Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
125an lär ha ökat rejält i värde under tiden du renoverat den.
Pröva att sälja och casha in på övervärdet?

Det finns alltid något att glädjas åt.
Använd GP-pengarna för att kunna vara med handla utan att dumpruta i första kontakten med sådana som har något intressant att sälja.
Ja, det är det sjuka. Gamla 125cc värderas till närmare 20 papp. Dock är jag ingen affärsman, utan ser det hela känslomässigt. Jag kommer aldrig sälja min moppe, vill bara ha en 250/400cc att komplettera med. Tids nog så...

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Som trådskapare kan jag konstatera att viljan och behovet av att ha en fungerande enstånka för gruskörning vägde tyngre än oviljan att betala överpris. Jag gav 19 för min KLX från 1993 i höstas, vilket i mitt tycke är åtminstone 4 för mycket. Man jag vill ju köra, så då är det bara att bita i det sura äpplet och pröjsa upp. Eller vara utan, om suget att köra inte är så stort...

19k är ju inte ens dyrt för en fungerande hoj, speciellt en sällsynt modell som KLX650. Tycker du gjorde en bra deal, 19k idag är väl som 15k för 5-10 år sen.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag vet inte riktigt vad du letar, men du har ju pratat om "stugmoppe".
Så här har du en bra kandidat.
Bra körställning, och den kommer att gå för evigt om du bara byter olja med odefinierade intervaller :tummenupp
Mikroskopisk driftkostnad:

View attachment 471517
"Gå för evigt". Stämmer det verkligen? De måste ju slitas hårt, de här små motorerna. Lär väl konstant gå på högvarv för att hänga med i trafiken, och lever därmed ett hårt liv. 10000rpm, efter tvåtusen mil har motorn gjort sitt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
"Gå för evigt". Stämmer det verkligen? De måste ju slitas hårt, de här små motorerna. Lär väl konstant gå på högvarv för att hänga med i trafiken, och lever därmed ett hårt liv. 10000rpm, efter tvåtusen mil har motorn gjort sitt.
Ibland undrar jag om du ens vill ha en hoj eller om du bara trollar.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ja, det är det sjuka. Gamla 125cc värderas till närmare 20 papp. Dock är jag ingen affärsman, utan ser det hela känslomässigt. Jag kommer aldrig sälja min moppe, vill bara ha en 250/400cc att komplettera med. Tids nog så...
:såjaponkenHmmm det kan ju vara så andra diskuterar också -jag kommer aldrig att sälja min …..:hojsmilie bara komplettera , så då faller ju även du in i din kategori att folk bara köper inte säljer .

:hördu du är ju precis likadan som ”alla andra med för mycket pengar ” som du skriver gång på gång på gång här:hördu

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Detta är väl en tråd där man diskuterar gamla enstånkor och priserna på dessa? Om det är en köp- och säljtråd har jag helt misstagit mig.
Men svårt att veta dina kriterier?
Det är för dyrt, för billigt, för långt borta, för dåligt skick, för dålig prutmån och nu är det tydligen också för dålig motor.
Har du någonsin blivit glad över en julklapp eller en födelsedagspresent?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Men svårt att veta dina kriterier?
Det är för dyrt, för billigt, för långt borta, för dåligt skick, för dålig prutmån och nu är det tydligen också för dålig motor.
Ja, precis. Och det är sånt som diskuteras i den här tråden. Om alla hojar hade rätt pris och gott skick hade denna tråd varit ganska meningslös, liksom.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
:såjaponkenHmmm det kan ju vara så andra diskuterar också -jag kommer aldrig att sälja min …..:hojsmilie bara komplettera , så då faller ju även du in i din kategori att folk bara köper inte säljer .
Visst säljer folk sina hojar. Eller försöker, men med de priser vissa hugger till med blir det kanske inte så mycket sålt. De flesta köpare gillar inte att känna sig lurade, vem vill betala en halv gång mer än vad hojen är värd för dem?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Alldeles snart får vi vänja oss vid att betala en halv gång mer än vi tycker detär värt för mjölken och allt annat vi vill ha.
Bara att inse att omvärldsaktiviteterna påverkar på vanor och priserna på våra prylar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror att dom allra flesta hojarna på blocket säljs, så småning om, till någon annan än Tammer.

Att dom inte säljs första dage eller första veckan betyder inte att dom är överprissatta, det betyder att det inte fanns en köpare just då.

En del människor har ju aldrig några pengar, och måste krångla med att sälja grejor själv innan dom kan köpa den där grejen på blocket

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Alldeles snart får vi vänja oss vid att betala en halv gång mer än vi tycker detär värt för mjölken och allt annat vi vill ha.
Bara att inse att omvärldsaktiviteterna påverkar på vanor och priserna på våra prylar.
Det stämmer, men skillnaden är att mat, kläder, el och annat som vi behöver måste vi betala för oavsett vad det kostar. Motorcyklar är däremot inte livsviktigt och kan väljas bort om det kostar mer än det smakar. Vilket inte riktigt insetts av alla som ska sälja sin hoj.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att dom allra flesta hojarna på blocket säljs, så småning om, till någon annan än Tammer.

Att dom inte säljs första dage eller första veckan betyder inte att dom är överprissatta, det betyder att det inte fanns en köpare just då.

En del människor har ju aldrig några pengar, och måste krångla med att sälja grejor själv innan dom kan köpa den där grejen på blocket

Och alla sitter inte och kollar blocket dygnet.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Ja, precis. Och det är sånt som diskuteras i den här tråden. Om alla hojar hade rätt pris och gott skick hade denna tråd varit ganska meningslös, liksom.
Ja, om alla hojar hade rätt pris och gott skick så.....
Men det kommer att bli intressant att se om du NÅGONSIN kommer att tycka att NÅGON hoj kommer att få dig att nappa.
Men om alla planeter linjerar, och kanske om Putin personligen åker till Ukraina och kramar Zelenskyj förlåt....då kanske det händer även för dig :)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, om alla hojar hade rätt pris och gott skick så.....
Men det kommer att bli intressant att se om du NÅGONSIN kommer att tycka att NÅGON hoj kommer att få dig att nappa.
Men om alla planeter linjerar, och kanske om Putin personligen åker till Ukraina och kramar Zelenskyj förlåt....då kanske det händer även för dig :)
Så knepig kan jag inte vara, jag har faktiskt haft 15 bilar, 5 motorcyklar och 5 moppar genom åren. Dock har jag numera tid att vara lite kräsen, hittar jag inget jag gillar så får det vara.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kom att tänka på när jag var i Stockholm och jobbade för några år sedan. Började prata motorcyklar med en kille som jobbade där.

Han berättade om hur bra och hur nöjd han var med sin nuvarande mc. Med det hade varit en chansning när han åkte och köpte den för att det varit såååå långt bort att åka och kolla på den.
Han hade fått köra "hela vägen till Nyköping"..........

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år