Gamla enstånkor

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
KKK står med där, men jag har sett minst två bilar med de bokstäverna. Underligt. Äldre bilar visserligen. Kanske har betydelse.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
KKK står med där, men jag har sett minst två bilar med de bokstäverna. Underligt. Äldre bilar visserligen. Kanske har betydelse.
Jag sökte och hittade fordon med KKK, men listan kanske är nyligt uppdaterad, hbt fanns dock inte kvar, och det är väl ett år sedan dottern hade sett att det skulle tas bort.

Bilen jag hade med HBT var gammal, så den har fått nytt regnummer, jag skulle vilja hitta det
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?

Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.

Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil
Byter de verkligen ut befintliga nummer?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Byter de verkligen ut befintliga nummer?

Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
PK-Sverige regerar.......
Min signatur både civilt och militärt har varit DASE, då i fastställda rutiner. Kollegan hade NIGR

Det var aldrig problem då. Kanske nu men då hade jag blivit KreNgT av att särbehandlas pga mitt namn.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
H började 1975...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?

Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...

Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
Jag tror att undersökningen av HBT-fordon gjordes slarvigt av er. HBT998 besiktades I slutet av mars. Ett av de fordon jag hittade vid en slumpmässig sökning.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bara att koppla släpen och åka till Jokmokk, du får säkert pruta vad en ny skärm kostar...

Kanske...
Haha, 120 mil enkel - med släp! Och röda skärmar går inte att få tag i öht, har försökt hitta en fram till 550n men det är helkört. Tror dock KEDO har vita.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Varför skulle kopplingen lagt av och insugsgummi spruckit ? Visst dom kan spricka av torka men ingen kommer ihåg en fegis och gaffeln är int kärnfysik att renovera om det skulle behövas , på landetfiskörandet duger däcket till också
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..
Gummi åldras, i synnerhet om det inte används. Jag fick ett påpekande på Bilprovningen på mina 10 år gamla vinterdäck. Mönstret var ok, men det var torrsprickor och gummit var hårt och stelt. Bara att byta.
Nog bör man ha högre krav på däcken än att de "håller luften".
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, däcken skulle jag byta efter provturerna, när det blir dags att åka på riktigt.

Gummit i tätningarna skulle jag inte oroa mig över förän det börjar droppa olja.

Jag har startat upp många gamla maskiner som har stått länge och dom är förvånansvärt täta.

Utom farsans gamla mercedes, den droppade ungefär en matsked olja ur automatlådan på vintern när den stod stilla, men var tät så länge man använde den.
Så att det droppar från en tätning i början behöver inte betyda att den måste bytas
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har tre stycken CB250N samtliga med 1500-2500 mil på mätarna och gummin mellan förgasare och topp och förgasare och luftburk är olika hårda på de olika hojarna.

På kompressorhojen skulle jag bedömma dessa gummidetalijer som i princip nya, den som är under uppstart har halvmjuka men fungerande gummin och den sista är dom rejält hårda. Även gumminan på 83:a GSX:en är så mjuka att man kan lossa och få dit förgasarbryggan utan varmluftspistol och spännband.

Att gummin blir hårdare med åren är väl inget att snacka om men att detta skulle vara ett hinder för ett köp anser jag vara en dålig ursäkt. Däckbyte på äldre hojar är väl en annan sak.

Är väl bara för hannuse att bege sig mot Jokkmokk det är ju nästa nästgårds?
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top