Mitt hastighetsrekord på trampcykel är dryga 70kmh, och dagligen är jag över 40 med cykeln, och ett och annat matbud blir omcyklatMoped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Tunga och stabila hojar är väl i princip ZZR1400 och Hayabusa nuförtiden? Och några sporttourers.Håller med om man ser till liknande årsmodeller. Samtidigt är nya literklubbor minst lika lätthanterliga som en äldre 600. Nästan för lättkörda.
Personligen saknar jag tunga och stabila hojar från sent 90-tal.
Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!Moped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Varför? Vikten, hastigheten, balansen, massan. Energin.
En tung motorcykel lever sitt eget liv och du måste som förare förstå dess dynamik och störa den så lite som möjligt trots att du måste för att överhuvudtaget kunna accelerera, bromsa och svänga.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!
Oj, öm tå.Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?
Dessutom: man blir glad av det.
Haha nä inte alls, sånt får andra hållas med. Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.Oj, öm tå.
Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.
Jag ser bara en sporthoj så då har du alltså en R6
R6 är sport, helt klart, trodde du bara körde BMW stånk och stön hojar, kul! Men är du inte för tung för den? Jag hade en GSXR600, tyckte inte det fungerade som fullvuxen.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |