Ja, men det är endast min vinterhoj som har förgasare. Den står parkerad utomhus på vintern, utan undantag.Kanske du äger ett varmgarage?
Ja, men det är endast min vinterhoj som har förgasare. Den står parkerad utomhus på vintern, utan undantag.Kanske du äger ett varmgarage?
Yes, det glömde jag skriva. Jag vrider alltid av kranen och låter alltid hojen dö på tomgång innan längre förvaring. Alkylat har jag aldrig testat.Kör man förgasarna så tomma det går och eventuellt dränerar flottörhusen borde förgasarna klara sig.
Alternativt kör tom tank och sedan fyller på med Alkylat och kör en stund.
Yes, det glömde jag skriva. Jag vrider alltid av kranen och låter alltid hojen dö på tomgång innan längre förvaring. Alkylat har jag aldrig testat.
Oj, den lär inte bli kvar länge.En ägare - vettigt pris, och inte minst: den snygga ? bakflärpen kvar.
Möjlig kandidat till bojsänke då...Vem hinner först här? Fikapengar för en offroad 250cc.
Blir flottörkoppen mer tömd då, än om man tömmer med skruven? Verkar ju enklare att göra som du gör.Yes, det glömde jag skriva. Jag vrider alltid av kranen och låter alltid hojen dö på tomgång innan längre förvaring. Alkylat har jag aldrig testat.
Blir flottörkoppen mer tömd då, än om man tömmer med skruven? Verkar ju enklare att göra som du gör.
Du får ut mer med skruven så det är egentligen att föredra. Jag är lat men har aldrig råkat ut för några problem.Blir flottörkoppen mer tömd då, än om man tömmer med skruven? Verkar ju enklare att göra som du gör.
Hade den varit till salu i Stockholm hade den varit såld efter ett par timmar, men nu är det Åtvidaberg... Ytterst eftertraktad modell, brukar kosta det tredubbla annars. Visserligen ett "projekt", men ändå.Möjlig kandidat till bojsänke då...
Eftertraktad???Hade den varit till salu i Stockholm hade den varit såld efter ett par timmar, men nu är det Åtvidaberg... Ytterst eftertraktad modell, brukar kosta det tredubbla annars. Visserligen ett "projekt", men ändå.
2 timmar..men sen ska man ju hem också, om du inte tänkt bosätta dig i Åtvidaberg. Så det var ju lite feltänkt där också, eller hur? Sen var det ju egentligen 2 1/2 timme, och med släp säkert 3.Eftertraktad???
Då hade den varit borta redan... Åtvidaberg ligger bara 2 timmar från Stockholm å den som ser de som ett fynd hade åkt dit vid de här laget..
Haha, helt sant.Ren gissning är att det blir kvar en del, men nivån blir så låg att med lite avdunstning så kleggar resten inte igen något viktigt
Jag tycker att oavsett om man har kört tomt eller tömt med skruven så är det alltid kvar tillräckligt mycker för att man ska få en fläck på kläderna när man tar loss förgasaren sen.
Lägger man sedan den dränerade och losstagna förgasaren i bilen så materialiseras en halvliter bensin till ur tomma intet och sugs in i golvmattan...
slår aldrig fel
Är man intresserad så kör man dit å köper den, om de tar 2 timmar eller 4 timmar dit å minst lika mycke tillbaks så spelar de ingen roll om man vill köpa den..2 timmar..men sen ska man ju hem också, om du inte tänkt bosätta dig i Åtvidaberg. Så det var ju lite feltänkt där också, eller hur? Sen var det ju egentligen 2 1/2 timme, och med släp säkert 3.
Jag gjorde då en gång på en förgasarhoj, och djevlar vad det läckte soppa när jag skulle starta på våren. Oturligt sammanträffande eller är alkylat aggressivt på packningar/o-ringar?Alternativt kör tom tank och sedan fyller på med Alkylat och kör en stund.
Hade det varit under tio mil och jag hade haft garage hade jag köpt den. Ställt den in ett hörn och låtit den stå inför en kommande renovering. Samla lite delar, planera och förbereda. Det kommer inga nya av dessa hojar, de är ganska sällsynta, enkla renoveringsobjekt, tuffa och macho att ha på landet eller i garaget. Och 6000kr, det får man inte ens en moppe för.Är man intresserad så kör man dit å köper den, om de tar 2 timmar eller 4 timmar dit å minst lika mycke tillbaks så spelar de ingen roll om man vill köpa den..
Sen går de ju gasa på lite å köra ner på 1,5 timmar... Totalt typ 3 timmars tripp. Gäller å va först ju...
Jag själv är inte ett dugg intresserad av de objektet... Skulle någon köra över den till mig å erbjuda 6.000 så skulle jag inte ta imot den..Hade det varit under tio mil och jag hade haft garage hade jag köpt den. Ställt den in ett hörn och låtit den stå inför en kommande renovering. Samla lite delar, planera och förbereda. Det kommer inga nya av dessa hojar, de är ganska sällsynta, enkla renoveringsobjekt, tuffa och macho att ha på landet eller i garaget. Och 6000kr, det får man inte ens en moppe för.
Absolut, och det är inget jag kan argumentera mot. För min del är jag väldigt förtjust i gamla enstånkor, som tyvärr är både sällsynta och därmed ganska dyra. Utan garage finns inte riktigt möjligheten att ta hand om dem så som de förtjänar, så därför får jag avstå även från dessa "klipp".Jag själv är inte ett dugg intresserad av de objektet... Skulle någon köra över den till mig å erbjuda 6.000 så skulle jag inte ta imot den..
Är de någe jag är intresserad av så är de inga problem å köra en sträcka för att få tag i någe man vill verkligen vill ha..
Ett tips...Saffa garage...?Absolut, och det är inget jag kan argumentera mot. För min del är jag väldigt förtjust i gamla enstånkor, som tyvärr är både sällsynta och därmed ganska dyra. Utan garage finns inte riktigt möjligheten att ta hand om dem så som de förtjänar, så därför får jag avstå även från dessa "klipp".
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |