Jag vill tipsa om en annons på Blocket: TT600r https://www.blocket.se/annons/skane/tt600r/100709151
Den här har väl varit utannonserad tidigare?
Den här har väl varit utannonserad tidigare?
Ja, det är det sjuka. Gamla 125cc värderas till närmare 20 papp. Dock är jag ingen affärsman, utan ser det hela känslomässigt. Jag kommer aldrig sälja min moppe, vill bara ha en 250/400cc att komplettera med. Tids nog så...125an lär ha ökat rejält i värde under tiden du renoverat den.
Pröva att sälja och casha in på övervärdet?
Det finns alltid något att glädjas åt.
Använd GP-pengarna för att kunna vara med handla utan att dumpruta i första kontakten med sådana som har något intressant att sälja.
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...
"Gå för evigt". Stämmer det verkligen? De måste ju slitas hårt, de här små motorerna. Lär väl konstant gå på högvarv för att hänga med i trafiken, och lever därmed ett hårt liv. 10000rpm, efter tvåtusen mil har motorn gjort sitt.Jag vet inte riktigt vad du letar, men du har ju pratat om "stugmoppe".
Så här har du en bra kandidat.
Bra körställning, och den kommer att gå för evigt om du bara byter olja med odefinierade intervaller
Mikroskopisk driftkostnad:
View attachment 471517
Ibland undrar jag om du ens vill ha en hoj eller om du bara trollar."Gå för evigt". Stämmer det verkligen? De måste ju slitas hårt, de här små motorerna. Lär väl konstant gå på högvarv för att hänga med i trafiken, och lever därmed ett hårt liv. 10000rpm, efter tvåtusen mil har motorn gjort sitt.
Han vill inte ha en hoj, han vill klaga....Ibland undrar jag om du ens vill ha en hoj eller om du bara trollar.
Detta är väl en tråd där man diskuterar gamla enstånkor och priserna på dessa? Om det är en köp- och säljtråd har jag helt misstagit mig.Ibland undrar jag om du ens vill ha en hoj eller om du bara trollar.
Det är jag inte ensam om...Han vill inte ha en hoj, han vill klaga....
Hmmm det kan ju vara så andra diskuterar också -jag kommer aldrig att sälja min ….. bara komplettera , så då faller ju även du in i din kategori att folk bara köper inte säljer .Ja, det är det sjuka. Gamla 125cc värderas till närmare 20 papp. Dock är jag ingen affärsman, utan ser det hela känslomässigt. Jag kommer aldrig sälja min moppe, vill bara ha en 250/400cc att komplettera med. Tids nog så...
Men svårt att veta dina kriterier?Detta är väl en tråd där man diskuterar gamla enstånkor och priserna på dessa? Om det är en köp- och säljtråd har jag helt misstagit mig.
Ja, precis. Och det är sånt som diskuteras i den här tråden. Om alla hojar hade rätt pris och gott skick hade denna tråd varit ganska meningslös, liksom.Men svårt att veta dina kriterier?
Det är för dyrt, för billigt, för långt borta, för dåligt skick, för dålig prutmån och nu är det tydligen också för dålig motor.
Visst säljer folk sina hojar. Eller försöker, men med de priser vissa hugger till med blir det kanske inte så mycket sålt. De flesta köpare gillar inte att känna sig lurade, vem vill betala en halv gång mer än vad hojen är värd för dem?Hmmm det kan ju vara så andra diskuterar också -jag kommer aldrig att sälja min ….. bara komplettera , så då faller ju även du in i din kategori att folk bara köper inte säljer .
Det stämmer, men skillnaden är att mat, kläder, el och annat som vi behöver måste vi betala för oavsett vad det kostar. Motorcyklar är däremot inte livsviktigt och kan väljas bort om det kostar mer än det smakar. Vilket inte riktigt insetts av alla som ska sälja sin hoj.Alldeles snart får vi vänja oss vid att betala en halv gång mer än vi tycker detär värt för mjölken och allt annat vi vill ha.
Bara att inse att omvärldsaktiviteterna påverkar på vanor och priserna på våra prylar.
Jag tror att dom allra flesta hojarna på blocket säljs, så småning om, till någon annan än Tammer.
Att dom inte säljs första dage eller första veckan betyder inte att dom är överprissatta, det betyder att det inte fanns en köpare just då.
En del människor har ju aldrig några pengar, och måste krångla med att sälja grejor själv innan dom kan köpa den där grejen på blocket
Ja, om alla hojar hade rätt pris och gott skick så.....Ja, precis. Och det är sånt som diskuteras i den här tråden. Om alla hojar hade rätt pris och gott skick hade denna tråd varit ganska meningslös, liksom.
Så knepig kan jag inte vara, jag har faktiskt haft 15 bilar, 5 motorcyklar och 5 moppar genom åren. Dock har jag numera tid att vara lite kräsen, hittar jag inget jag gillar så får det vara.Ja, om alla hojar hade rätt pris och gott skick så.....
Men det kommer att bli intressant att se om du NÅGONSIN kommer att tycka att NÅGON hoj kommer att få dig att nappa.
Men om alla planeter linjerar, och kanske om Putin personligen åker till Ukraina och kramar Zelenskyj förlåt....då kanske det händer även för dig
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|