Bestäm mig för vilket vad? Vad är det du anser jag motsagt mig själv?
F.ö. måste du lära dig att skilja på kommunalpolitik och regeringspolitik. Den statliga inkomstskatten har sänkts i Halmstad (av regeringen). Den kommunala har tydligen det inte (av kommunfullmäktige).
Ge dig, vet väl för fan skillnaden, men till skillnad från dig så inser jag också kopplingen mellan moderat styrd regering och moderat styrd kommun.
Den moderata regering är ju så illa piskade att sänka skatten efter alla vallöften. Ett löfte som en moderat styrd kommun seglar på utan att behöva göra någonting...villket dom gör.
Sry, det var du som började snacka om skatter. Jag pratade om överskott i kommunkassan. Överskott som skulle leda till ÄNNU mindre inkomstskatt för folk boende i just den kommunen. Sänker dom? Klart dom inte gör...dom är inte illa piskade.
Det jag försökte poängtera är att moderaterna är inte ett dugg bättre när det gäller att hålla i pengar som dom inte BEHÖVER ge bort när det väl kommer till kritan.
Det är roligare att smälla miljoner och åter miljoner på en golfcup istället för skolan tex. Halmstad som kallas "kunskapsstaden", staden som ligger på 268:e plats av 290 vad gäller satsning på skolan.
Du kan vrida och vända på det hur mycket du vill men det är moderaterna som styr nu och du får ursäkta om "sänkt inkomstskatt" inte imponerar på mig. En sänkning som i slutändan inte ens ger dig en romantisk middag i månaden med tjejen. Om du nu inte ser en kväll på Mc Donalds som romantisk.
Jag tog det inte ur sitt sammanhang utan jag tog bara med de delar jag kommenterade.
Vad de moderata kommunpolitikerna i halmstad lovade inför valet vet jag inte men jag vet att den sittande regeringen inte lovade sänkt kommunalskatt i halmstad i sin valrörelse. Visst har nationell och lokal politik kopplingar till varandra men den lokala skattepolitiken bestäms ändå inte på nationell nivå.
Edit: Bäst jag lägger till resten av ditt editerade inlägg och kommenterar det med.
Min förhoppning är att skattesänkningarna ska finansieras till största delen med hjälp minskade utgifter och inte med höjda avgifter.
Tycker du mest verkar vara bitter över att Halmstads kommunpolitiker inte sänkt din skatt. Om det är till någon tröst för dig så har inte Norrtäljes politiker heller gjort det, trots att det är borgerligt styre här med.
Nejdå, är inte bitter. Menar bara att sänka skatten är inte så lätt som det låter. Är bara det jag syftade på när jag sa "snackar skit".
Finansiera sänkta skatter med minskade utgifter hade varit skitbra. Men än så länge har dom inte gjort det. Sänkt fastighets skatt men höjd reavinst skatt = ingen skillnad for dom flesta.
Och jag vet..."det har dom visst"...men några hundringar mer i månaden är en droppe i havet i det stora hela.
Förr eller senare kommer regeringen inse att dom kanske, kanske har lovat lite mer än dom kan hålla.
Tycker bara det är komiskt att "hard core" moderater fortfarande är troend trots att den moderata regeringen har höjt fler skatter/avgifter än dom har sänkt.