Undrar oxå?!
Vill ha en sån på min hoj, gör otroligt mycket för utseendet att dölja avgas etc!
Det är mycket som är snyggt på den där nummer 19. Titta t.ex. på hur han lyft och förlängt de nedre spetsarna på halvkåpan. Jag har alltid stört mig en aning på att ned nedre delen av halvkåpan inte följer hojens linjer i övrigt - och det har tydligen även den där snubben gjort!
Jag tycker att det är mycket snyggare med dessa modifierade halvkåpor! Hojen får ett mycket mer modernt och aggressivt utseende. Måste erkänna att nu börjar det minsann klia lite i fingrarna... Ska man rentutav göra så där själv...
Senare kanske... Just nu så bör jag nog fokusera på att få ihop hojen igen. Den är för närvarande totalt (!) nedplockad. Jag har ägnat mååånga timmar den senaste månaden åt att plocka ner och rengöra precis ALLT! Gisses va skitig en hoj kan bli efter 25 år... !
Jag inser nu att förutom av de rent estetiska skälen så är det mycket klokt att montera en bukkåpa. Först hade jag tänkt att skaffa/göra en originalkåpa i 86:ans stil men efter alla timmar jag nu ägnat åt att rengöra t.ex. bakdämparlänkaget så inser jag att man bör skaffa/göra en större bukkåpa som skyddar så mycket som möjligt av underredet från framhjulets skitsprut. Jag fann vid demonteringen att ett nållager i länkaget hade gett upp varpå axeln är nött.
Vill därför se till så att jag får bättre skydd på grejorna inför framtiden. Jag har en hålkåpa men den är ju helt öppen under.
Nä, nu ska gå ut i garaget och sprita av diverse delar. Har har omkring 60 olika delar som väntar på lackering där ute...
Förresten. Hur mycket tror ni att en komplett FZ750-ram inkl. motorbågarna väger?