Man behöver inte ha erfarenhet för att bedöma marknaden, det kräver bara lite logiskt tänkande. Har man annonserat ut sin hoj under tre veckor och inte fått ett svar, då måste man förstå att något är fel. Annars är det faktiskt lite tragiskt.
Om Elgiganten inte har sålt en tv på två veckor, vad gör de då tror du? Sänker priset kanske?
Nix.
Elgiganten höjer priset.
Sedan ställer dom till med rea.
Tammer Tammer Tammer,
Du måste förlika dig med ditt öde.
Jag köper en hel del hojar.
Jag har någorlunda känsla för marknaden.
Även jag är överraskad över hur marknaden för just enkla offroadstånkor har utvecklat sig.
Självklart hade det varit kul att veta det för 10 år sedan och fylla ladan med sådant som kommer bli eftertraktat om några år.
Men, att gråta över spilld mjölk under bron är meningslöst.
Det är som det är.
Och, det finns fortfarande klipp att göra! Långt ifrån alla har insett vart priserna dragit iväg någonstans.
Men, man måste vara på!
Scanna Blocket, lägg upp bevakningar, sov med kläderna på och ha alltid släpet kopplat.
Jag skojar inte - du måste vara beredd att swisha iväg en handpenning klockan 1 på natten med kommentar: jag tar den!
Sitter redan i bilen, ring mig.
Jag förstår att det är något du vänder dig mot - men då vänder du dig mot marknaden, mot världen.
Jag har landat hojar jag vill ha på det viset. Eller skickat en selfie på mig, bil och släp i gryningen om jag inte hittat något swishkopplat nummer.
Svenskar är fortfarande i huvudsak hederliga. Visar man att man är på väg så håller dom normalt hojen.
En del lan grumsa lite om att dom nog lagt ut hojen för billigt - eftersom folk ringer luren ur klykan och undrar ”om den är kvar”?
Då låter jag bli att pruta, berättar om hur länge jag längtat efter just en sådan här modell i precis den färgen. Om det nu finns någon färg kvar...
Det håller inte att sitta hemma, ringa och pruta utan att vara på plats - och börja leta släp inför morgondagen.
Igen, Tammer - vi förstår att du inte har dom möjligheterna.
Men det är din brist, inte andras fel.
Gläd dig åt din 125a, och köp hem en herrejössesmissil från tidigt 90-tal nu. Dom kostar som de hojar du drömde om för 10 år sedan, och ibland mindre ändå.
Det år kanske inte det du vill ha - men det är det som finns tillgängligt just nu.
Adjust and adopt.
Annars skrumpnar man ihop till en liten bitter gube som bor i en lådda - och det vill ingen.