Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
fogerty skrev:
Ja se världen är liten ibland, du får väl hänga med ut å köra nån gång vetja :)

Hållundan: jag slant på gasen, det var inte meningen att köra om givetvis :rolleyes:

Fogerty, va' du ute & körde i mölndal i helgen ? (Jag & Red_Ninja såg en gul hojj som kunde varit din)

/n

Skorpan

Guest
DumDum skrev:
Bara så ni vet; Knutters spelar ute på Trubaduren på Hönö lördag kväll! Jag ska dit! Någon mer?

Tar även tillfället i akt att skvallra om att jag har kört hoj idag, var ute och velade ett par mil på en Bandit 600. Kul hoj men lite begränsad i och med en väldigt enkel fjädring. Jag gillar stuket och med en singelsits, tillbakaflyttade fotpinnar och cross-styre så skulle det kunna bli en riktigt kul hulliganräzer.
o hur går det med ditt lik då??
får du nån ordning på den?? :va

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Skorpan skrev:
o hur går det med ditt lik då??
får du nån ordning på den?? :va

Nää. Jag har gett upp för denna gången. kommer att skruva lite mer när jag får ork så får vi se vad det blir. Annars så kommer jag vänta till vintern så åker 2t motorn ur och en stånka i och vipps, supermonoräzer.

Last edited:

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
SMC's bandag på Kinnekulle

Alltså:

Har någon fått en inbjudan av Trygg-Hansa till deras förarutbildningsdag på
Kinnekulle Ring? Fick en häromdagen... :tummenupp

Hur kommer ni dit? Jag har lite för ont i axlarna för att lägga 32 mil på en 916
samma dag som bankörning...

Om plats finnes i transportfordon, dra gärna iväg ett PM.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
duc916 skrev:
Alltså:

Har någon fått en inbjudan av Trygg-Hansa till deras förarutbildningsdag på
Kinnekulle Ring? Fick en häromdagen... :tummenupp

Hur kommer ni dit? Jag har lite för ont i axlarna för att lägga 32 mil på en 916
samma dag som bankörning...

Om plats finnes i transportfordon, dra gärna iväg ett PM.

Har TH banåkningar? :confused:
Pratade lite med TH igår om försäkringar och de var otroligt tveksamma till banåkning och det var supernoga med vem som ordnade åkningen. Inte ens SMC var tillräckligt fina för att deras försäkring skulle gälla. Det är OK att köra bana när de själva anordnar men inte annars? Mysko. :va

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Ehhh...uttryckte mig kanske lite dumt med att skriva "bandag", då detta
tolkas som banracing av de flesta, även mig! Tror dock inte TH samt SMC
uppskattar den frasen.

OK, nu ska vi reda ut detta, EXAKT (ev stavvfel undantagna) så här står det i mitt brev från TH:

Citat:
"Inbjudan till förarutvecklingskurs på motorcykel - för dig som är kund hos Trygg-Hansa.

Förare av sporthojar är jämfört med andra grupper av motorcykelförare över-
representerade i olycksstatistiken. Olyckor som tyvärr ofta leder till allvarliga
skador eller dödsfall.

Därför bjuder vi nu in dig som kör sporthoj i premieklass 7 och är försäkrad
genom Trygg-Hansa på en kostnadsfri utbildning som gör dig till en säkrare
förare. Vill du ha en av de 80 platserna på utbildningen får du skynda dig att
skicka anmälan - först till kvarn gäller.

Plats: Kinnekulle Trafikövningsplats
Dag: Lördagen den 29 maj 2004
Tid: 08:00-17:00 "

Slut citat...orkar inte skriva mer, men sidan avslutas med:

Citat:
"Arrangörer: MC-instruktörerna Inges Tigrar, SMC, NTF.

Trygg-Hansa hälsar dig välkommen till Kinnekulle Trafikövningsplats"

...slut citat

Dessutom bifogas en folder med bilder där Peter Lindén gör fet-knäskrap på
bana och Carolina Riedel burkslavar så hon håller på att trilla av ekipaget.

Om inte detta är bankörning, så är jag nog hopplöst korkad. Visst, teori och
garagesväng blir det kanske, men visst fanken smiskar de bana också, eller?
Under ordnade former såklart.

Att sedan den som DumDum talade med på TH är "otroligt tveksam" till
ban-åkning i SMC's regi, visar ju bara på försäkringsbolagen helt otroliga
inkompetens.

I den bifogade foldern står det KLART och TYDLIGT så här:

Citat:
"Försäkringen gäller på bana om det är avrostning eller fortbildning i SMC's regi"
...slut citat

NÅÅÅ.......någon från Gbg som fått en dylik inbjudan?

DumDum skrev:
Har TH banåkningar? :confused:
Pratade lite med TH igår om försäkringar och de var otroligt tveksamma till banåkning och det var supernoga med vem som ordnade åkningen. Inte ens SMC var tillräckligt fina för att deras försäkring skulle gälla. Det är OK att köra bana när de själva anordnar men inte annars? Mysko. :va

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
duc916 skrev:
Tid: 08:00-17:00

Att sedan den som DumDum talade med på TH är "otroligt tveksam" till
ban-åkning i SMC's regi, visar ju bara på försäkringsbolagen helt otroliga
inkompetens.

Mmmmm, jag tappade totalt förtroendet för TH:s kundtjänst under de minuter vi talades vid. Vid ett lite tidigare tillfälle så har jag mejlat TH och frågat om en halv/hel försäkring på en Yamaha SZR660 och fick svaret 2660:-. Igår så fick jag för mig att jag skulle fråga tanten i telefonen om samma försäkring på samma hoj och fick då svaret 4034:- på samma hoj. Jag undrar vad dom pysslar med egentligen?

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Då måste jag bara rekommendera den bäste försäkringsman jag talat med.
Henrik Frohm, sitter i Växjö. TH's växel ska veta vem det är och koppla.
Ofta upptaget, men väl värt att vänta.

Han är korrekt, ödmjuk, vänlig och har inte bråttom. Har aldrig fått oklara
besked, dessutom samma premie :D om man frågar igen dagen efter.

SZR660! Fräckt, en kamrat hade en sådan, lättsvängd som en cykel tydligen.

DumDum skrev:
Mmmmm, jag tappade totalt förtroendet för TH:s kundtjänst under de minuter vi talades vid. Vid ett lite tidigare tillfälle så har jag mejlat TH och frågat om en halv/hel försäkring på en Yamaha SZR660 och fick svaret 2660:-. Igår så fick jag för mig att jag skulle fråga tanten i telefonen om samma försäkring på samma hoj och fick då svaret 4034:- på samma hoj. Jag undrar vad dom pysslar med egentligen?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
duc916 skrev:
SZR660! Fräckt, en kamrat hade en sådan, lättsvängd som en cykel tydligen.

Det är den! Wohoooo! Jag är mc-buren igen! :D Livet är tilbaka.

Åkte buss ned till Helsingborg och handlade en SZR660 till mig själv i liteförtidigtrettioårsfödelsedagspresent och körde den långa vägen upp igår. Det var tydligen 40 mil mellan Helsingborg-Gbg och vägen svängde hela tiden, 30 mil till idag så nu är jag trött och lycklig!

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
DumDum skrev:
Det är den! Wohoooo! Jag är mc-buren igen! :D Livet är tilbaka.

Åkte buss ned till Helsingborg och handlade en SZR660 till mig själv i trettioårsfödelsedagspresent igår och körde den långa vägen upp igår. Det var tydligen 40 mil mellan Helsingborg-Gbg och vägen svängde hela tiden, 30 mil till idag så nu är jag trött och lycklig!

Härligt dumdum :banana Alltid kul att handla hoj :tummenupp

Grattis får man väl säga också då :fyllisar

ps: var är rd:n nu då, i himlen ?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
fogerty skrev:
Härligt dumdum :banana Alltid kul att handla hoj :tummenupp

Grattis får man väl säga också då :fyllisar

ps: var är rd:n nu då, i himlen ?

Mmmm, det är kul att handla hoj. :tummenupp
RD:n står i polarens garage och skäms för tillfället, har inte riktigt bestämt vad det ska bli av den än.

Måste bara få vråla lite också eftersom jag ändå sitter och skriver, SATAN VAD KUL DEN LILLA HOJEN ÄR ATT KÖRA!. :banana Jag satt och tjöt av skratt i hjälmen hela vägen upp igår.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
DumDum skrev:
Mmmm, det är kul att handla hoj. :tummenupp
RD:n står i polarens garage och skäms för tillfället, har inte riktigt bestämt vad det ska bli av den än.

Måste bara få vråla lite också eftersom jag ändå sitter och skriver, SATAN VAD KUL DEN LILLA HOJEN ÄR ATT KÖRA!. :banana Jag satt och tjöt av skratt i hjälmen hela vägen upp igår.

hahaha det är så det ska vara :D,har du bilder?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
fogerty skrev:
hahaha det är så det ska vara :D,har du bilder?

Nä, inte än men om ett litet tag. Måste ladda batterierna till kameran första bara.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Bild. :banana :hoppa :D :squid

Bifogat

• min hoj.JPG
    min hoj.JPG
    123.6 KB · Visningar: 61

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DumDum skrev:

Ser schysst ut, grattis!
Var lite inne på en sån hoj ett tag, men var inte så lockad av stånka-konceptet. Har iofs aldrig kört nån så jag vet inte hur dom e. Får man se den på Falkenbergs-banan på fredag eller? :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
duc916 skrev:
Grattis!

Uttrycket "Less is more" har väl aldrig passat bättre kan jag tänka mig! :tummenupp

Sant. Den är lite lustig att köra, när man ger fullt så är det ungefär som att rycka en katt i svansen, en himla massa väsen men det händer inte så mycket. Man bara väntar på att den ska börja dra men det enda som händer är att hastigheten ökar lite försiktigt och sedan så slår den i varvstoppet. :lol 48hk, hehe.

Det roliga kommer när det börjar svänga för den är ruggigt stadig och går att kasta runt i böjarna precis hur som helst. Helt otrolig!

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
PacMan skrev:
Ser schysst ut, grattis!
Var lite inne på en sån hoj ett tag, men var inte så lockad av stånka-konceptet. Har iofs aldrig kört nån så jag vet inte hur dom e. Får man se den på Falkenbergs-banan på fredag eller? :)

Tackar. Stånka är helkul! Det ljudet är helt obetalbart. Yamaha har på något sätt fått till insugsljudet på den så trots att det är orginal utblås och den bara brummar lite diskret vid sidan av så morrar den som en gammal spitfire när man sitter på. BRRRRRRRRRRRR :D

Jag hoppas hitta någon som vill byta arbetspass med mig på fredag så att jag kan jobba tidigt så det kan bli banåka på fredag.

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
DumDum skrev:
Tackar. Stånka är helkul! Det ljudet är helt obetalbart. Yamaha har på något sätt fått till insugsljudet på den så trots att det är orginal utblås och den bara brummar lite diskret vid sidan av så morrar den som en gammal spitfire när man sitter på. BRRRRRRRRRRRR :D

Jag hoppas hitta någon som vill byta arbetspass med mig på fredag så att jag kan jobba tidigt så det kan bli banåka på fredag.

Shysst hojj !!! :tummenupp Har aldrig sett en sådan, va' är det för typ av maskin ?

/n

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska