Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Dumdum: Har du testat att maxa din szr? och isåfall hur fort gick den och är den standard drevad? tycker att min borde gå lite fortare än vad den gör...

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Onewheeler skrev:
Dumdum: Har du testat att maxa din szr? och isåfall hur fort gick den och är den standard drevad? tycker att min borde gå lite fortare än vad den gör...

Någonstans runt 160 i slutet av Falkenbergsrakan. Någon mer kilometer går det nog att få ut men inte mycket mer. Sitter inte och kollar på hastighetsmätaren när jag kör bana så sådär jättestor koll har jag inte direkt.
>Jag vet inte om den har standarddrevning eller om tidigare ägare har ändrat på den.

Enligt vad jag har letat fram på nätet så ska dom inte göra så värst mycket mer än 160km/h.

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
DumDum skrev:
Någonstans runt 160 i slutet av Falkenbergsrakan.

Jupp, nåt sånt var det. Låg bakom dej nån gång där när jag kollade min egen mätare. Du skulle till Kinnekulle den 5:e eller? Jag blev lite (läs: grymt) sugen jag me när jag kollade upp att det inte var mer än sisådär 17 mil dit :banana .

Hemvägen var inte så kul igår. Som du såg körde jag inte speciellt fort. Jobbigt utan kåpa ibland! :3freak

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
PacMan skrev:
Jupp, nåt sånt var det. Låg bakom dej nån gång där när jag kollade min egen mätare. Du skulle till Kinnekulle den 5:e eller? Jag blev lite (läs: grymt) sugen jag me när jag kollade upp att det inte var mer än sisådär 17 mil dit :banana .

Hemvägen var inte så kul igår. Som du såg körde jag inte speciellt fort. Jobbigt utan kåpa ibland! :3freak

Helt omöjligt är det inte att det blir kinnekulle. :D

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Då måste det vara något lurt med min. Håller jag fullt ut ur sista böjen på falken så är jag sällan uppe i över 130-140km/h när det är tvunget att bromsa.. Här läst lite här och där att flera dessutom får upp sina i 180km/h på motorväg.. Jäjä det är väl bara att leta dolda strypningar;)

DumDum skrev:
Någonstans runt 160 i slutet av Falkenbergsrakan. Någon mer kilometer går det nog att få ut men inte mycket mer. Sitter inte och kollar på hastighetsmätaren när jag kör bana så sådär jättestor koll har jag inte direkt.
>Jag vet inte om den har standarddrevning eller om tidigare ägare har ändrat på den.

Enligt vad jag har letat fram på nätet så ska dom inte göra så värst mycket mer än 160km/h.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Onewheeler skrev:
Då måste det vara något lurt med min. Håller jag fullt ut ur sista böjen på falken så är jag sällan uppe i över 130-140km/h när det är tvunget att bromsa.. Här läst lite här och där att flera dessutom får upp sina i 180km/h på motorväg.. Jäjä det är väl bara att leta dolda strypningar;)

Jag har tänkt lite (faktiskt så gör jag det inbland), kan du inte kolla vad din varvar i 70 respektive 90 så ser vi om du har en lägre drevning än på min?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Min SZR varvade 4000 varv i 100km/h. Sen gjorde den drygt 180 på mätaren :yoparty

Låg och maxade den GBG-Halmstad en gång...var lite halvjobbigt :hihi samt att den drog 0.8

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Hade det inte varit för att min är i hmm.. vi kan kalla det icke körbart skick just nu så hade jag kollat på direkten. Kan däremot kolla när jag får ordning på den. På tal om SZR nån av er två som haft SZR tidigare eller har nu som märkt av fenomenet att ljuddämparen är för lågt dragen? Den skrapar i vid inte allt för kraftiga nedlägg. Funderar på att bygga om originalburken till highpipe. Praktiskt vid bankörningar. Tänkte om nån hade funderat något på det här tidigare och kanske hade nån idé till lösning?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Onewheeler skrev:
Hade det inte varit för att min är i hmm.. vi kan kalla det icke körbart skick just nu så hade jag kollat på direkten. Kan däremot kolla när jag får ordning på den. På tal om SZR nån av er två som haft SZR tidigare eller har nu som märkt av fenomenet att ljuddämparen är för lågt dragen? Den skrapar i vid inte allt för kraftiga nedlägg. Funderar på att bygga om originalburken till highpipe. Praktiskt vid bankörningar. Tänkte om nån hade funderat något på det här tidigare och kanske hade nån idé till lösning?

Hmm, Skrapar soptunnan i vid nedlägg? Vad kör du för däck?
Jag har kört mina Pirelli dragon hela vägen ut på sidan så att det inte går att lägga ner mer utan att det släpper utan att skrapa i dämparen. Nu är visserligen min för hård i fjädringen så det är inte rätt häng på den vilket ger lite bättre markfrigång men sådär jättemycket gör det inte.

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
hållundan skrev:
Höhöhö, Puch montana....

:banana

Vafalls, har du gått och skaffat dig wheeliematerial?! :tummenupp Du får komma förbi nån dag, så ska jag visa dig hur en Dakota ska hanteras.

Ps. Dom går bäst på leverpastej och fjällbrynt med en liiiiten skvätt nitrometan i, har jag märkt :näsblod

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
japp skrapar i på tok för mycket. även fotpinnarna skrapar i rätt duktigt (även om det inte stör så mycket). har skrapat den både då jag kört på standard metzeler däck och med ett för stort 170 däck som höjde baken nån centimeter eller så. även min bakdämpare är ganska hård. kanske inte tillräckligt dock. får prova att skruva upp den till max. annars blir det highpipe=) vi får ses på gp nån gång så kan vi jämföra höjden på dem=)
ha det fint!

DumDum skrev:
Hmm, Skrapar soptunnan i vid nedlägg? Vad kör du för däck?
Jag har kört mina Pirelli dragon hela vägen ut på sidan så att det inte går att lägga ner mer utan att det släpper utan att skrapa i dämparen. Nu är visserligen min för hård i fjädringen så det är inte rätt häng på den vilket ger lite bättre markfrigång men sådär jättemycket gör det inte.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
buhuhuhu liten och ensam

Jag antar att detta e Göteborgstråden...
:hej Jag e uppväxt i GBG, men pluggar just nu i Jönköping. I sommar ska jag däremot sommarjobba hemma i GBG. (Sahlgrenska internposten)

Brukar ni åka tillsammans eller?
Känner inte för att åka runt själv på hojen hela sommaren och ingen av mina polare i GBG har mc. Ni får gärna aktivera mig i sommar om ni känner för det.
Kommer bo i backatorp/backa/hisingen.

Eller åker ni inte ens tillsammans?

Det finns risk för en riktigt tråkig mc-sommar om jag inte hittar några roliga att åka med och det vill man ju gärna motverka... :(

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag kan garantera dig att du inte kommer behöva åka ensam.
Åk till Götaplatsen på lördagar kl. 12. Då är det alltid körning om det inte spöregnar.

Annars är det bara att starta en tråd om körning eller skriva här.

Kul kommer du få!

//Anders.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja fiffan, klart det körs i götet... Jag kommer att jobba "hemma" nu under sommaren på SKF, ska bli najs... Kommer givetvis åka hoj til jobbet, varje dag!

:banana

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ska oxå ta hojen till jobbet hela sommaren tänkte jag.
Förresten. Köpte ett ställ på gamla ahlqvist. Som nu har gått sönder i tre dragkedjor :va
Nån som vet vad dom gör med det när jag lämnar in det och gnäller? Får jag ett nytt kanske? det är första säsången jag har det. Eller skickar dom in det och i så fall hur länge kan jag bli tvungen att vänta.... Nån som vet?

Edit:
hållundan:
Lite kuriosa:
Min flickvän kommer nog bo i Halmstad hela sommaren så jag kommer nog åka dit på helgerna (från gbg alltså). Hade varit kul att få lite vägtips därimellan, kan tänka mig att du kan endel om den vägen, men det kan ju vänta. länge kvar.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
yonsson skrev:
Ska oxå ta hojen till jobbet hela sommaren tänkte jag.
Förresten. Köpte ett ställ på gamla ahlqvist. Som nu har gått sönder i tre dragkedjor :va
Nån som vet vad dom gör med det när jag lämnar in det och gnäller? Får jag ett nytt kanske? det är första säsången jag har det. Eller skickar dom in det och i så fall hur länge kan jag bli tvungen att vänta.... Nån som vet?

Edit:
hållundan:
Lite kuriosa:
Min flickvän kommer nog bo i Halmstad hela sommaren så jag kommer nog åka dit på helgerna (från gbg alltså). Hade varit kul att få lite vägtips därimellan, kan tänka mig att du kan endel om den vägen, men det kan ju vänta. länge kvar.

Ingen aning hur dom är med garantier faktiskt. Får la hoppas att du får ett nytt :crash...

O fan, ja jag ska ju ner emellanåt mot Halmstad under sommaren också, då kan vi ju ta följe... Jag har några nya goa favvoväger här nere faktiskt. Så jävla najs. Jag ska visa dig!!!

:hejk

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
hållundan skrev:
O fan, ja jag ska ju ner emellanåt mot Halmstad under sommaren också, då kan vi ju ta följe... Jag har några nya goa favvoväger här nere faktiskt. Så jävla najs. Jag ska visa dig!!!
:hejk
Grymt! :yoparty

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
yonsson skrev:
Jag antar att detta e Göteborgstråden...
:hej Jag e uppväxt i GBG, men pluggar just nu i Jönköping. I sommar ska jag däremot sommarjobba hemma i GBG. (Sahlgrenska internposten)

Brukar ni åka tillsammans eller?
Känner inte för att åka runt själv på hojen hela sommaren och ingen av mina polare i GBG har mc. Ni får gärna aktivera mig i sommar om ni känner för det.
Kommer bo i backatorp/backa/hisingen.

Eller åker ni inte ens tillsammans?

Det finns risk för en riktigt tråkig mc-sommar om jag inte hittar några roliga att åka med och det vill man ju gärna motverka... :(

Jag e gärna med på att köra lite om du vill, alltid kul att träffa nya mc polare :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad