Det kanske är dags att låta TS gästspela så här halvvägs in i tråden?
"
Hej mitt namn är Alexander.
Jag går på konstfack. Just nu arbetar jag med mitt examensarbete, ämnet jag har valt att fokusera på är fritidsfordon/hobbyfordon och egen kontroll i en autonom framtid. Tanken med projektet är att ifrågasätt autonoma fordon och att vi överlåter all kontroll till artificiell intelligens.
Vi behöver ju känna frihet ibland, därför är motorcykel ett mycket spännande fordon.
Jag tror själv inte att motorcykel kommer bli autonom.
Jag har ett par frågor som det har varit roligt att få åsikter och spekulationer kring.
Hur ser du på motorcykels framtid?
Kan autonoma fordon innebära slutet för motorcyklar?
Eller kan autonoma transportmedel få en positiv effekt för motorcyklar?
Hur tror du motorintresset kommer att se ut i framtiden?
Kan motorcykel ta över rollen som fritidsfordon/hobbyfordon om bilen skulle bli autonom?
Skulle du känna dig säkert att framföra en motorcykel bland autonoma fordon. Senario:n Hacker attacker? Tekniska problem?
Tacksam för alla svar!
Alexander
"
Alexander själv har inte varit på forumet sedan sommaren 2016, men tråden lever vidare och jag tycker nog att den håller sig både inom ramarna och på ett intressant sätt speglar de autonoma fordonens tillkortakommanden - speciellt inom områden som kan karaktäriseras som "Tänkte inte på det"...
Motorcyklar och hur dom skall hanteras är helt klart något man inte "tänkte på" när man för 10 år sedan lovade att "om 10 år, då minsann". 10 år har gått, och ingen verkar längre vilja prata om när allt det där braiga egentligen kommer att hända...?
Jag har mer på temat, men behöver jobba lite emellan. Fortsättning följer!