Gamla enstånkor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag gjorde då en gång på en förgasarhoj, och djevlar vad det läckte soppa när jag skulle starta på våren. Oturligt sammanträffande eller är alkylat aggressivt på packningar/o-ringar?
Alkylsten ska vara snällare mot gummi, i alla fall är det det mot gummi membranet i gräsklipparen, så det var nog slumpen

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Jag gjorde då en gång på en förgasarhoj, och djevlar vad det läckte soppa när jag skulle starta på våren. Oturligt sammanträffande eller är alkylat aggressivt på packningar/o-ringar?
Förmodligen oturligt sammanträffande. Kör ett tiotal hojar på Aspen, åtminstone två sista tankningarna för säsongen. Tömmer tanken på dom 4 racehojarna. Plus gräsklippare, motorsågar, röjsågar och reservelverk alltid på Aspen. Tömmer aldrig förgasarna.
Men har sällan haft problem med etanolhaltig soppa. Förmodligen eftersom luftfuktigheten är lägre på höglandet än hos er kustnära typer.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fyller ”alltid” säsongsfordon med Alkylat sista tanken innan bortställning. Har aldrig haft problem med det men moderna insprutningsmotorer har sällan problem med vanlig 95 trots ett halvårs stillestånd. Däremot har jag märkt att flera liter försvinner ur tanken när den står länge… Första tankningen på säsongen blir alltid väldigt många liter i förhållande till körsträckan.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Inte ens N.O.S är problemfritt...

...när det är 40 år gammalt.

FT 500 Ascot plockas upp ur en tidskapsel.

(Dom har en massa fel i det dom säger, men försök stå ut.)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Schysst reg-nr...... det hade aldrig Transportstyrelsen släppt igenom på personlig skylt....

Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil
PK-Sverige regerar.......

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ähh....KKK är ju tillåtet. Säkert KWK också.

Ja, det är ju inte förän någon anmäler att dom blir kränkt av en bokstavskombination det tas beslut om att exkludera dom, och KKK har väl aldrig haft någon relevans i Sverige?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka