Gamla enstånkor

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
En tur med tunnelbanan eller en annan tripp med droger är en klen ersättning för en hojtur. Status vet jag inte heller, jag bor utanför tullarna, i "ghettot".
I ghettot ska du väl ha en cross och köra runt på cykelbanor ;) Det har ju vi i skogen hört att ni gör
En snedtripp är väl bättre än en krånglande hoj för den fixar vårdpersonalen, hojen får du ju fixa själv :)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
I ghettot ska du väl ha en cross och köra runt på cykelbanor ;) Det har ju vi i skogen hört att ni gör
En snedtripp är väl bättre än en krånglande hoj för den fixar vårdpersonalen, hojen får du ju fixa själv :)
Båda alternativen känns lite ovärdiga när man är runt 60 år. Bli haffad av polisen på en cross, det skulle ge grannarna ett samtalsämne.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hojar läggs ut till fantasipriser av säljare som är så rika så de hellre låter hojen stå i garaget än att gå ner till ett pris hojen verkligen är värd.

Jag ska upprepa detta två gånger per dag i några månader så alla vet vad jag tycker.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hojar läggs ut till fantasipriser av säljare som är så rika så de hellre låter hojen stå i garaget än att gå ner till ett pris hojen verkligen är värd.

Jag ska upprepa detta två gånger per dag i några månader så alla vet vad jag tycker.
Bra, en till som tycker som jag...
Men hur var egentligen trådstartarens tankar? Jag tror faktiskt att det just handlade om att många säljare övervärderar sina objekt. Vilket leder till att ingen vill köpa och ingen får sälja dessa hojar. Trist och bekymmersamt på flera sätt, alla marknader är beroende av att säljare och köpare kommer överens. Men vi kan sluta diskutera priser och ägna tråden åt andra synpunkter istället, absolut.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Bra, en till som tycker som jag...
Men hur var egentligen trådstartarens tankar? Jag tror faktiskt att det just handlade om att många säljare övervärderar sina objekt. Vilket leder till att ingen vill köpa och ingen får sälja dessa hojar. Trist och bekymmersamt på flera sätt, alla marknader är beroende av att säljare och köpare kommer överens. Men vi kan sluta diskutera priser och ägna tråden åt andra synpunkter istället, absolut.
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...
Jag tycker att du gjorde helt rätt.
Livet är för kort för att fundera när det finns roligare saker att göra :tummenupp
Jag brukar bara titta i plånboken, där finns svaret.
Även om den blev lite dyrare än tänkt, så påverkar det ju inte valmöjligheten om jag ändå har råd, det sticker bara till lite precis när man ska betala.
Men det har man glömt efter första kurvan! :)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...
Så är det, och dom senaste åren verkar det varit fler som vill köra ? Och isåfall är det kul att fler människor upptäcker hur fantastiskt det är att köra på två hjul istället för fyra.
Även om det innebär att billiga hojar blir dyrare.
För ännu finns det billiga hojar kvar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...
Annars så kan man göra som jag, och köpa på sig en väldans massa bekymmer. :näsblod
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Annars så kan man göra som jag, och köpa på sig en väldans massa bekymmer. :näsblod
Ja, det är väl jag försöker undvika. Usla mekmöjligheter och halvtaskig ekonomi gör att man vill ha ett lättmekat och fungerande objekt, åtminstone när man köper det. Det är ingen billig hobby att renovera hojar. Kolvringar till en cyl - 1000kr, däck 2000kr, membran per förgasare 1000kr...och då har vi ändå inte snackat kamaxlar och ventiler....det billiga renoveringsprojektet blir lätt tre gånger så dyrt, och vill ändå inte gå som det ska.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Tammer Du ska ha en trampcykel!
Ja, Jo, jag börjar inse det. Dock har jag lyckats i stort sett helrenovera min enda nuvarande moppe, GP125. Men där är det gott om billiga delar, tvåtaktare är nog min grej. Har någon en MZ250 att sälja? Visst fan, de har också försvunnit från Blocket. Tillsammans med gamla favoriter som SR400 och liknande, uppköpta av samlare och begravda i något garage någonstans.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ja, Jo, jag börjar inse det. Dock har jag lyckats i stort sett helrenovera min enda nuvarande moppe, GP125. Men där är det gott om billiga delar, tvåtaktare är nog min grej. Har någon en MZ250 att sälja? Visst fan, de har också försvunnit från Blocket. Tillsammans med gamla favoriter som SR400 och liknande, uppköpta av samlare och begravda i något garage någonstans.
Du låter ledsen. Hoppas det löser sig.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, Jo, jag börjar inse det. Dock har jag lyckats i stort sett helrenovera min enda nuvarande moppe, GP125. Men där är det gott om billiga delar, tvåtaktare är nog min grej. Har någon en MZ250 att sälja? Visst fan, de har också försvunnit från Blocket. Tillsammans med gamla favoriter som SR400 och liknande, uppköpta av samlare och begravda i något garage någonstans.


125an lär ha ökat rejält i värde under tiden du renoverat den.
Pröva att sälja och casha in på övervärdet?

Det finns alltid något att glädjas åt.
Använd GP-pengarna för att kunna vara med handla utan att dumpruta i första kontakten med sådana som har något intressant att sälja.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top