Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
DumDum skrev:
Det är den! Wohoooo! Jag är mc-buren igen! :D Livet är tilbaka.

Åkte buss ned till Helsingborg och handlade en SZR660 till mig själv i trettioårsfödelsedagspresent igår och körde den långa vägen upp igår. Det var tydligen 40 mil mellan Helsingborg-Gbg och vägen svängde hela tiden, 30 mil till idag så nu är jag trött och lycklig!

Först: Grattis!
Sen: 40mil!! :va Får man fråga vilka roliga vägar du hittade då?Inte 1 meter E6 va?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Halvdan skrev:
Först: Grattis!
Sen: 40mil!! :va Får man fråga vilka roliga vägar du hittade då?Inte 1 meter E6 va?

Tack. Det blev kanske 4-5mil E6 men inte mer. Körde 111 och 112 till höganäs, en sväng ut till Mölle, upp till Ängelholm. Möllevägen är helkul! E6 till Halmstad och sedan följde kusten till Falkenberg.
Förbi Banan norrut och snurrade ett tag runt tvååker, himle och därikring, under E6 och ut till kusten igen till Varberg. Följde kusten upp till Kärnkrafverket och en liten bit E6 och sedan blev det vår lokala rr bana lygnern runt. Härryda, landvetter och hem.

Wohoo! En helkul väg istället för gråtråkiga E6. Kan verkligen rekomendera vägarna runt Tvååker, aslajbans.
:banana

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
DumDum skrev:
Tack. Det blev kanske 4-5mil E6 men inte mer. Körde 111 och 112 till höganäs, en sväng ut till Mölle, upp till Ängelholm. Möllevägen är helkul! E6 till Halmstad och sedan följde kusten till Falkenberg.
Förbi Banan norrut och snurrade ett tag runt tvååker, himle och därikring, under E6 och ut till kusten igen till Varberg. Följde kusten upp till Kärnkrafverket och en liten bit E6 och sedan blev det vår lokala rr bana lygnern runt. Härryda, landvetter och hem.

Wohoo! En helkul väg istället för gråtråkiga E6. Kan verkligen rekomendera vägarna runt Tvååker, aslajbans.

Tänkte att det var dax att pressentera mig efter att jag hängt på forumet och läst era inlägg. DumDum hälsade mig välkomen och tyckte jag skulle pressentera mig här i tråden. Det var viserligen ett tag sen, men bätre sent en aldrig. Jag tänkte först att jag skulle få årdning på hojen och det drog utt på tiden :3freak har bara kört den tre gånger sen jag köpte den för 2,5 månader sen. :gråta. Nicklas heter jag iallafall och kör en liten skrikande och vibrerande japsare CBR 600 -91 men det får duga när man studerar. :fakta Tänkte komma och Tjöta lite någon dag på GP och kanske åka en sväng. Man har ju blivit lite ringrostig efter nästan 5 år utan hoj :gråta men nu äntligen tog man sig i kragen och sålde bilen la till en slant och så hade man en hoj istället :banana

Va runt tvååker och yrade omkring idag åxå hamnade på någon väg med löst grus höl på å hoppa ut för en slänt :mad: som tur väl gick det bra :Bugar sen åkte jag omkring på de platserna som du åxå var runt kanske mötes på vägarna någonstans runt 12 tiden? :jisses

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
smajlet skrev:
Va runt tvååker och yrade omkring idag åxå hamnade på någon väg med löst grus höl på å hoppa ut för en slänt :mad: som tur väl gick det bra :Bugar sen åkte jag omkring på de platserna som du åxå var runt kanske mötes på vägarna någonstans runt 12 tiden? :jisses

Kul att du äntligen kom till skott och skriver lite i vår "hemtråd" :tummenupp

Tror nog inte att vi möttes då jag eldade möllevägen vid 12snåret. Skönt att det gick bra med din lilla eskapad. CBR:er är inget vidare som jordbruksredskap.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Napoleon skrev:
Shysst hojj !!! :tummenupp Har aldrig sett en sådan, va' är det för typ av maskin ?

/n

Oj, hade missat ditt inlägg.

Det är en Italiensk japshoj, encylindrig 660motor i ett yttepyttelitet rejschassie.

Skorpan

Guest
DumDum skrev:

sedärja,nu har du en hoj som du kan lita på (lite effekt men den skär inte iaf) :tummenupp

Skorpan

Guest
smajlet skrev:
Tänkte att det var dax att pressentera mig efter att jag hängt på forumet och läst era inlägg. DumDum hälsade mig välkomen och tyckte jag skulle pressentera mig här i tråden. Det var viserligen ett tag sen, men bätre sent en aldrig. Jag tänkte först att jag skulle få årdning på hojen och det drog utt på tiden :3freak har bara kört den tre gånger sen jag köpte den för 2,5 månader sen. :gråta. Nicklas heter jag iallafall och kör en liten skrikande och vibrerande japsare CBR 600 -91 men det får duga när man studerar. :fakta Tänkte komma och Tjöta lite någon dag på GP och kanske åka en sväng. Man har ju blivit lite ringrostig efter nästan 5 år utan hoj :gråta men nu äntligen tog man sig i kragen och sålde bilen la till en slant och så hade man en hoj istället :banana

får väl säga hej då :tummenupp

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Wcx, Gp??

