Om man har jävligt små kaffemuggar då?
Min kaffemugg på bordet just nu skulle nog ge mig 500cc i en motor med normal slaglängd.
![Rofl :rofl :rofl](/img/smilies/rofl.gif)
![Naughty :brynad :brynad](/img/smilies/naughty.gif)
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![image.jpg image.jpg](https://www.sporthoj.com/forum/data/attachments/408/408283-b677bab439582075d8bcbb387c95438a.jpg)
Om man har jävligt små kaffemuggar då?
Min kaffemugg på bordet just nu skulle nog ge mig 500cc i en motor med normal slaglängd.
Eller så kanske vi bara ska gå på hur slitna dom är? Minst 5000 mil, och 23% repor på plasten?Ska vi räkna årsmodell eller räcker det med att modellen presenterades före - 00? ?
Eller så kanske vi bara ska gå på hur slitna dom är? Minst 5000 mil, och 23% repor på plasten?
I engelskspråkiga sammanhang verkar de betecknas "thumper", och då verkar även 250cc falla in under begreppet.Det är ju fritt att lägga gränsen vad man själv känner för
Skickat från min moto g stylus via Tapatalk
De sålde dåligt i Sverige som nya. Vem skulle inte betala ett par tusen mer och få en hoj med 2 eller 4 cylindrar? Ju fler cyllar desto häftigare, samma fenomen drabbade även SR400. Men som begagnade var det annorlunda, då vill många ha en cykel som var enkel att serva och reparera. Då blev de mer eftertraktade, dessa encylindriga maskiner. Inte populära som nya, men desto mer eftertraktade som begagnade.Var finns alla då? även dom som är ombyggda?
Dom blir inte populära bara för att du upprepar det.
Japp att dom kallas thumper over there vet jagI engelskspråkiga sammanhang verkar de betecknas "thumper", och då verkar även 250cc falla in under begreppet.
Det är säkert mer själva bygget det handlar om, att köra 250cc är måttligt kul. Jag hade en Suzuki gsx250 -81 twin en gång i tiden, det tristaste jag har kört. Och den var ändå rena raketen jämför med en SR250.Lägger man krut på att bygga på en 250 har man verkligen inget intresse att köra hoj , dom är ju aptrista på riktigt inget illa menat men nej inte ens innanför tullarna hos hipsterskäggen kan dom stå högt i kurs och lär väl inte sålts i såna volymer heller ?
På crossbana eller i enduroskogen eller rr bana är väl enda ställena en 250 är kul och då är trimmningsgraden en annan![]()
Eller så kanske vi bara ska gå på hur slitna dom är? Minst 5000 mil, och 23% repor på plasten?
Vi kanske ska sätta gränsen vid ABS som du sa. Det känns ganska modernt ?
Redan borta så priset kanske inte var så tokigt ändå.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki drz 400 https://www.blocket.se/annons/halland/suzuki_drz_400/100339802
Lite dyr dock, borde kosta runt 20 tusen.
250cc "stånka" är eftertraktade enligt mig. Är det dessutom en offroad är de än mer överprisade. Hittar man nåt under 25000kr är det rena fyndet. Fråga mig inte varför. Encylindriga hojar är eftertraktade, offroad är eftertraktade, storstånkor ännu mer. Där drar priserna iväg upp i taket, så någon eller några är tydligen beredda att betala för detta. Försök hitta en Suzuki DR 600 eller Yamaha XT 650 från tidigt 80.tal så får du se.Lägger man krut på att bygga på en 250 har man verkligen inget intresse att köra hoj , dom är ju aptrista på riktigt inget illa menat men nej inte ens innanför tullarna hos hipsterskäggen kan dom stå högt i kurs och lär väl inte sålts i såna volymer heller ?
På crossbana eller i enduroskogen eller rr bana är väl enda ställena en 250 är kul och då är trimmningsgraden en annan![]()
250cc "stånka" är eftertraktade enligt mig. Är det dessutom en offroad är de än mer överprisade. Hittar man nåt under 25000kr är det rena fyndet. Fråga mig inte varför. Encylindriga hojar är eftertraktade, offroad är eftertraktade, storstånkor ännu mer. Där drar priserna iväg upp i taket, så någon eller några är tydligen beredda att betala för detta. Försök hitta en Suzuki DR 600 eller Yamaha XT 650 från tidigt 80.tal så får du se.
