Gammel-GSX750 turbofighter

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Häftigt!

:D :D :D Fan va kul!!!! :tummenupp :tummenupp
Då kan vi kanske ta en sväng i sommar när jag drar på min vanliga turne upp till morsans stuga i Mo!? Jag har ju en backup nu om turbo moppen inte skulle bli klar = GSX 1400... God Jul! mvh Micke

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Självklart ska vi det! Jag håller tummarna för att du får turbohojen klar men med en sån reservcykel löser det ju sig ändå. Du får förvarna så jag hinner baka en laddning kanelbullar bara.

God jul på dig också!

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Sätter en platta Bellman på att det dröjer max en säsong innan du turbokonverterar. Senast nästa vinter börjar du smida.

Får jag vara med på bullkalas? (Du lär isf få frysa in en påse av de nybakta bullarna tills jag blivit klar...::gnissla )

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Sätter en platta Bellman på att det dröjer max en säsong innan du turbokonverterar. Senast nästa vinter börjar du smida.

Får jag vara med på bullkalas? (Du lär isf få frysa in en påse av de nybakta bullarna tills jag blivit klar...::gnissla )

Fan vet om jag törs sätta emot där, det är alltid lätt att bli sugen på mer pulver. Jag gick ju på en crash-course i insprutningar hos Anderssonturbo så snart törs man kanske ta klivet upp ur förgasarträsket och in i tvåtusentalet...

Klart du är välkommen, husrum, bullar och en kyl full med pilsner står till förfogande. Du har ju fått upp tempot lite på bygget så jag sätter en Bellmanplatta på att du är ute och powerwheelar innan majstången är rest i Pite.:tummenupp

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Låter bra det där!
Då antar jag att du kommer upp och kör på strippen i piteå då? :7peta

Powerwheelas ska det göras! (frågan är bara med vilken hoj det blir...:va )

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Låter bra det där!
Då antar jag att du kommer upp och kör på strippen i piteå då? :7peta

Powerwheelas ska det göras! (frågan är bara med vilken hoj det blir...:va )

När är det Pitetävlingen? Möjligt att jag åker upp och kikar men någon körning blir det då inte. Svårt att hävda sig någonstans med 165 bakhjulshästar.:)

dåligt med bilder, väldigt dåligt!!!

lycka till med bygget :D

Jag har kostat på mig en liten julvila så det har inte hänt något på turbofronten värt att prata om, efter mellandagarna ska jag rycka upp mig och få liv i skiten nu när jag i vilket fall som helst har sommaren räddad. Tack för lyckatillandet!:tummenupp

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
:D :D :D Fan va kul!!!! :tummenupp :tummenupp
Då kan vi kanske ta en sväng i sommar när jag drar på min vanliga turne upp till morsans stuga i Mo!? Jag har ju en backup nu om turbo moppen inte skulle bli klar = GSX 1400... God Jul! mvh Micke

Hmm Micke

Är det inte dags att sälja av lite nu, skulle behöva en turbohoj i garaget att avreagera mig med ibland :banana

God Jul
Stefan (tac)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
här händer det då grejor minsann!:D

någon nämnde bullar och pilsner, får man vara med?:) :rolleyes: ...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Är det inte lika bra att du nu en gång för alla startar upp hojen, laddar satan och börnar bort bakdäcket på garageuppfarten, så vi blir tysta nån gång? :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fan också, du har genomskådat mig!:näsblod

Egentligen har jag kört 800 mil med den i sommar, bänkat den till 240 kusar på hjulet och gett ett oräkneligt antal kvinnor på trottoaren spontana fontänorgasmer av ljudet när jag åkt förbi. Anledningen till att jag lurat i er att hojen inte funkar är för att jag gillar när folk tycker synd om mig, och fram tills nu så känns det som att jag lyckats över förväntan.

Jag är dessutom rejält bakfull just nu, tyck synd om mig!:mad:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Fan också, du har genomskådat mig!:näsblod

Egentligen har jag kört 800 mil med den i sommar, bänkat den till 240 kusar på hjulet och gett ett oräkneligt antal kvinnor på trottoaren spontana fontänorgasmer av ljudet när jag åkt förbi. Anledningen till att jag lurat i er att hojen inte funkar är för att jag gillar när folk tycker synd om mig, och fram tills nu så känns det som att jag lyckats över förväntan.

Jag är dessutom rejält bakfull just nu, tyck synd om mig!:mad:

Jag tycker synd om dig broder (oxå bakis)
Det d'äär med fontänorgasmerna är ett jävla skit, jag tror det är det som orsakat erg o lacksläpp på min bladeram:D

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
För att inte tala om risken för vattenplaning...

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Aha! Det var en puma som hade gått på startplattan.:tuttar (bilden till vänster)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
I ett försök att dölja att jag inte kommit mig för att göra något åt GSX:en än tänkte jag lägga upp några kort på gårdagens miniprojekt, nämligen att byta lite plast på busan!:tummenupp

Det blev lite mer skruvning än jag först trodde eftersom kåpklädda hojar har en fantastisk förmåga att krångla till det för folk. En sån enkel sak som att ta loss den undre skruven på frontblinkersen tog sina styva två timmar, ett par svordomar och en stor hög med plastkåpor på garagegolvet...:näsblod

Klart värt besväret i alla fall, den blev betydligt tjusigare med vita glas.

Bifogat

• Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    174.6 KB · Visningar: 49
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    171.7 KB · Visningar: 47
  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    172.6 KB · Visningar: 64
  • Bild 009.jpg
    Bild 009.jpg