VAD betyder GP? Va nån som sa att vi från U-A skulle komma ner dit till er... Förövrigt, Vad betyder : WCX?? :va

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sanntur skrev:
VAD betyder GP? Va nån som sa att vi från U-A skulle komma ner dit till er... Förövrigt, Vad betyder : WCX?? :va
GP = Götaplatsen. Poseideon, längst upp på avenyn.

WCX = West Coast Extremes...

Så ere med det...

:hej

Skorpan

Guest
fogerty skrev:
Lever du :va Kul att du ringer upp när man ringt dig femtioelva ggr :tungan :7peta :hihi
vaddå?? är vi gifta eller?? :7peta
har inte haft på min tele när jag har varit borta som du säkert har märkt :hihi

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hoho, pojkarna bråkar... Gulligt....

Skorpan, imorrn blir den gamla puchen gul.... höhö.....

Förresten, va ska man tanka skiten med???

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
DumDum skrev:
Oj, hade missat ditt inlägg.

Det är en Italiensk japshoj, encylindrig 660motor i ett yttepyttelitet rejschassie.

Nå, så vad säger du om ditt nya kap? Kan tänka mig att chassiet är grymt!!
Sedan så är väll förs helt överkomlig kan jag tänka mig? Jag har ju själv som sagt kollat på att köpa en XT 660X istället för Spettan. Det är ljusår mellan förs premierna där, tyvär är det väll ganska långt ifrån varandra med med allt annat också :rolleyes: Sitter just nu och funderar på om jag skulle kunna ha en sådan hoj utan att trilla dit och köpa nåonting värre igen :va Sedan så är det ju inte så att XT:n var direkt tråkig! Grym att köra på slangen med :banana Men man känner igen det som du skrivet tidigare att när man tycker att det börjar snurra på bra så slår varvskyddet till :tungan

Skorpan

Guest
hållundan skrev:
Hoho, pojkarna bråkar... Gulligt....

Skorpan, imorrn blir den gamla puchen gul.... höhö.....

Förresten, va ska man tanka skiten med???

här bråkas ingenting,förklarar bara hur det ligger till :)
95oktan o 4% 2-taktsolja blir mumma :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
bebbe skrev:
Nå, så vad säger du om ditt nya kap? Kan tänka mig att chassiet är grymt!!
Sedan så är väll förs helt överkomlig kan jag tänka mig? Jag har ju själv som sagt kollat på att köpa en XT 660X istället för Spettan. Det är ljusår mellan förs premierna där, tyvär är det väll ganska långt ifrån varandra med med allt annat också :rolleyes: Sitter just nu och funderar på om jag skulle kunna ha en sådan hoj utan att trilla dit och köpa nåonting värre igen :va Sedan så är det ju inte så att XT:n var direkt tråkig! Grym att köra på slangen med :banana Men man känner igen det som du skrivet tidigare att när man tycker att det börjar snurra på bra så slår varvskyddet till :tungan

Jag är så ruskigt nöjd, känslan att köra den kan nog närmast beskrivas som total lycka.
:D
Den är lite lustig. Slöare än Kristina Lugn på nedåttjack rakt fram och hur snabb som helst när det väl svänger. Jag lär vara kung på tisselskogsvägen utan ansträngning. :lol Ska köra Falkenberg med den på fredag och det kommer att bli intressant då falken är en snabb bana som favoriserar hojar med mycket motor.

Hur går det med beslutsångesen nu då? Tror du att du kan leva med en grussprättare utan att tröttna på väghållningen eller är du inne på motard igen? Med tanke på hur några av motardkillarna körde på Kinnekulle så verkar det som om det var rätt bra väghållning på dom även i fart. Du var väl inte sådan jättenöjd med uppförandet på Duken?

Har du fått tillbaka tanken föresten?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Skorpan skrev:
här bråkas ingenting,förklarar bara hur det ligger till :)
95oktan o 4% 2-taktsolja blir mumma :tummenupp

Va? Har hd en tvåknackare eller snackar ni brutalbusgrogg? :va

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Höhöhö, Puch montana....

Cooooooooooool!

En sådan hade jag när jag var ung. Jättecylinder av okänt ursprung, 22mm dellortoförgasare, 80cc kawakolv, löst framhjul utan broms, ovaltbakhjul med en smått obefintlig broms. Lackad i div. olika färger som råkade stå framme när andan föll på. :D

Lycka till med din nya leksak, ska du överge din lila gayamaha nu?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
hållundan skrev:
Höhöhö, Puch montana....

Asså, duger inte FZR:en längre...? :tungan
Hur har det gått med dina bromsar, var ju en tråd om dom för ett tag sen.

DumDum: Man kanske kan få komma å slakta din RD på lite grejer nu då, när du till och med har skaffat ersättare. :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Cooooooooooool!

En sådan hade jag när jag var ung. Jättecylinder av okänt ursprung, 22mm dellortoförgasare, 80cc kawakolv, löst framhjul utan broms, ovaltbakhjul med en smått obefintlig broms. Lackad i div. olika färger som råkade stå framme när andan föll på. :D

Lycka till med din nya leksak, ska du överge din lila gayamaha nu?
Höhöhöh, no no no, det är inför nollningen. Jag är stolt ägare till 2 hojar nu nämligen...

Puchen ska lackas gul inom en snar framtid...

Detta är min roll under nollningen, obs, inte jag, inte den moppen på bilden, men så är upplägget....

:crash

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    36 KB · Visningar: 47
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska