Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Ska den göra skruvhålet mer tight så att kåpan sitter? Så skruven biter bättre? Är det tanken?
Gissningsvis är det spräckt så slangklämman håller ihop det -stött på den tattarlösningen förrSka den göra skruvhålet mer tight så att kåpan sitter? Så skruven biter bättre? Är det tanken?
Suzuki ska ha tillverkat 45st ramar med extra hålen i gjutna delen . Dom ramarna skiljer sig även på flera saker.
Dom saknar staget framför luft burken ,den sitter fäst på sidan istället , saknar ett stag i bak ramen med framför bakhjulet , Översta bakre motorfäste är annorlunda med lättningshål i , dom ser även annorlunda ut i styr huvudet med mot produktions hojarna , saknar en plåt där.
HejKvalitetsinfo…! Finns det möjligtvis någon info om vilka chassienummer dessa hade…?
Precis! Överfallets nedre del (mot kammen) är hel, men den gängade övre delen hade spruckit. Slangklämman löste det tydligen, eftersom allt satt som det skulle, trots tattarlösningen.Gissningsvis är det spräckt så slangklämman håller ihop det -stött på den tattarlösningen förr![]()
Lite som en lösning av en femtonåring. Typ man försökte själv laga gängor med lite gängtejp på skruven på Casal-moppen man hade.Precis! Överfallets nedre del (mot kammen) är hel, men den gängade övre delen hade spruckit. Slangklämman löste det tydligen, eftersom allt satt som det skulle, trots tattarlösningen.Inget att rekommendera dock.
Lösningen är att fråsa av den övre delen, och göra t.ex. en plåt med mutter, vilken skruvas fast med överfallets skruvar.
Det var väl bara OK på den tiden? Jag har en stående i garaget, en f.d. kollega som långtidslagrar den hos mig. Köpt ny av honom -78, ca 500 mil på mätaren. Originalskick minus blinkers.Casal=portugisisk Zundappkopia om jag inte minns fel. OKQ8 sålde dem tror jag farsan sa...
Dom var snabbast om man inte orkade lägga en massa tid. Tror mig komma ihåg att pluggen satt med en vanlig låsring.Casal=portugisisk Zundappkopia om jag inte minns fel. OKQ8 sålde dem tror jag farsan sa...
Exakt. Bara skrev så för att de nyfödda också ska förståDet var väl bara OK på den tiden? Jag har en stående i garaget, en f.d. kollega som långtidslagrar den hos mig. Köpt ny av honom -78, ca 500 mil på mätaren. Originalskick minus blinkers.
(Ursäkta trådkapningen)![]()
Jag måste ändå säga att lösningen är bra, det fungerar och när det väl är på plats ser ingen det. Delen säljs inte som reservdel och svetsa överfallet är en sämre lösning då den med stor sannolikhet slår sig. Har sett ett antal spruckna gängor i överfall och sålt fler. Blir lite impad av problemlösningen, enkelt svar på ett stort problem.Lite som en lösning av en femtonåring. Typ man försökte själv laga gängor med lite gängtejp på skruven på Casal-moppen man hade.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |