Gammel-GSX750 turbofighter

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hur går det för vår turbofighter? Hopp om liv?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jodå, nu börjar semesterslappheten att släppa så förhoppningsvis blir det provkörning imorgon. Jag var ner en sväng igår och drog om slangarna till tryckmätarna så jag kan se om soppatrycket håller sig över trycket i plenum hela tiden, men på grund av duggregn så sket jag i att köra något då.

Jag har börjat undra om det kan vara soppapumpen som inte orkar med riktigt, när jag testade den statiskt så ger den tillräckligt tryck och den flödar skapligt också men jag har inte kunnat se om den orkar hålla trycket uppe samtidigt som den flödar.

Även om jag inte ser något direkt fel när jag provkör så lär jag köpa en ny pump ändå bara för att vara säker, den jag har nu är köpt från skroten och kanske inte i bästa skick så jag kan ju liks byta den när jag ändå har bytt allt annat på hojen...:D
 

Bullen099

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
ZZR1100, Dr650, Cr500, K50
Jodå, nu börjar semesterslappheten att släppa så förhoppningsvis blir det provkörning imorgon. Jag var ner en sväng igår och drog om slangarna till tryckmätarna så jag kan se om soppatrycket håller sig över trycket i plenum hela tiden, men på grund av duggregn så sket jag i att köra något då.

Jag har börjat undra om det kan vara soppapumpen som inte orkar med riktigt, när jag testade den statiskt så ger den tillräckligt tryck och den flödar skapligt också men jag har inte kunnat se om den orkar hålla trycket uppe samtidigt som den flödar.

Även om jag inte ser något direkt fel när jag provkör så lär jag köpa en ny pump ändå bara för att vara säker, den jag har nu är köpt från skroten och kanske inte i bästa skick så jag kan ju liks byta den när jag ändå har bytt allt annat på hojen...:D
Bra att du vaknar igen! det har vart en lång väntan, hoppas du hittar felet.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jo, inte hade jag räknat med att felsöka hela sommaren direkt. Sett från den ljusa sidan så kanske jag har kvar körkortet tack vare det...:D

Jag försökte kolla soppatrycket medan jag körde en sväng idag men det är svårt att se exakt hur dom ligger så jag kan inte dra några slutsatser från det. Efter den svängen bytte jag sopparegulator till den nya men det gjorde ingen skillnad.

Jag ska beställa en ny soppapump till veckan, hoppas den dyker upp innan snön.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Är det inte lika bra att be om lite snö? Jag menar, då lär ju felet uppdaga sig direkt...
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Haft liknande problem på en tvåtaktare! Då var det avgasen som inte kom ur ordentligt! hade sotat igen till bara en liten öppning!
Kan det bli samma på en fyrtaktare?
(Du rablade ju iaf om att du testat allt annat, så vad kan vara kvar?)

Lycka till iaf
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nja, nog är det fullt flås på avgaserna alltid. Inte mycket som kan sota heller när man kör på etanol, men tack för idén ändå.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En ny soppapump är på väg från McXpress så till veckan får jag dra på mig skruvarbrallorna igen.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
_Väntar med spänning..........Har sparat lite målning ifall det behövs funderas:va
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är nästan tur att felsökningen drar ut på tiden så det värsta ursinnet hinner rinna av mellan det senaste misslyckade försöket och nästa, när jag höll på jävlas som mest i somras var det mikroskopiskt nära att jag körde ut hojen i en grusgrop och tände eld på skiten. Allvarligt.

Men efter några dagar då jag fått lite distans till eländet så börjar det klia i skruvartarmen och då är det bara att börja om igen!:)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jojo känner igen mig där:tummenupp Det gick några moppe motorer åt h-vete i ungdomen:näsblod Det är allt bättre å andas lite emellan när Murphy är och hälsar på.:brinnerup
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
"Humm humm, vad är det här nu då?" :va
 

Bifogat

  • Walbropumpen.JPG
    Walbropumpen.JPG
    132.1 KB · Visningar: 115
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
En knepig orakad staty?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är ju han som pratar begriper du väl. Bortsett från att försöka vara lite lustig (vilket du precis förstörde :mad: ) så ville jag visa att min nya soppapump kommit fram, så till veckan ska den skruvas på plats.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jaha? Och vad är det för fel på genast med en gång då?

Mvh. Han som har lite attack när han skruvar. I princip helt klar med allt. Typ.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Med alla eländen som har med denna cykel att göra i bakhuvudet så har jag med tiden blivit fullständigt övertygad om att något högre väsen retat sig på min framfart och sätter käppar i hjulen för mig. Jag har dock räknat ut ett drypsäkert sätt att få honom mer fredligt inställd till mig, så varenda gång jag tänker göra något åt hojen ställer jag mig på garagegolvet och snurrar runt runt och ropar tjillevippen tills jag svimmar.

Tror väl fan att det tar tid att byta en bränslepump då.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kör du på köpebränsle? Norrlänningar är väl kända för att göra sitt bränsle själva. Du kan prova med aktivt kol i bränslfiltret.
Det brukades användas här i södra delarna för att få lite bättre smak på sakerna.:D

Allvarligt så hoppas jag du får snurr på grejorna. Det är ju skoj att justera å få det att gå bättre men att det inte funkar alls:mad:
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jo, det är nästan så att man skäms de få gånger man köper sprit på bolaget. Man känner sig lat på något vis...:rolleyes:

Jag var i alla fall ner och monterade pumpen nyss, en jäkla skillnad på flöde jämfört med den gamla pumpen då det stod som en fontän ur returen i tanken istället för att det pissrann lite som tidigare.

För att summera eftermiddagen så har jag betalat 1500 spänn för att det ska skvala lite mer i bränsletanken. Felet kvarstår alltså.

Nästa steg blir väl att plocka av ventilkåpan och se så att kammarna är timade rätt, får se när jag orkar ta tag i det. Jag har tagit med mig min gamla Crescentmoppe från byn som ska sparkas liv i under vintern så nu får Suzukin tuff konkurrens om maxeffekten, den kanske rentav skärper till sig nu när jag har en ny käresta i garaget?:)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag lider med dig... vad har du inte bytt i dagsläget? Om du har bytt soppapump, regulator, tändbox, förgasarbrygga och har identisk trycksättning(har du blåst ren alla som slangarna för att vara 100 på att det inte är nå skit nånstans?) som ifjol kanske det är läge att lyfta på locket och kika?
Hittar du inget där måste det vara däckmönstret.

Vill du köpa en honda?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top