Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Va inte bitter för de... Mina kompisars föräldrar sponsrade me både de ena å andra... Själv fick man tjäna ihop å spara till både moppe, 125 me körkort å även bil samt körkort till den.. Å jag känner inte att de va orättvist då..
Jag tyckte inte det var orättvist då, det var liksom naturligt att det fanns skillnader. Men nu, på "äldre dar", har man blivit mer uppmärksam på sådana skillnader. Vissa har det mer förspänt redan från födseln, och glider genom livet på en räkmacka.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tyckte inte det var orättvist då, det var liksom naturligt att det fanns skillnader. Men nu, på "äldre dar", har man blivit mer uppmärksam på sådana skillnader. Vissa har det mer förspänt redan från födseln, och glider genom livet på en räkmacka.
Skit va andra har å konsentrera på dina egna mål istället.. Att snegla på va andra har å har råd me skapar bara bitterhet som man själv mår sämst av själv..

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vi är många som har noterat det….att du inte fattar :)
Och ingen kan förklara heller...men skälet att köpa en kanske framgår an annonsen. "...ha nåt som grannen inte har". Sen vill det till att man har en rejäl plånbok om man ska köpa en tämligen oanvändbar leksak för 50 papp bara för att bräcka grannen.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Och ingen kan förklara heller...men skälet att köpa en kanske framgår an annonsen. "...ha nåt som grannen inte har". Sen vill det till att man har en rejäl plånbok om man ska köpa en tämligen oanvändbar leksak för 50 papp bara för att bräcka grannen.
Men du, att folk är beredda att slanta upp pengar för något man själv tycker är totalt obegripligt händer ju överallt och med allt.

Det finns ju så många saker man inte behöver men ändå har, av olika orsaker...

För ögonblicket hade jag hellre investerat pengar i denna hoj än i de fonder pengar sitter i, för där är det bara minus nu.

Pengarna på nollräntekonto äts ju upp av inflationen och riskerar minska ännu mer vid nästa skatteändring...

Jag överlever utan dessa pengar så vad är bäst, att staten och ekonomin tar dem eller investera i något kul som gör lika lite nytta som en guldklimp i kassaskåpet? ?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fast jag tvivlar på att någon av mina grannar bryr sig nämnvärt om vad jag har i garaget, så den teorin tror jag inte mycket på. De flesta av oss köper nog det vi vill, för att vi själva vill ha det, oavsett vad grannar eller anhöriga tycker eller tänker.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Fast jag tvivlar på att någon av mina grannar bryr sig nämnvärt om vad jag har i garaget, så den teorin tror jag inte mycket på. De flesta av oss köper nog det vi vill, för att vi själva vill ha det, oavsett vad grannar eller anhöriga tycker eller tänker.
Hahaha, ibland även TROTS vad de tycker...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag fattar det inte. 50-60000kr för en renodlad leksak, nåt att köra runt med bakom huset. Om man har ett hus. Kan väl aldrig vägreggas vad jag förstår.

Här är en gammal enstånka som är till salu för en jättemassa Tammer och det en jättemassa Tammer bort! Inte lika åtråvärd som en SR250 eftersom den inte är såld än. :hihi

Egli-Comet.jpg
Asking Price £28000 the machine is in the UK,

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har ni sett dom där handväskorna med bokstäver på som alla tjejer vill ha?

Jag är inte beredd att slanta upp 50 tuss för en handväska heller.
Men dom säljer bra, och dom som säljer dom skrattar hela vägen till banken...
Ja, fast det är ju inte riktigt samma sak.
Och även om jag tycker att det är idiotiskt så förstår jag grejen. De är ju statusprylar som egentligen bara fyller funktionen att skylta med att man har råd att betala för mycket för något som inte är bättre på något sätt. Som männens motsvarighet, att pröjsa pucko pris för en Rolex när du får en bättre klocka i en Seiko för en tiondel av priset.
Det finns sådana motorcyklar också. Men en Big Wheel fyller nog inte den funktionen jättebra.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Här är en gammal enstånka som är till salu för en jättemassa Tammer och det en jättemassa Tammer bort! Inte lika åtråvärd som en SR250 eftersom den inte är såld än. :hihi

View attachment 475512
Asking Price £28000 the machine is in the UK,
Den kostar lika mycket som 30 st SR250. Och vad kan denna som inte en SR250 kan?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka