_Johansson_
Storfräsare
Jo, det känns som att jag gått igenom det mesta på hojen nu. Jag ska kolla upp alla slangar en gång till bara för att vara säker på att det inte är ett sånt skitfel, bra att du sa det.
Vill du byta?
Vill du byta?
Det var ju avsaknaden av krånglig elektronik som gjorde att jag köpte en gammal GSX, det finns inga styrboxar alls bortsett från tändboxen.
Aha, på så vis. Finns det ingen guru i närheten som kan kasta ett öga på den då? Här har ju Erik Marklund på mcx en jäkla koll, men det är ju ca 60mil bort så... Du kan ju alltid ringa o fråga honom vad han tror?
Kommer du upp står jag för drickat.
Aha, det verkar som om du är ngt på spåren.
Vill dock bestrida ditt andra påstående. När jag jag började ställa in min mha lambda efter första provstarten så vägrade den promt varva mer än 7-8000rpm, detta berodde enbart på att den gick fett. Och det var inte spec många storlekar på huvud för stort som satt i. Hade räknat på munstyckesstorleken enligt konstens alla regler och om jag räknade fel eller om min trycksättning fettade upp det hela låter jag vara osagt.
Hittade lite läsning som var intressant, ang ditt första påstående. Att om motorn misständer så kommer det visa en hög O2 trots att det eg är tvärt om, dvs fullt med soppa i avgaserna. Det kanske inte hjälper dig, men ev förklarar ett o annat?
Är jag ute och cyklar får nån gärna leda in min på rätt vägar igen...
tjena, länge sen, hoppas du får ordning på den snart, jag bygger garage för tillfället mycke på G!
tänkte, har du kollat nålventilerna så inte gasarna läcker över? då bör ju motorn gå skit
Etanol i oljan, borde väl komma in via ringarna? Tätningarna i turbon är väl kol ringar så ä lagringen hel så bör väl tätningen åxå vara det. Om jag inte minns fel så hade du väl ganska ok komp? Iof om oljeringarna börjar ge sig så märks väl det inte så mycket på kompet.Verkar som du har fått dränkt den ordentligt med sprit ialla fall. HAr du nått som du kan logga lamdan med ? Och hur funkar lamda med etanol?
Har du gjort nya tester efter oljebyte
Det finns faktiskt fall där motorer gått riktigt illa då för mycke bensin gått ner i oljan (vet inte om möjligen gaser kan bildas och som antänds vid fel tillfälle)
Värt å prova
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |