Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Duu olof!!! Låt grabbarna va bäst i världen,dom verkar ju inte ha nå bättre förslag eller svar åt dig på gaskontroll och körteknik förutom att dom tycker att du har helt fel..
Tycker att du är helt på rätt spår när man har hållt på med mc och bilsport nästan hela sitt liv + att man tittar på all motorsport på tävlingar och tv så ser man likheter som är otroligt lika i mc sporten - bil sporten..
Helt klart att det är samma gaskontroll och ev körteknik i Ex. RR,SM och cross eller olika underlag bara att gränsen el greppgränsen är olika.. sen kan ju en förare ha olika gränser jämfört me andra förare och de kan va stor skillnad och en helt annan sak...
Jävla orättvist att ni har is där uppe och här är de 5+ grader
Tack
Visst är det intressant det här me att även bil och hoj är så lika? När jag har varit tveksam på om jag tänkt rätt på vissa saker så har jag kollat in F1 för att se om jag tänker rätt Killarna som kör F1 är så sjukt skärpta också, synd att racingen blir så tråkig bara
Det finns ett exempel på det du säger om olika greppgränser, att köra is med endurodubb. Det är väldigt lätt att få hojjen att ställa, men att ställa runt en kurva med precision (dvs utan att bakändan kastar åt nåt håll) tycker jag är svårare än att få det att sladda med precision på asfalt! Det för att när det släpper på isen så är det så sjuukt tunn gräns mellan för mycket och för lite (speciellt om man kör en stark sprättig tvåtaktare) medans på asfalten har man ganska bred gräns från att det har släppt tills att det kastar iväg eller blir för mycket. (om man inte kör en RR-hoj då som har styrstoppen för tidigt) Däremot är det livsfarligt att slå av på asfalten medans man klarar sig från att gå ikull om man slår av på isen
Ta å följ me Fredrik Eriksson upp till mig då!
Tack till RJ som orkade skriva lite också