Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Ort
- Top floor.
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kommer du till Hufvudstaden under hojmässan ?
Inte i år i alla fall, det hade varit kul att träffa lite kända ansikten igen men det kommer väl fler tillfällen.
Om det varit hojsäsong skulle jag lätt åkt ner men att sitta och nöta tågstol 100 mil på en helg är inte så lockande, jag tänkte dessutom försöka spara ihop en resbudget tills sommaren så jag kan åka på så många dragracingtävlingar som möjligt. Kom till Mantorp i sommar vettja så bjuder jag på en slurk Norråker Nouveau!
Gör jag gärna !
Själv ska jag hosta glasfiber i helgen sen ska hojen till Peter och få färdigställd maskin och lite mästerliga svetsarbeten !
Hur kommer det sig att du ska korsa halva landet för att komma till bjursås?
Hur blir det med trimmningsgraden på cresenten? Är du en originalpuritan eller tycker du att det är en hedersak att köra ifrån polaren?
Mer troligt ett magiskt ryggskott...
Ja med din montering av det ställbara munstycket lär det vara svårt att hitta rätt inställning...
Ett litet tips, munstycket ska sitta på sidan snett utåt, där du nu har det ska den dära cylindriska grejen som åker upp och ner när man rör gashandtaget vara (ser framför mig hur du försöker banka ner en 38mm kolv i trottelloppet)
Hmm, det kanske är därför det tar emot när jag försöker gänga in trotteln genom tändstiftshålet?
Jag hoppas det där var ett skämt så jag inte genom denna byggtråd lyckats bygga upp en idiotstämpel så stor att folk inte längre betror mig med ett ställbart munstycke. Motorn var tagen direkt ur kartongen och firman hade lagt det där för att det inte skulle komma bort...
_Johansson_ skrev:När asfalten töat fram framför garageporten till våren ska jag bevisa att hojen går genom att lägga en rökare tills corden tittar fram, finns det inte filmbevis på det här i tråden får ni utse någon att vrida om pungen min med en polygrip.
Med tom plånbok och evig pimpelgas tog beslutet att kasta trotteln och bara köra med trottelocket ditsatt. samt hålla in dödarn i kurvorna. funkade tillfredställande plus att jag blev lite av en ikon i plugget och det gillade !
Jorå, det var ett skämt, jag tvivlar inte en sekund på att du har skillz, men det finns nog inget tjurigare än en gammal Suzuki, så du har en värdig motståndare!
Inleder lite lätt med ett citat från en stor talare :
För att återgå till ämnet, har precis läst igenom hela tråden igen från scratch(den börjar för övrigt ha en klart respektabel längd ), för att se om det inte kan finnas något du glömt... Det är fasen helt otroligt att hojen inte går. Kom på några små skitsaker/frågor...
1. Låna batteriet från busan och testa med det på gsx:en. Batterier som verkar hela men inte är det kan ge sjukt skumma fel...
2. Hojen är som jag förstått helt original nu? Innefattar det även original soppapump? Ingen btr heller inkopplad på något sätt? Har du inte originalpumpen, tänk på att mcx-pumpen ger mkt högre tryck...
3. Går den på tomgången?
3b, om inte: går den på tomgången med startgas?
4. Hittade du någon annan original CDI-box att testa med?
Hmm svårt... ska fundera vidare...
Har inte läst om tråden igen som noc gjorde, men jag kom och tänka på ett fel jag hade på bilen. vet ej om gsx 750 ef har triggergivare/pickup till tändningen men bladen har det och det hade min sunkiga fiesta xr2 oxå.
den blev det fel på och då kom gnistan sporadiskt lite som den ville. det gav skumma egenskaper på bil jäveln.
Bladen har fem fingrar på en skiva som passerar pickupen till cdi´n om det är ett liknande system på gsx, kolla om den sitter som den ska och att det är rätt avstånd mellan pickup och finger samt om man kan ta reda på vilka värden en sån givare ska ge om värdena stämmer.
It´s a long shot in the dark..
Är det E85 eller 98okt i tanken, förlåt - tratten?
Ett förslag är att justera till förgasarna så den har en normal tomgång, så den kan stå och knacka av sig själv. Ger ro i sinnet om inte annat, sen lättare att utgå från. Hur mkt kan du smyga upp gasen innan den börjar gå dåligt/dör? 1500? 3000? 5000?
Om du matar den med startgas, går den varva mer då?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |