Jag tyckte då jag testade Waze att den påkallade för mycket uppmärksamhet och delade med sig av information jag inte behöver eller som var inaktuell. Samt allmänt tramsigt utseende. Maps är tyvärr snarare på andra hållet men jag kan ta det. Kanske dags kolla in Waze igen?
Fucking Trafikverket är inne och pillar i Waze.
Dom lägger upp helt irrelevanta varningar som "OBS! Hastighetsbegränsning gäller" vid vägarbete på en angränsande väg. Denna varning kommer upp helt i onödan när man kör på genomfartleden som inte alls berörs.
Vidare smackar dom ut varningar med helt fel positioner, och lägger ut annat med slutdatum ett år eller mer i framtiden. Jobbet är slut sedan länge, men Tragikverkets varningar ligger uppe och larmar.
Det gick så långt att jag menar att Trafikverket höll på att förstöra hela Waze, och jag har klagat som fan på det.
Det har faktiskt bättrat sig något sista månaderna, men nu har det tillkommit ett grymt irriterande klangljud och texten "körfält går ihop".
Ja...? Det heter 2-1 väg av en anledning!
Orka sitta och lyssna på det tramset.
Jag vill ha hårda, aktuella varningar från fellow trafikanter, som uppdateras så länge dom fortfarande är aktuella av andra trafikanter som verkligen varit på plats och sett omfattningen.
Inte generell generisk Televinkeninformation från en fönsterlös källarbunker i Borlänge där personalen tvekar kring om det var näsan eller röven man behövde peta sig i.
Trafikverket! Damn vilken samling byfånar.