Gamla enstånkor

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vad då "nej"? Det är ju uppenbarligen jag som har rätt, eftersom SR250 säljs snabbt oavsett priset. Alla gubbar vill ju ha en sån vid sommarstugan.
Alla vill inte ha en sån hoj då... Jag skulle inte ta imot en sån om jag fick den ens... Jag hade bättre prestanda på min Zündapp ks 125 från 1971 än den å fick jag välja mellan dom så hade jag gärna betala flera gånger mer för en sån än va sr 250 va ut annonserad för..

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Alla vill inte ha en sån hoj då... Jag skulle inte ta imot en sån om jag fick den ens... Jag hade bättre prestanda på min Zündapp ks 125 från 1971 än den å fick jag välja mellan dom så hade jag gärna betala flera gånger mer för en sån än va sr 250 va ut annonserad för..

Håller med dig en sådan ful slö hoj är totalt ointressant för mig. Skulle mycket hellre ha en moped eller cykel om jag skulle behöva välja.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Håller med dig en sådan ful slö hoj är totalt ointressant för mig. Skulle mycket hellre ha en moped eller cykel om jag skulle behöva välja.
Håller me dig totalt.. Lättare å acceptera en hoj om den är snygg å slö då...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Alla kör ju inte med knäskrap i kurvorna, det är säkert många som gillar att puttra fram i 70-80 km/t i lugn och ro. Då är en sr250 perfekt. Den där smattrande tvåtaktaren från -71 är bara plågsam att åka på. Jag vet, för jag hade en själv. Röd med kromad tank.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Alla kör ju inte med knäskrap i kurvorna, det är säkert många som gillar att puttra fram i 70-80 km/t i lugn och ro. Då är en sr250 perfekt. Den där smattrande tvåtaktaren från -71 är bara plågsam att åka på. Jag vet, för jag hade en själv. Röd med kromad tank.
Jag är inte alls intresserad av knäskrap då samt min ks 125 va inget smattrande lik direkt utan klart nice å köra... Din kanske va gammal å sliten sak då...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag är inte alls intresserad av knäskrap då samt min ks 125 va inget smattrande lik direkt utan klart nice å köra... Din kanske va gammal å sliten sak då...
Jag minns den som en riktig skrammelburk, den enda som lät värre var polarens -73a. Den var hårt trimmad och drog ifrån allt annat på marknaden. 17hk, men kändes som 25hk.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Säkert? "Dappen" är en ikon, ett samlarobjekt. En sr 250 däremot är nåt man köper för att åka med. Om man kör omkring med en Zündapp KS125 från den tiden är man antingen väldigt rik eller väldigt galen...
Jag skulle defenitivt köra me en sån, troligen när de är fint väder iaf... Inte en SR 250 då utan Zündappen. .

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Fast inte så många tycker som du. Yamahan är såld sedan länge, men Zundappen är kvar...
Jag är säker att de är fler som är intresserade av Zündappen än Yaman, men pris summan som avgör.. Billigt skit behöver inte vara mer eftertraktat för att folk köper de...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…
Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....

Fast var det så många som hade "årets modell"?
Jag kände en enda som hade ny 125'a (samma med moppar)
Många av dom som minns Zyndapen körde den nog i början på 80 talet ändå.

Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?
Det undrar jag också egentligen.
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.
Fasen det är rätt mycket gräs som skall langas till och med, 50 lök.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.
Va inte bitter för de... Mina kompisars föräldrar sponsrade me både de ena å andra... Själv fick man tjäna ihop å spara till både moppe, 125 me körkort å även bil samt körkort till den.. Å jag känner inte att de va orättvist då..

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka