Gammelgixxerprojekt

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Den där har jag nog studerat baklyset på många gånger vid "Malmö-med-omnejd-rundor", tidigt 90-tal. :)
😁 Ja, det blev mycket körande då. Vi var 3 polare som körde GSX-R 7/11, från 85, 86 o 87. 🙂 Vad körde du för hoj?
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
😁 Ja, det blev mycket körande då. Vi var 3 polare som körde GSX-R 7/11, från 85, 86 o 87. 🙂 Vad körde du för hoj?
Glory days! :) Jag kommer ihåg dig och "Padi" (?) men inte den tredje.

Själv körde jag RD350 med bikinikåpa och därefter TDR250 (dock ej nuvarande). Vi var ett gäng som under några år alltid hade en "större" tvåtaktare av något slag. RD350, TZR250, TDR250, RGV250, KR-1S, RD500.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Glory days! :) Jag kommer ihåg dig och "Padi" (?) men inte den tredje.

Själv körde jag RD350 med bikinikåpa och därefter TDR250 (dock ej nuvarande). Vi var ett gäng som under några år alltid hade en "större" tvåtaktare av något slag. RD350, TZR250, TDR250, RGV250, KR-1S, RD500.
André, va? Jag kommer mycket väl ihåg dig o Mats, del av tvåtaktsligan! 🙂

Padi har kvar sin 86:a, men den har inte rullat på mååånga år. Jonas heter den tredje av oss med 7/11. Hans 87:a såldes för länge sedan, och jag sprang på den på Blocket för många år sedan, då med 750-motor igen.
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
André, va? Jag kommer mycket väl ihåg dig o Mats, del av tvåtaktsligan! 🙂

Padi har kvar sin 86:a, men den har inte rullat på mååånga år. Jonas heter den tredje av oss med 7/11. Hans 87:a såldes för länge sedan, och jag sprang på den på Blocket för många år sedan, då med 750-motor igen.

Det stämmmer. Bra minne!

Nu ska jag inte bidra till mer OT och skrämma bort alla Gixxer-intresserade från tråden. Hur som helst; om du kör nåt med SS Emse i år kanske vi ses på banan (tyckte mig se dig i ett förarmöte förra året på Sturup i alla fall). :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
På bilderna jag la in då ser man att Yoshi har styvat upp runt svinglagringen. Lätthålen är borta. Funktion före form tydligen.

Hur tänker ni kring motorfästen, hur dom dras, vilken ordning?
Jag har bara monterat motorer i stålram och dragit åt lagom.
Kör ni det lösa motorfästet-ram och sedan motorfästet-motor? Börjar ni med de bakre motorfästena som är direkt i ramen? Shimsar ni om ni har glipa mellan motorfäste och motor? Tänkte på eventuella, marginella, spänningar eller vibrationer.

Inte minst nu när du ska byta motor.
Handslägga heter The persuader på amerikanska. Så jobbar vi inte väl? 🙂
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Originalramen och Yoshimuras
(Motorcyclist April 1985)

Det kom en GSX-R 750 Limited Edition 85-86? Ensitsig. Mer race men gatlegal har jag för mig.

View attachment 510536

View attachment 510537

View attachment 510538
👍

Det översta fotot visar en av de första ramarna som användes vid lanseringen. De första ramarna hade lättningshål i de gjutna partierna kring svinginfästningen. Det har synts ett fåtal hojar med dessa lättningshål. Bl.a. hittade jag en sådan på Blocket för några år sedan. Inte osannolikt att det var en av presshojarna som visades först.

Jag har sett fotona på Yoshimuras hoj tidigare, och även om ramen i mångt och mycket ser ut som en standardram så var den Yoshimuras egen. Den hade t.ex. strängsprutade fyrkantsprofiler i stället för gjutna U-profiler på den bakre delen av huvudramen, Likaså vid styrhuvudet. Yoshis ram liknade en minivariant av 1100-ramen som kom året efter.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
På bilderna jag la in då ser man att Yoshi har styvat upp runt svinglagringen. Lätthålen är borta. Funktion före form tydligen.

Hur tänker ni kring motorfästen, hur dom dras, vilken ordning?
Jag har bara monterat motorer i stålram och dragit åt lagom.
Kör ni det lösa motorfästet-ram och sedan motorfästet-motor? Börjar ni med de bakre motorfästena som är direkt i ramen? Shimsar ni om ni har glipa mellan motorfäste och motor? Tänkte på eventuella, marginella, spänningar eller vibrationer.

Inte minst nu när du ska byta motor.
Handslägga heter The persuader på amerikanska. Så jobbar vi inte väl? 🙂
Alla de motorer jag monterat har passat mycket tight och precist, och utan glapp eller behov av shimsning.

Jag monterar alltid det bakre undre fästet först, så motorn hamnar exakt, direkt mot ramen. Sedan monterar jag de bakre/övre motorplattorna (dock inte 100% dragna), och distanserna därtill. Sedan alla de andra fästena men spänner dem inte helt. De sista 20 % eller så spänner jag successivt pö om pö tills allt sitter tight.

Alla oljekylda block har samma infästningspunkter, så det är ingen skillnad på att montera en 600, 750 eller en 1100. Det enda som skiljer är att bakre/nedre motorfästet (och distansen) har en 12 mm skruv på 1100 o Bandit.
 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
På bilderna jag la in då ser man att Yoshi har styvat upp runt svinglagringen. Lätthålen är borta. Funktion före form tydligen.
Lagringspunkten ser ut att sitta någon centimeter eller två längre bak, och som NiklasJ kommenterar så är materialet troligen mer hållfast (beoende på godstjocklek) om den delen är strängsprutad kontra gjuten.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Fortsatt inventering:

Motorn. När jag tog bort sumpen, kylarslangar m.m. så rann det ut filmjölk! Tjock sådan, kanske med ett stänk av vanilj. Kanske var det olja som blivit utblandad med kondens efter 10+ år i ett kallt skjul på den skånska vischan (med en luftfuktighet som kan dränka det mesta), men bra såg det inte ut. Då jag har andra motorer i bra skick så lyftes filmjölksmotorn ur.

20250216_121749(0).jpg
Sumpen från filmjölksmotorn, efter tvätt. Det är troligtvis inget fel på motorn, men sumpen m.m. var ordentligt geggig.

20250216_122930(0).jpg

20250216_123610.jpg

Efter jag plockat ur motorn lyfte jag på topplockskåpan. Finare än väntat. Riktigt fint faktiskt. Alla ventilspel spot on. Originalkammar, utan märkbart slitage. Likadant med vipparmarna.

20250216_123521.jpg

Dock var ett av kamöverfallen skadat, med hemmagjord reparation av klass. :gnissla Överfallens gängor är ofta mos, då de tillhörande M7-skruvarna dras åt h-e för hårt av folk som inte borde få skruva i en glödlampa. Helicoil funkar dock bra, men helst skall man ju slippa att hålla ihop allt med slangklämmor. Denna motor skall inte användas just nu, men det skadade överfallet kommer att fräsas av på toppen, och det får sedan en ny topp, som skruvas fast med överfallets två fästskruvar.

20250216_121616.jpg

Hojen var utrustad med fotpinneplattor etc från Harris. De kan nog fräschas upp så de blir ok.
 
Last edited:

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Ok, efter inventering av vad jag hade, så var det dags att göra en spec på vad jag vill göra. Plan:

- Restomod it is! Hojen skall se ut som den klassiker den är, men med diverse förbättringar.

- Ramen lämnas som den är, svingen byts till en 86:a, Öhlinsdämparen renoveras

- Hojen byggs samman utan slutgiltig finish, för att se att allt lirar. Den får rulla lite i sommar, och sedan rivs den igen, för lackering, modifieringar osv.

- Den blir blåvit, i originalstil. Till att börja med så får hojen original kåpor (från en 86:a), men de kommer troligtvis att ersättas av glasfiberkåpor. Jag har nya kåpor från Airtech och Fiberman. Det skall bli roligt att prova dem. De verkar båda lovande. Det blir sadel från 85. Den är delad, och när man monterar en kuts så ersätter den passagerarsadeln. Det ser bättre ut än 86/87, där kutsen krängdes över passagerardelen av sadeln, och skruvades fast med två fula skruvar, rakt igenom sadelns vinyl. Fult och kass lösning! Hojen har svarta sadlar, och jag har inga blå sadlar som är hela. Ny vinyl beställdes.

- Jag är sugen på att montera en annan bakdel (tidstypisk dock), flytta batteri etc, men det får bli efter testkörning och besiktning.

- Det blir en tank från en 85:a, liten, platt,19-liters.

- Hojen skall besiktas för sista gången, och till besiktningen får den en motor från en 1989 GSX 750F. En annan motor byggs parallellt.

- Motorn från 750F använder vajer till kopplingen, vilket är mycket skönare än den hydrauliska som satt på 85-87 samt alla 1100or. Vajerkopplingen stays.

- 750F har en bredare kylare med tre extra rader (jämfört med original 85 GSX-R), så den behåller vi. Extra kylning kan vara bra att ha, om motorn skulle växa. Det betyder att jag får välja sump efter de oljeslangar jag behöver till kylaren. Det fanns en handfull olika modeller av sumpar på Suzukis oljekylda, och de är utbytbara, så länge man byter oljepickup, returrör etc. Sumpen kommer att påverka vilket avgassystem som passar. Eller så väljer jag det avgassystem jag vill ha, så får sumpen väljas därefter. 🙂

- Avgassystem blir från en 91:a GSX-R 1100 (skuret och svetsat så det endast har en burk). Fult o tungt som satan, men tyst. Roligare system finns på hyllan, och kommer att monteras efter besiktning. Kanske måste jag bygga effektivare dB-killer, så jag slipper svartflagg på kommande bandagar.

- Förgasare blir original VM29SS från en GSX-R 85:a, med separata K&N-filter. Små men fantastiska, mekaniska flatslides med fantastiskt ljud. Mmm...

- Gaffeln blir från en 2008 RSV Factory. Nästan samma längd som original. 17-tums, i stället för originalets 18-tummare. Brembo radial. Vuxenfjädrar beställdes. Framskärm medfölde gaffeln, så den återanvänds.

- Jag gillar 5-ekrade fälgar. Jag har en bakfälg från en R6:a så den får det bli. Fram blir det en fälg från en RSV.

- Hastighetsmätare, varvräknare, hållare och indikatorpanel såg ganska trötta ut, och kräver en liten renovering för att användas igen. För att spara tid så kommer jag att använda en Koso RX2 som jag hittade på hyllan. Ibland är man glad att man samlar på det mesta, och att man ibland köper saker som man bara vet att de kommer att behövas en dag.

Puh! Jag har en del att ordna om hojen skall rulla till våren.

-
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hur mycket projekt får det vara? Vill du ha rullande, körklart, eller rädda ett lik? Jag kanske har något lämpligt. 🙂

Jag missade detta tidigare. Jag tackar för erbjudandet, men avböjer för stunden. Projektet som äntligen blev aktuellt under vår- och högsommar blev lägre prioriterat under sensommaren. Jag blev nämligen uppsagd från hyresgaraget som inhyste raggarbil och 10+ veteransnöskotrar på grund av försäljning av fastigheten. Det senaste halvåret har därför gått åt till att planera ett garagebygge modell större som inleds inom kort. Jag kan helt enkelt inte ta på mig fler projekt innan detta blir någorlunda klart.

Annars är planerna uppdragna sedan länge och de är nog inte helt olika dina egna restomod-planer. Jag är ju liksom omgiven av galningar som bygger aningens tidigare superbikes och jag har ju jobbat 25 år och en dag sida vid sida med dubbel-Anders, så jag har blivit lite influerad…

Det lär bli en 85-86 GSX-R. Definitivt sexväxlad. Definitivt MotoGP-framgaffel inbyggd i en konventionell framgaffel modell grov. Definitivt blåvit. Definitivt vita BBS magnesiumfälgar från Suzukis 500 (det set som vann Valencia’s GP 2001 står redo sedan länge). Fortfarande lite velande kring bromsarna. Har en del grejer liggande, men brottas med tanken att radialok blir tidstypiskt fel. Skulle också vilja få in en hyllning till Acke Rising på ett eller annat sätt. Skulle också vilja få Klarkner, Ove och Lyren från gamla tiders MotoSpeed involverade i motorn, som en liten dold hyllning till Anders och av rent lokalpatriotiska skäl (Lyren är uppväxt i mina trakter). Men detta får vänta minst ett år till. Har helt enkelt ingen plats just nu. Följer dock din tråd med stort intresse. Bästa tråden på mycket länge…!
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Jag missade detta tidigare. Jag tackar för erbjudandet, men avböjer för stunden. Projektet som äntligen blev aktuellt under vår- och högsommar blev lägre prioriterat under sensommaren. Jag blev nämligen uppsagd från hyresgaraget som inhyste raggarbil och 10+ veteransnöskotrar på grund av försäljning av fastigheten. Det senaste halvåret har därför gått åt till att planera ett garagebygge modell större som inleds inom kort. Jag kan helt enkelt inte ta på mig fler projekt innan detta blir någorlunda klart.

Annars är planerna uppdragna sedan länge och de är nog inte helt olika dina egna restomod-planer. Jag är ju liksom omgiven av galningar som bygger aningens tidigare superbikes och jag har ju jobbat 25 år och en dag sida vid sida med dubbel-Anders, så jag har blivit lite influerad…

Det lär bli en 85-86 GSX-R. Definitivt sexväxlad. Definitivt MotoGP-framgaffel inbyggd i en konventionell framgaffel modell grov. Definitivt blåvit. Definitivt vita BBS magnesiumfälgar från Suzukis 500 (det set som vann Valencia’s GP 2001 står redo sedan länge). Fortfarande lite velande kring bromsarna. Har en del grejer liggande, men brottas med tanken att radialok blir tidstypiskt fel. Skulle också vilja få in en hyllning till Acke Rising på ett eller annat sätt. Skulle också vilja få Klarkner, Ove och Lyren från gamla tiders MotoSpeed involverade i motorn, som en liten dold hyllning till Anders och av rent lokalpatriotiska skäl (Lyren är uppväxt i mina trakter). Men detta får vänta minst ett år till. Har helt enkelt ingen plats just nu. Följer dock din tråd med stort intresse. Bästa tråden på mycket länge…!
Wow! Jag ser redan fram emot ditt projekt! 😁 Imponerande planer, och delar som du har, och Anders input skulle man haft. Vilket umgänge du har! 👍

Tråkigt att du blev av med ditt garage, men å andra sidan tror jag att du kommer att vara nöjd när du byggt ditt nya, stora garage. 🙂

Vita fälgar blir det här också, även om de är svarta/antracit nu. Dock inte några GP-vinnande fälgar. 🙂 Och din kommande MotoGP-gaffel får ju min RSV-gaffel att kännas som en Webb-gaffel från 30-talet. 😁

Jag kommer att ha en egen, liten hyllning på min kommande motor. Anders Brink portade och plastade en DOT-topp till mig för många år sedan, men den har inte kommit till användning ännu. Större ventiler också. Den tänkte jag använda, men jag vet inte riktigt vad det blir ännu. Jag skall inventera bland mina motordelar, och se vad det blir för motor efter besiktning. Jag vet att jag har en del big block-cylindrar, starka stakar och större kolvar på hyllan. Det blir 1216 cc eller ev. 1340 cc om jag klarar av att kyla den tillräckligt för vardagstrafik. Jag har en strokad Falicon-vev på lut i USA. Den skulle kunna göra det riktigt roligt. Får se om jag äntligen kan bända den ur händerna på den nuvarande ägaren. 🙂

Jag sköt 2:ans växel på min första 7/11. Då jag inte hade råd att köpa nya delar så beslöt jag att stoppa in den 6-växlade lådan från min 85:a. Mha en sänkgnist fick jag hjälp av en arbetskamrat att gnista om splinesen på 750:ns primäraxel, så den passade på 1100:ans kopplingskorg. Detta var 1991, och jag hade aldrig sett någon som lagt en 6-växlad låda i en 1100 vid det laget. Efter ett par år såg jag ett reportage i Performance Bikes där någon stolt berättade att han var först med bedriften. 🙂 Hur som helst, 6-växlat is the shit! Dock håller jag mig nog till 5-växlat om jag bygger stor motor. Eller skall man chansa på att en 6-växlad håller!? 🤔

Om/när du skulle bli sugen på att återuppta planerna på en gammelgixxer i framtiden så hör av dig.
 
Last edited:

1435

Medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
garaget
Hoj
GSXR 1340cc..Psb Gsxr 1435cc
👍

Det översta fotot visar en av de första ramarna som användes vid lanseringen. De första ramarna hade lättningshål i de gjutna partierna kring svinginfästningen. Det har synts ett fåtal hojar med dessa lättningshål. Bl.a. hittade jag en sådan på Blocket för några år sedan. Inte osannolikt att det var en av presshojarna som visades först.

Jag har sett fotona på Yoshimuras hoj tidigare, och även om ramen i mångt och mycket ser ut som en standardram så var den Yoshimuras egen. Den hade t.ex. strängsprutade fyrkantsprofiler i stället för gjutna U-profiler på den bakre delen av huvudramen, Likaså vid styrhuvudet. Yoshis ram liknade en minivariant av 1100-ramen som kom året efter.
Suzuki ska ha tillverkat 45st ramar med extra hålen i gjutna delen . Dom ramarna skiljer sig även på flera saker.
Dom saknar staget framför luft burken ,den sitter fäst på sidan istället , saknar ett stag i bak ramen med framför bakhjulet , Översta bakre motorfäste är annorlunda med lättningshål i , dom ser även annorlunda ut i styr huvudet med mot produktions hojarna , saknar en plåt där.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Suzuki ska ha tillverkat 45st ramar med extra hålen i gjutna delen . Dom ramarna skiljer sig även på flera saker.
Dom saknar staget framför luft burken ,den sitter fäst på sidan istället , saknar ett stag i bak ramen med framför bakhjulet , Översta bakre motorfäste är annorlunda med lättningshål i , dom ser även annorlunda ut i styr huvudet med mot produktions hojarna , saknar en plåt där.
👍Mycket intressant! Tack för infon.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
@NiklasJ Näst sista bilden på den där tattarlösningen. Alltså vad har man försökt åtgärda där? Huuur är det möjligt att man tror att den lösningen skall funka (som den visserligen verkar göra dock) =)
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2008 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
@NiklasJ Näst sista bilden på den där tattarlösningen. Alltså vad har man försökt åtgärda där? Huuur är det möjligt att man tror att den lösningen skall funka (som den visserligen verkar göra dock) =)
Precis! Den verkade ha funkat dock. Imponerande! 😁
 
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

Top