Fredrik Reinfeldt måste avgå!

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Facket är frivilligt att vara med i. Jag har aldrig, och kommer aldrig, att vara med i facket så som den "svenska" versionen ser ut.
Sänkt sjuklön - visst. Men man kanske inte behöver vara hemma för att man har ont i lilltån.

Grejen med den sänkta inkomstskatten är att den som tjänar in pengarna får större valfrihet vad han vill göra med dem istället för att, som tidigare, Partiet bestämmer hur jag ska disponera min lön.
jovisst man behöver inte vara med i facket,konstigt att de ska lagstifta om obligatoriskt medlemskap sen kan du ju råka bli sjuk nån annan stans än lilltån? du lär ju inte vara ung jämt,visst bidrag löser ju inga problem men många blåa tror ju visst på guld och gröna skogar. som jag ser det så är det inte så stor skillnad mot de röda.inte än i alla fall,det kan ju bli bättre men så j-a imponerad är jag inte av rejnfett.....:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är inte särkillt utveklande att peka på andra laget...
Jo Fredrik är nog rädd för kameran.

Precis, jag skrev "Men sedan kan man ju förstås diskutera om det är tillräckligt..."

Jag har dock större förtroende för Fredrik än för ngn av de andra partiernas nuvarande alternativ :hihi De senaste 15 åren har de svenska politiska kandidater som varit mest förtjusta i kameran dessutom varit de i mina ögon sämst skickade.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Precis, jag skrev "Men sedan kan man ju förstås diskutera om det är tillräckligt..."

Jag har dock större förtroende för Fredrik än för ngn av de andra partiernas nuvarande alternativ :hihi De senaste 15 åren har de svenska politiska kandidater som varit mest förtjusta i kameran dessutom varit de i mina ögon sämst skickade.

Det är sant och Moderaterna som blockets största parti har ju inte precis massor av givna efterträdare. Det finns nog ingen kandidat förutom Fredrik i dagsläget som jag kan komma på.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tror att sossar har låg intelligens! Har det gjorts ett statistisk test på de som röstar???

Kan sätta allt jag äger att medelsossen har lägre IQ än medelmoderaten... Titta på dem ibland bara, samlas på torg och gnälla över saker de inte ens vet någonting om.

Dumma muppar som bara trotsar utan att ha en egen uppfattning, klaga och klaga... Det är sosselivets melodi

Politik handlar mer om smutskastning från deras sida än att ha egna åsikter...

Detta, menar jag, är underhållning!
Måste bara fråga, efter att ha läst ditt inlägg, är du möjligtvis moderat?
Bra isf att du balanserar det hela så även mindre begåvade kan känna sej välkomna i "de nya moderaterna".
Vill passa på att tacka för ditt nyanserade inlägg! Skönt att IQ och förnuft/dumhet ännu verkar ligga långt ifrån varandra, så man kan rösta på vad man vill..
(Är inte inlägget ovan ett studieexempel på vad som brukar kallas björntjänst)?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är sant och Moderaterna som blockets största parti har ju inte precis massor av givna efterträdare. Det finns nog ingen kandidat förutom Fredrik i dagsläget som jag kan komma på.

Sant.
Efter nästa val kommer vi båda vare sig vi vill eller inte att få se svenskarna rösta fram en medial begåvning till stadsministerposten om inget oförutsett händer. Hon heter Mona och hon kommer att synas i media i sammanhang vi inte ens kunde föreställa oss.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Diskussionen är mycket mer nyanserad än vad du vill erkänna, jag tror ingen socialdemokrat eller moderat värd namnet skulle diskutera skatter utifrån vad personer i Täby tjänar.

Du inser att det inte var allvarligt menat hoppas jag. Ändock är det ofta som Täby/Danderyd nämns i politiska diskussioner, ofta då i samma andetag som "glidit fram på en räkmacka", "kapitalistsvin" och dylika epitet. Inte på SH.com, här är den politiska balansen ca 80-90% borgare och resten sossar/vp/miljöpartister (källa: tidigare pollar i ämnet).

I övrigt håller jag med. Reinfeldt är handlingskraftig. Men han är antagligen för naiv gentemot sina medarbetare. Få regeringar har väl drivit igenom så många av sina vallöften på så kort tid.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
...som jag ser det så är det inte så stor skillnad mot de röda.inte än i alla fall,det kan ju bli bättre men så j-a imponerad är jag inte av rejnfett.....:D

Hade du förväntat dig att hela landet skulle bli förändrat eller? Att statsfinanserna skulle vara totalförändrade och att du skulle vara skattebefriad på ett års tid?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Sant.
Efter nästa val kommer vi båda vare sig vi vill eller inte att få se svenskarna rösta fram en medial begåvning till stadsministerposten om inget oförutsett händer. Hon heter Mona och hon kommer att synas i media i sammanhang vi inte ens kunde föreställa oss.

Bevare oss väl för Mona fifflare. Tyvärr tror jag som du, att hon blir statsminister 2010. Jag tänker inte hjälpa till, dock.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bevare oss väl för Mona fifflare. Tyvärr tror jag som du, att hon blir statsminister 2010. Jag tänker inte hjälpa till, dock.

Inte jag heller men jag tror tyvärr ni har rätt båda två. Om inte ett under sker så att aftonhoran börjar gräva i den röda skiten och hon beslutar sig för att bli pensionär.

Jag ser mest det inlägget som ett exempel på nån som har humor och gillar att provocera. Alternativt är dum på riktigt :D

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Inte jag heller men jag tror tyvärr ni har rätt båda två. Om inte ett under sker så att aftonhoran börjar gräva i den röda skiten och hon beslutar sig för att bli pensionär.

Jag ser mest det inlägget som ett exempel på nån som har humor och gillar att provocera. Alternativt är dum på riktigt :D

Quote 1; Tror inte de kommer satsa på Mona som statsminister helt sonika för att hon inte är statsministermaterial. För många turer, helt enkelt. Tyckte det såg ut som "tackförlångochsisådärtrogentjänstvibehöverenkvinnligpartiledareodukanvadettillnästaval". Har gjort en slät figur gentemot den mindre rutinerade Reinfeldt. Tycker inte hon gjort så mkt väsen av sej heller, material att attackera saknas ju inte direkt. Skräckscenario om hon mot min förmodan skulle nå den posten!

Quote 2; Hoppas du har rätt men är som Dr Dängrot, skeptisk.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag tror att sossar har låg intelligens! Har det gjorts ett statistisk test på de som röstar???

Kan sätta allt jag äger att medelsossen har lägre IQ än medelmoderaten... Titta på dem ibland bara, samlas på torg och gnälla över saker de inte ens vet någonting om.

Dumma muppar som bara trotsar utan att ha en egen uppfattning, klaga och klaga... Det är sosselivets melodi

Politik handlar mer om smutskastning från deras sida än att ha egna åsikter...

Vad sägs om Anna "Stockholmare är smartare än lantisar" Kinberg?

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Att kalla det som blivt nu då högerblocket tagit över för regimskifte, är inget annat än patetiskt, enligt mig! De bedriver nästan exakt samma politik som vänsterblocket! Vad är skillnaden? Tjaa....de centraliserar vissa instanser och säljer ut delar av statliga företag, tar död på facket och lite prylar.... WOHOO vilken grymmans skillnad!!! Patetiskt!
Skillnader jag vill se är att få se politker som verkligen brinner för det de håller på med! Jag vill ha SKILLNADER, inget; "ska vi bevara trottoarerna eller inte"-skillnader! Få se en politiker som bryr sig om folket, som VILL förändra. Är ÄRLIG, vilket är genomgående ruttet dåligt i detta land! Någon som ser till att folk törs gå ut på stan eller ta bussen nere i fjollträsk. Att man får vård då man behöver m.m. Att lantisarna kan få fortsätta använda bilen utan att bli ruinerad. Fan, är det ingen som vill detta? varför kan ingen ta tag i detta? En lismande Reinfeld som är så skenhelig att man bara väntar på att Kelsey Grammar-skrattet ska spricka igenom när som helst eller att Mona Stiff-face Sahlin ska ta över. Vad fan e det? Förändring? Nä, spelar ingen roll om vi väljer höger eller vänster.....det slutar likadant ändå.
Ska man behöva ta detta i egna händer, jag som e så trött.....

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
:sissy
Detta, menar jag, är underhållning!
Måste bara fråga, efter att ha läst ditt inlägg, är du möjligtvis moderat?
Bra isf att du balanserar det hela så även mindre begåvade kan känna sej välkomna i "de nya moderaterna".
Vill passa på att tacka för ditt nyanserade inlägg! Skönt att IQ och förnuft/dumhet ännu verkar ligga långt ifrån varandra, så man kan rösta på vad man vill..

Weehooo... Istället för att kommentera mitt påstående skall du hoppa på mig och framhäva dig som en gentil herre som kan slänga sig med fagra ord. Jag vet att jag skrev lite busigt och det ber jag om ursäkt för, men jag ville bara locka fram en sosse.

Har du nån bild? Har ni horn? Deltagit i 1:a maj tåg?

Ta det nu inte så allvarligt, vi behöver balans i samhället och alla kan ju inte vara coola moderater... Vilka skulle vi då chefa över?? Vi behöver sossar, sossar som dig

:sissy

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
dagen VPK får en ministerpost börjar jag förbereda min landsflykt. Maken till intelligensbefriade människor får man leta bra länge efter.

Jag har för övrigt ett intressant nytt koncept som jag hoppas att världens demokratier anammar. Istället för att lägga en röst kan man som röstberättigad istället välja att lägga en anti-röst som räknas som -1 för det valda partiet.

Varför, kan man tänka sig? Jo, iochmed att vi har en fyraprocentsspärr i Sverige kan det ibland löna sig att tänka lite taktiskt; om alla opinionsmätningar pekar på att ett visst parti (exempelvis VPK eller Miljöpartiklarna) ligger farligt nära gränsen :)Rockbanan) så kanske vissa av oss känner att det är viktigare att detta parti åker ut, än att ett av många partier i ett visst block får ytterliggare en röst.

Åsikter på detta något irrelevanta inlägg?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Hade du förväntat dig att hela landet skulle bli förändrat eller? Att statsfinanserna skulle vara totalförändrade och att du skulle vara skattebefriad på ett års tid?
nej knappast men en del tycks ju tro det,klaga på sossarna verkar ju vara ok här på forumet men säger man nåt om de blå huga. allt är inte skit men allt är ju inte bra heller men svårt att säga det till en övertygad moderat:D

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
nej knappast men en del tycks ju tro det,klaga på sossarna verkar ju vara ok här på forumet men säger man nåt om de blå huga. allt är inte skit men allt är ju inte bra heller men svårt att säga det till en övertygad moderat:D

På ditt inlägg lät det som om du var en av dom som trodde det.

Sossarna har ju suttit hyfsat länge vid makten utan att lyckas särskilt väl (tycker jag) så därför anser jag att den mesta av kritiken mot det borgerliga blocket är ganska obefogad med tanke på att de bara haft ett år på sig att utföra sina förändringar än så länge. Självklart har du, precis som alla andra, rätt att kritisera våra folkvalda politiker om du är missnöjd med dom men kommer man med kritik så får man räkna med att få mothugg. Oavsett vilka man kritiserar.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Lånar tråden lite:)

Har införskaffat mig en sossefälla för att fånga de lösdrivande sossarna i trakten. Vad agnar ni med? Jag slängde in en strejkvaktskeps och nöp en ganska omgående. Dock smet den hale rackaren när jag skulle lämna in honom på sossegården, typiskt...

Några knep?

Bifogat

• LargesosseTrap1.jpg
    LargesosseTrap1.jpg
    32 KB · Visningar: 21
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...