Jag sökte och hittade fordon med KKK, men listan kanske är nyligt uppdaterad, hbt fanns dock inte kvar, och det är väl ett år sedan dottern hade sett att det skulle tas bort.KKK står med där, men jag har sett minst två bilar med de bokstäverna. Underligt. Äldre bilar visserligen. Kanske har betydelse.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha XT 125 https://www.blocket.se/annons/norrbotten/yamaha_xt_125/102271620
Någon var väl intresserad av en sån här tidigare?
View attachment 474167
Bara att koppla släpen och åka till Jokmokk, du får säkert pruta vad en ny skärm kostar...Jag kan tänka mig en lillbrorsa till min 550. Men då måste 125an ha röda stänkor som min har:
View attachment 474180
Det fanns ju en ute 125 härom veckan som hade de röda skärmarna.
Byter de verkligen ut befintliga nummer?Näe, och den lär väl få ett nytt regnummer om man tar den i trafik igen?
Jag hade en bil med regnummer HBT, min dotter skickade en artikel om att det inte längre skulle vara tillåtet och mycket riktigt vid en sökning fanns den inte längre kvar i bilregistret.
Men jag är ganska säker på att den rullar än, det var en bra bil
Byter de verkligen ut befintliga nummer?
Min signatur både civilt och militärt har varit DASE, då i fastställda rutiner. Kollegan hade NIGRPK-Sverige regerar.......
H började 1975...Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?
Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...
Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
Jag tror att undersökningen av HBT-fordon gjordes slarvigt av er. HBT998 besiktades I slutet av mars. Ett av de fordon jag hittade vid en slumpmässig sökning.Japp, eller så skrotades alla bilar med HBT exakt samtidigt?
Gick inte att hitta en enda kvar i registret då "min" hade försvunnit...
Bilar med H registrerades förvisso till största delen i slutet på 80talet, men någon av dom regnumren måste ju ha blivit ledigt och återanvänts fram tills dom förbjöds så åtminstonde någon bil borde ju finnas kvar.
Haha, 120 mil enkel - med släp! Och röda skärmar går inte att få tag i öht, har försökt hitta en fram till 550n men det är helkört. Tror dock KEDO har vita.Bara att koppla släpen och åka till Jokmokk, du får säkert pruta vad en ny skärm kostar...
Kanske...
Är det inte lite sexistiskt att KUK är förbjudet, men både FIT & VAG är ok?
Varför skulle kopplingen lagt av och insugsgummi spruckit ? Visst dom kan spricka av torka men ingen kommer ihåg en fegis och gaffeln är int kärnfysik att renovera om det skulle behövas , på landetfiskörandet duger däcket till ocksåEn sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..En sån jag skulle vilja ha på landet att puttra runt med, men den har alltså stått i 18 år. Här väntar sannolikt byte av däck, packningar i framgaffel, insugsgummi förgasare, kopplingsrenovering och mycket annat smått och gott som kan ha beckat igen. Förutom vad Bilprovningen kan hitta på. Är 10000kr ett vettigt pris att betala?
Kanske måste knipa den där.Haha, 120 mil enkel - med släp! Och röda skärmar går inte att få tag i öht, har försökt hitta en fram till 550n men det är helkört. Tror dock KEDO har vita.
Hoj: 13st YamahaKanske måste knipa den där.
Har ju bara några mil att åka
Gummi åldras, i synnerhet om det inte används. Jag fick ett påpekande på Bilprovningen på mina 10 år gamla vinterdäck. Mönstret var ok, men det var torrsprickor och gummit var hårt och stelt. Bara att byta.Den har ju ståt i ett garage å inte i vedboden då, så den behöver inte blivit förstörd då... Angående däcken så funkar dom om man ska ha hojen till å puttra runt på landet.. De viktigaste för de är att dom håller luften då..
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|