Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Höhöhöh, no no no, det är inför nollningen. Jag är stolt ägare till 2 hojar nu nämligen...

Puchen ska lackas gul inom en snar framtid...

Detta är min roll under nollningen, obs, inte jag, inte den moppen på bilden, men så är upplägget....

:crash

Vad ska du ha i hinken? Sprit?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
PacMan skrev:
Asså, duger inte FZR:en längre...? :tungan
Hur har det gått med dina bromsar, var ju en tråd om dom för ett tag sen.

DumDum: Man kanske kan få komma å slakta din RD på lite grejer nu då, när du till och med har skaffat ersättare. :banana
Bromsarna har bättrat sig den naturliga vägen... Fast ännu är dom inte tillfreds...

Har beställt slangar, men dom har inte kommit ännu, tyvärr....

Som sagt, puchen är bara min andrahoj =)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
PacMan skrev:
DumDum: Man kanske kan få komma å slakta din RD på lite grejer nu då, när du till och med har skaffat ersättare. :banana

Njae. inte nu i alla fall. Fråga mig i höst när den har fått stå och mogna lite och jag har bestämt vad det ska bli av den. Har lite planer..................

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Njae. inte nu i alla fall. Fråga mig i höst när den har fått stå och mogna lite och jag har bestämt vad det ska bli av den. Har lite planer..................
WOW, han ska bygga en GSXR 400 av RD:n!!!! Fränt....

:tungan :lol

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
Trevliga kulturella pinaler... Jag är nämligen KulturKungen...

:banana

Jaha ja. Kulturkungen. Så det är så det ligger till. Yoghurt och sånt där. :lol

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
hållundan skrev:
WOW, han ska bygga en GSXR 400 av RD:n!!!! Fränt....

:tungan :lol

Mmmmmmmmmmm, eller en sådan här kanske?

Bifogat

• jetbike2.jpg
    jetbike2.jpg
    24.7 KB · Visningar: 59

Skorpan

Guest
DumDum skrev:
Cooooooooooool!

En sådan hade jag när jag var ung. Jättecylinder av okänt ursprung, 22mm dellortoförgasare, 80cc kawakolv, löst framhjul utan broms, ovaltbakhjul med en smått obefintlig broms. Lackad i div. olika färger som råkade stå framme när andan föll på. :D

Lycka till med din nya leksak, ska du överge din lila gayamaha nu?
du o dina bromsar... :lol :lol :lol

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
DumDum skrev:
Jag är så ruskigt nöjd, känslan att köra den kan nog närmast beskrivas som total lycka.
:D
Den är lite lustig. Slöare än Kristina Lugn på nedåttjack rakt fram och hur snabb som helst när det väl svänger. Jag lär vara kung på tisselskogsvägen utan ansträngning. :lol Ska köra Falkenberg med den på fredag och det kommer att bli intressant då falken är en snabb bana som favoriserar hojar med mycket motor.

Hur går det med beslutsångesen nu då? Tror du att du kan leva med en grussprättare utan att tröttna på väghållningen eller är du inne på motard igen? Med tanke på hur några av motardkillarna körde på Kinnekulle så verkar det som om det var rätt bra väghållning på dom även i fart. Du var väl inte sådan jättenöjd med uppförandet på Duken?

Har du fått tillbaka tanken föresten?

Kan säkert bli bra snurr på bågen även på Falkenberg, bara till att hålla stumt :D

Nej det med att byta båge är ju helt hopplöst. Det är precis som du säger att antagligen så kommer jag att tröttna på en hoj som XT:n efter ett tag. Och riktiga motarder kräver ju så jäkla mycket skötsel :va Får la ta det lite lugnt och se vart det bär hän, om jag inte byter så har jag ju alltid kvar Spettan :tungan

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
bebbe skrev:
Kan säkert bli bra snurr på bågen även på Falkenberg, bara till att hålla stumt :D

Håller jag stumt så kanske det går att få upp såpass fart att jag slipper ramla innåt i böjarna i alla fall. :lol

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DumDum skrev:
Håller jag stumt så kanske det går att få upp såpass fart att jag slipper ramla innåt i böjarna i alla fall. :lol

Är den verkligen slö eller känns det bara så på grund av jämnt och fint effektuttag? RDn är ju inte så snabb heller men på effektpuckeln vid 7000 känns den i alla fall rätt vass. :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
PacMan skrev:
Är den verkligen slö eller känns det bara så på grund av jämnt och fint effektuttag? RDn är ju inte så snabb heller men på effektpuckeln vid 7000 känns den i alla fall rätt vass. :)

Du får väl ta rygg på mig på fredag så får du se själv.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DumDum skrev:
Du får väl ta rygg på mig på fredag så får du se själv.

Tja, kommer nog inte vara speciellt kaxig på min första bankörning dock. Hoppas att hälsan tillåter bara, lite smårisig för tillfället. :(

Skorpan

Guest
Napoleon skrev:
Skorpan & ni övriga runt gbg, om någon ska ut & bränna gummi på Fredag så vill jag gärna hänga på... ? :rock

/n
har du fått ihop den nu??
du har mitt nr,bara o ringa :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan skorpan, Grattis på födelsedagen en liten stund till.... Kom på det nu att det är den stora dagen....

92, jo ja tackar jag...

:hej

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Skorpan skrev:
har du fått ihop den nu??
du har mitt nr,bara o ringa :tummenupp

Jepp, höll på till 02.00 inatt för att fixa det sista. Jag hade grymma problem med att få bräsnelförsörjningen att funka, till slut insåg jag att soppan inte orkade trycka undan alla luft i slangarna, därefter löste jag det(genom att dricka rätt u bränsleslangen till det kom i halsen. :( )

Ska upp & hämta den nu precis. Åker ut på en lugn sväng med Red Ninja & hans tjej, om någon vill med på en LUGN tur(min första & han med skjuts) såe ni välkommna. Vi skulle träffas på GP vi' 12.

Mvh
Napoleon

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska