?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
Sånt skämtar man inte ens om. De få som finns kvar i originalskick av denna raritet måste bevaras. Denna har samma klassikerstatus som storebror SR400 och 500. Dessutom är SR250 en cool glidare som passar förare som tröttnat på knäskrap och bakhjulsåka.?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
Sånt skämtar man inte ens om. De få som finns kvar i originalskick av denna raritet måste bevaras. Denna har samma klassikerstatus som storebror SR400 och 500. Dessutom är SR250 en cool glidare som passar förare som tröttnat på knäskrap och bakhjulsåka.
Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.?det är inget att skratta åt jpt ?tänk va många vinkelslipar som varmkörs nu -ett café /scrambler/ratbikebygge till , nästan så man skulle slå till på en stugmoppe ??
Ta exempel från forumet och bygg kompressorladdning, men lägg till lustgas med, utöver det. Och dragbike-styling!Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.
Såld redan, på rekordtid. Trots att det var långt bort från Stockholm. Där ser man hur eftertraktade dessa hojar är, samlare åker lätt 50-60 mil för ännu en SR250 i garagetEn risig tammerhoj sr250 3000:-
För dig är de raritet å klassiker, men många andra tycker inte alls de..
Jag själv skulle inte betala för den eller ta imot den äns om den vore gratis... Kanske på sin höjd om jag skulle behöva en ny boj sten då...
Är den på väg hem ??Hmm inte långt har ju 4 vinkelslipar det borde väll gå att putsa av oxiderna o rosten med en 240 mm slip trissa. Några snabba kap på illa valda stållan o sedan sänka srn så nära gruset det går.. Hmm det kan bli något.
Värmland är inte "ett stenkast", men tack ändå...View attachment 487589Är den på väg hem ??
Var ju tvungen att kolla åt Tammer när den står ett stenkast bort ?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Xl 500 S https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_xl_500_s/110689816
Vad talar emot att jag ska haka på vagnen och åka 4 mil och rulla på den här? Jag vill ha en sån men vill man ha denna? Jag försöker intala mig att inte köpa en massa problem..
En 500cc enstånka med kick kanske inte passar alla heller. Många vill ha en i garaget men är det verkligen nåt man använder?Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Xl 500 S https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_xl_500_s/110689816
Vad talar emot att jag ska haka på vagnen och åka 4 mil och rulla på den här? Jag vill ha en sån men vill man ha denna? Jag försöker intala mig att inte köpa en massa problem..
Man skulle ju önska lite mer info.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Xl 500 S https://www.blocket.se/annons/dalarna/honda_xl_500_s/110689816
Vad talar emot att jag ska haka på vagnen och åka 4 mil och rulla på den här? Jag vill ha en sån men vill man ha denna? Jag försöker intala mig att inte köpa en massa problem..
Jo, tycker också att den är dyr, men det är ju allt man vill köpa.Emot?
Priset, möjligen.
Det ligger typ 10' för högt. Att hojen fått ny kam, borrats och fått ny kolv efter bara 3000 mil tyder på att hojen under någon period misskötts på oljesidan - vilket kan komma att få andra, kommande konsekvenser. Man har bytt det man måste för att få igång hojen och kunna sälja den - och vill ha betalt för jobbet.
En annan sak du skall ha i minnet är att modellen har ett 23" framhjul - något den är helt ensam om. I världen.
Fullt körbar ändå, men däcksutvalet är klent och däcken dyra.
Räkna med att behöva köpa och ev anpassa ett extra 21" hjul för att få hojen att fungera bättre till vardags.
Visst, man kan ekra om det existerande framhjulet till en 21" fälgbana - men det kostar några tusen det med och då har du städat undan ett mysigt quirk med just den hojen.
Extra hjulsats fram och bak hade jag satsat på - men inte på ett objekt med det höga utgångspriset.
Kicka igång en sån där några gånger per år är inga bekymmer. Om allt är i skapligt skick.En 500cc enstånka med kick kanske inte passar alla heller. Många vill ha en i garaget men är det verkligen nåt man använder?
Tar man kontakt med säljaren angående frågor så är det lätt att bestämma att man åker och kikar, och om man ändå åker så kan man ju hänga på vagnen, och har man vagnen med så är det lätt hänt att man lastar på något man kommer ångra när man kommer hem.. Har eventuellt hänt någon gång förut.Man skulle ju önska lite mer info.
Är den registrerad? Besiktad?
Finns det någon historik på den?
Annars är ju 4 mil inget avstånd att prata om. Bästa är att åka och titta på den och se vad man får för magkänsla.
Angående priset är det väldigt beroende av skicket. Är däck, drivpaket, hjullager, bromsar, ekerfälgarna, fjädringen osv i bra skick?
En billigare hoj blir snabbt dyr om det är en massa saker som behöver bytas.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |