Kängor, köpte Lowa istället för Meindel.
Frågade runt bland både FM och poliser jag känner, alla sade det är samma typ.
Trams, Lowa kan inte mäta sig.
Som certified hillbilly trampar jag konsekvent omkring i midlåga kängor. Gjort av med några par meindl kansas gtx, tror jag de heter. Gillar dem för ergonomin men väldigt lite annat. De varar upp till ett år, daglig användning. (De är på fram till sanden börjar vid det årliga doppet, som ibland inte blir av.1000 mil på mc, alltså drygt halva säsongen, sen vill tårna titta ut.)
När pandemin kom befann sig senaste paret i stadiet upplösning. Allt var slut utom deras föredömliga snören.
Ner till lokala jaktbutiken där det endast fanns motsvarande lowa. Nu ger de upp. Sulan är söndertrampad så det mjuka kommer fram, sömmarna står som spoilers men några delar har klarat sig, t ex har jag inte slitit hål med växelpedalen, ( ja, jag kör i dem också).
Tyvärr funkar de inte lika bra ergonomiskt. Man ska ha t ex ha plattare fot och jag blir trött i ryggslutet jämfört med meindls föredömligt låga häl och högre tådel.
Nu rör jag mig i sniksegmentet men kan konstatera att livslängden på dessa jämförbara kängor var till lowas fördel med mer än det dubbla.