Kör själv nu kronans m90 vinterkängor. Kanske inte bästa på marknaden men de stod i garderoben och var inte dyra. Passar fötterna så är de mycket pang för pengarna.
Jag har haft 90-kängor i decennier, men sulorna har vittrat sönder i sina beståndsdelar, ett inte helt ovanligt fenomen. Finns det nya 90-kängor med bättre sulor?
Har du möjlighet att prova och få gå runt lite, så är det bra. Det är iofs först efter någon veckas slit i terrängen som man vet hur de lirar, men viss hint får man. Lundhags har jag dålig kläm på dock. Det jag kan varna för är kronans gamla m/90. Den är sladdrig i skaftet och passar väldigt få fötter. Dessutom hård i sulan och är erkänt en usel känga på det mesta.
90-kängorna är ju bland det skönaste som har gjorts i skoväg
Ja, dom är mjuka i skaftet, men dom gör ju å andra sidan att man bygger upp rejäla fotleder. Dessutom tycker jag att sulan hade oslagbart grepp på alla möjliga underlag, från is till lervälling.
Jag kör Viking Hunter GTX vintertid, grymt sköna och stabila, och sommartid har jag Moab FST, det låga varianten. Den finns i högre versioner också, vilket kan vara skönt om det är lite snårigt på backen. Men ju tyngre jag ska bära, desto mer lockar ju kängorna.