Nu jevlar Dr Sporthoj, varför är detta ett så svårt ämne?
Var till doktorn för att plocka resterande stygn, gjorde ganska ont denna gång så säkert inte i bästa skick. Fick inte beröm & tårta heller när jag stövla in utan plåster eller något som täckte traumat. Anledningen till det är att jag tycker det verkar läka bättre utan, generellt och även denna gång tycker jag bara det blivit fuktigt o eländigt under någonting. Nåväl, god hygien och inte slarvat så men lite rött o svullet fortfarande och var väl det hon reagera på.
-Stelkramp, är det något jag bör ta?
-Så dom gav inte det då?
-Nä, hon som tog emot fråga om det men läkaren som sydde tog aldrig upp det mer än att han fråga om kniven var ren vilket den var/ny.
-Ok ja nu är det försent, ska ges då.
-Ok?
-Men jag har hoppat in, var ett tag sen så ska fråga.
-Ok.
-Nä det skulle du ha fått då, inte nu.
-Ok.. men jag begriper inte, fyller man inte på eller är det något magiskt just när det inträffar.
-Något sådant *obegripligt svammel*.
-Men jag kan läsa lite här.. mm brist på stelkramp o fylla på vart 20 år för vuxen.. mm.
-Så?
-Ja nä o sen ger vi det inte här men du kan fråga på vaccinställen och ska du ha kan du komma hit.
-?
-Ja o så låter du det här under som håller ihop sitta 4-5 dagar, ta med kiurgtejp och vattensäkert omslag som finns på Apoteket när du ska resa.
-Ok hejs svejs.
Va?