Mitt hastighetsrekord på trampcykel är dryga 70kmh, och dagligen är jag över 40 med cykeln, och ett och annat matbud blir omcyklatMoped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Tunga och stabila hojar är väl i princip ZZR1400 och Hayabusa nuförtiden? Och några sporttourers.Håller med om man ser till liknande årsmodeller. Samtidigt är nya literklubbor minst lika lätthanterliga som en äldre 600. Nästan för lättkörda.
Personligen saknar jag tunga och stabila hojar från sent 90-tal.
Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!Moped har knappt någonting gemensamt med tung motorcykel, vanlig cykel och moped har mer gemensamt. Tycker jag.
Varför? Vikten, hastigheten, balansen, massan. Energin.
En tung motorcykel lever sitt eget liv och du måste som förare förstå dess dynamik och störa den så lite som möjligt trots att du måste för att överhuvudtaget kunna accelerera, bromsa och svänga.
Med det sagt så är det alltid bra att lära sig stegvis, men 125-a är ofta för små/lätta för att kunskaperna skall översättas med automatik till tyngre. En vanlig 500/600 däremot, där får man storhojsegenskaper i mer lätthanterligt format.
Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?Testa sporthoj, de beter sig inte alls så, tror du skulle gilla det!
Oj, öm tå.Du kör ju inte ens hoj Markus, vad vet du om saken?
Dessutom: man blir glad av det.
Haha nä inte alls, sånt får andra hållas med. Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.Oj, öm tå.
Har sporthoj också även om det blivit kanske bara 800 mil på fem år.
Jag ser bara en sporthoj så då har du alltså en R6
R6 är sport, helt klart, trodde du bara körde BMW stånk och stön hojar, kul! Men är du inte för tung för den? Jag hade en GSXR600, tyckte inte det fungerade som fullvuxen.
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |