Finns det mer än "kastruller"?Vilka typer av kastruller vill du ha?
Dom korkarna är avsedd att plugga andra hål med, dom tar upp så mycket plats inuti så att säga...Det är inte oringar utan rätt breda gummiringar.
Jag har i o f s inte kollat med en firma i stan som säljer mycket konstiga gummisaker.
Köket åker 1200GS... så vikten har ingen betydelse.Tänkte mer på om du vill ha ultralätt eller ultrahållbart eller ultradyrt eller ultravanligt…
Myggnät är ett måste om man tänkt sig sova ostört. Regnskydd är bra, inte bara för regn, utan tar även bort dagg som bildas. Finns i lyxvarianter som denna: https://www.outnorth.se/exped/scout-hammock-combi-ul-78316#GreenGreyKul tråd!
Är det nån som har erfarenheter/tips om hängmatte-camping?
Köpte en som ett roligt alternativ till tält för sommarens skogsturer, extra bred så dottern (6år) kan hänga (haha) med.
Ja den jag köpte var med myggnät, och köpte en presenning till oxå!Myggnät är ett måste om man tänkt sig sova ostört. Regnskydd är bra, inte bara för regn, utan tar även bort dagg som bildas. Finns i lyxvarianter som denna: https://www.outnorth.se/exped/scout-hammock-combi-ul-78316#GreenGrey
Och i billigare utföranden:
Mackenzie Hiking Hammock With Tarp, hängmatta - Grön - Hammock | XXL
Läs mer om Hiking Hammock With Tarp, hängmatta. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Jag har själv lite svårt att sova bra i hängmatta, för man ligger som en ostbåge och det är svårt att strcäka på sig helt rakt. Lätt att få nackspärr och bli stel i ryggen. Men bortsett från det, så är det överlägset jämfört med att vara på marken. Man slipper kryp som spindlar och fästingar och behöver inte förbereda marken så det är slätt och rätt lutning osv.
Håller med dej.Termos is still da shit!
View attachment 468261
Körde inte Peter Persson någon sådan på Youtube i höstas?Kul tråd!
Är det nån som har erfarenheter/tips om hängmatte-camping?
Köpte en som ett roligt alternativ till tält för sommarens skogsturer, extra bred så dottern (6år) kan hänga (haha) med.
Jag köpte en sån här:Pannlampa, vilken?
Jag har en liten Petzl som jag tänkte lägga i bilen.
Vill ha någon smidig att ha i fickan i skogen, ej extrem, ej klenaste
Tips?
Pannlampa, vilken?
Jag har en liten Petzl som jag tänkte lägga i bilen.
Vill ha någon smidig att ha i fickan i skogen, ej extrem, ej klenaste
Tips?
Tack båda, ska kolla!
Duosal finns o få tag på , är alu med insida i rostfrittStandardkastrullerna är bäst, ingen beläggning som repas bort eller bränns sönder när det blir för varmt.
Köper du ändå nonstick, packa dom alltid med en tygbit emellan.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|