här på förmiddagen och rätt som det är så sticker det till på armen, som en mygga typ, och då sitter det en jäkligt liten spindel där som vägrar släppa när jag blåser på den. Antagligen hade han lyckats bita sig fast på något vis men till slut släppte den.
Rött och ytterst lite svullet nu några timmar senare men inget mer.
Vore ju kul att veta om vi har giftspindlar i Sverige men mig veterligen så har vi inga som är giftiga för människor :va

Efter att jag hade blåst bort spindeln så slog mig tanken att jag borde ta kort på den men då hittade jag den inte längre så klart.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hur stor är sannolikheten att man blir biten av en giftspindel i Sverige? Lite som hur långt är ett snöre men ändå...
Jag höll på att plocka ställning här på förmiddagen och rätt som det är så sticker det till på armen, som en mygga typ, och då sitter det en jäkligt liten spindel där som vägrar släppa när jag blåser på den. Antagligen hade han lyckats bita sig fast på något vis men till slut släppte den.
Rött och ytterst lite svullet nu några timmar senare men inget mer.
Vore ju kul att veta om vi har giftspindlar i Sverige men mig veterligen så har vi inga som är giftiga för människor :va

Efter att jag hade blåst bort spindeln så slog mig tanken att jag borde ta kort på den men då hittade jag den inte längre så klart.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Korsspindel

Du kan även i texten se att det finns flera giftspindlar i Sverige.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur stor är sannolikheten att man blir biten av en giftspindel i Sverige? Lite som hur långt är ett snöre men ändå...
Jag höll på att plocka ställning här på förmiddagen och rätt som det är så sticker det till på armen, som en mygga typ, och då sitter det en jäkligt liten spindel där som vägrar släppa när jag blåser på den. Antagligen hade han lyckats bita sig fast på något vis men till slut släppte den.
Rött och ytterst lite svullet nu några timmar senare men inget mer.
Vore ju kul att veta om vi har giftspindlar i Sverige men mig veterligen så har vi inga som är giftiga för människor :va

Efter att jag hade blåst bort spindeln så slog mig tanken att jag borde ta kort på den men då hittade jag den inte längre så klart.

Rätt stor.
Men att den skall vara giftig nog att skapa några permanenta skador är nog försumbar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur stor är sannolikheten att man blir biten av en giftspindel i Sverige? Lite som hur långt är ett snöre men ändå...
Jag höll på att plocka ställning här på förmiddagen och rätt som det är så sticker det till på armen, som en mygga typ, och då sitter det en jäkligt liten spindel där som vägrar släppa när jag blåser på den. Antagligen hade han lyckats bita sig fast på något vis men till slut släppte den.
Rött och ytterst lite svullet nu några timmar senare men inget mer.
Vore ju kul att veta om vi har giftspindlar i Sverige men mig veterligen så har vi inga som är giftiga för människor :va

Efter att jag hade blåst bort spindeln så slog mig tanken att jag borde ta kort på den men då hittade jag den inte längre så klart.

Det finns dokumenterade fall av övervintrande änkespindlar i Sverige, så vi har det. Sedan finns diverse skoj arter som kommit med bananbåtar som inte räknas som inhemska, men som lyckats övervintra och som kan ge lite skoj effekter.
Generellt sett så är det rätt ont om spindlar som dödar med ett enda bett i världen. Inte ens svarta änkan gör det, iaf inte en frisk vuxen.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det verkar vara lugnt, armen sitter kvar och jag har inte börjat klättra på väggarna än.

Tjejen är florist och brukar få lite lustiga spindlar till butiken med alla blomleveranser. Man kan se lite nät här och där och vissa av spindlarna i butiken ser verkligen inte ut att tillhöra den svenska faunan.
Spindeln som bet mig var dock ute i det fria så sannolikheten att den var utomsocknes är väl minimal.
Och väl hemma i tvättstugan så fick jag rädda en stor spindel från diskhon där de av någon anledning alltid lyckas gå ner och sen tar de sig inte upp igen. Men han bet inte som tur var med tanke på hur stor han var :gnissla
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det verkar vara lugnt, armen sitter kvar och jag har inte börjat klättra på väggarna än.

Tjejen är florist och brukar få lite lustiga spindlar till butiken med alla blomleveranser. Man kan se lite nät här och där och vissa av spindlarna i butiken ser verkligen inte ut att tillhöra den svenska faunan.
Spindeln som bet mig var dock ute i det fria så sannolikheten att den var utomsocknes är väl minimal.
Och väl hemma i tvättstugan så fick jag rädda en stor spindel från diskhon där de av någon anledning alltid lyckas gå ner och sen tar de sig inte upp igen. Men han bet inte som tur var med tanke på hur stor han var :gnissla

ImageUploadedByTapatalk1468907909.119904.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top