Jag ser dem inte. Om det är ett objekt med "förgasarjustering" eller oljud från motorn så går det nog bra, eller om man råkar bo i Avliden eller Bortomträsk i inre Lappland där det bara finns tre tänkbara spekulanter så kan ju prisnivån hållas nere. Sällan i storstadsregionerna dock. Här är det grymt hett att ha en offroadhoj i garaget att visa grannarna och folk tjänar en mille om året. Då kan man köpa vad man vill ha utan att fundera över priset.Man ser det man vill se.
Vi är flera som dragit hem både XT 600 och XT 660 för pengar runt 10' nu i vår.
Jag försökte skoja om priserna som har varit höga i snart 2 år. Den var nog helt korrekt prissatt.Redan borta så priset kanske inte var så tokigt ändå.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki dr600 offroad https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/suzuki_dr600_offroad/99312729250cc "stånka" är eftertraktade enligt mig. Är det dessutom en offroad är de än mer överprisade. Hittar man nåt under 25000kr är det rena fyndet. Fråga mig inte varför. Encylindriga hojar är eftertraktade, offroad är eftertraktade, storstånkor ännu mer. Där drar priserna iväg upp i taket, så någon eller några är tydligen beredda att betala för detta. Försök hitta en Suzuki DR 600 eller Yamaha XT 650 från tidigt 80.tal så får du se.
har haft xt600 och det är inget jag saknar ,billig pendlarcykel som gjorde sin tjänst under 2000mil mcbuden gillade dom också för att dom gick i ur o skur .250cc "stånka" är eftertraktade enligt mig. Är det dessutom en offroad är de än mer överprisade. Hittar man nåt under 25000kr är det rena fyndet. Fråga mig inte varför. Encylindriga hojar är eftertraktade, offroad är eftertraktade, storstånkor ännu mer. Där drar priserna iväg upp i taket, så någon eller några är tydligen beredda att betala för detta. Försök hitta en Suzuki DR 600 eller Yamaha XT 650 från tidigt 80.tal så får du se.
Som sagt, det är inte kraft eller körglädje som det handlar om. Dessa hojar går och går, och när de inte går kan man renovera dem. En cylinder och en förgasare - hur svårt kan det vara? En radfyra kostar både skjortan och semestern att renovera, men en enstånka..? Jag tror det är skälet att en enstånka kosta minst dubbelt mot en twin eller radfyra. Men vad vet jag..?har haft xt600 och det är inget jag saknar ,billig pendlarcykel som gjorde sin tjänst under 2000mil mcbuden gillade dom också för att dom gick i ur o skur .
hysterin på blocket är ju extrem en 250 offroad från 8-90tal har du till ? Foppatoffelfordon till badet kanske men inget du underhåller grusväg med provat en wr250r på grus och nej även en sån ska vara på sidan .
En 600-700 och en 250 är inte i samma kategori alls och samlar man på 250 kan man lika gärna ha rysslansfonder nu
App, app, app.Jag ser dem inte. Om det är ett objekt med "förgasarjustering" eller oljud från motorn så går det nog bra, eller om man råkar bo i Avliden eller Bortomträsk i inre Lappland där det bara finns tre tänkbara spekulanter så kan ju prisnivån hållas nere. Sällan i storstadsregionerna dock. Här är det grymt hett att ha en offroadhoj i garaget att visa grannarna och folk tjänar en mille om året. Då kan man köpa vad man vill ha utan att fundera över priset.
Jag hade just en sån 2 år sen, våldsamt ful tycker jag, bensintanken åren före och efter är klart mer eazy on the eye. Varför såg modellen så bizarr ut 1-2 år för egentligen? Redan året efter var det som en tidsresa."Väldigt ovanlig och eftersökt".......så däför har jag ställt den utomhus, och löter den sakta återgå till naturen.
View attachment 470577
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |