Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Att du är rädd för att det ska göra ont förstår jag, det är just därför du int klarar av att slå på nog mycket för att det ska sladda också. Mycke av min körteknik kommer direkt ur A twist of the wrist och Performance riding technique's. Två böcker som jag rekomenderar även åt de som kör motocross.
I alla grenar finns det folk som inte kan se sambandet mellan olika sporter. Det finns "världsmästare" som inte riktigt har kläm på vad dom gör på cykeln och varför. (tänker speciellt på Jeremy McGrath - supercross) Och de som kommit riktigt långt är de som tränat i olika grenar.
Tex Valentino Rossi - världsmästare i roadracing - tränar/tränat minimoto, supermoto, motocross.
Tex David Knight - världsmästare i enduro - tränar trial, supermoto, motocross.
Tex Thierry Van den Bosch - världsmästare i supermoto - tränar roadracing, motocross.
Skulle vi sätta förare från vardera mc sporter på varandras hojjar så är jag helt övertygad om att den gren som placerar sig bäst i genomsnitt är motocross, tätt följt av enduro. (...och jag avskyr verkligen enduro)
Sant.
Det blir bra mycke enklare att förklara när man kan stå ute på banan och säga att man kan prova göra såhär för att få bevis på vad man säger.
Jag har inte psyket för att tävla och jag är rädd att jag aldrig kommer ha det. Det är också så mycket mer än att vara duktig som måste falla på plats för att ha framgångar i motorsport.
I alla grenar finns det folk som inte kan se sambandet mellan olika sporter. Det finns "världsmästare" som inte riktigt har kläm på vad dom gör på cykeln och varför. (tänker speciellt på Jeremy McGrath - supercross) Och de som kommit riktigt långt är de som tränat i olika grenar.
Tex Valentino Rossi - världsmästare i roadracing - tränar/tränat minimoto, supermoto, motocross.
Tex David Knight - världsmästare i enduro - tränar trial, supermoto, motocross.
Tex Thierry Van den Bosch - världsmästare i supermoto - tränar roadracing, motocross.
Skulle vi sätta förare från vardera mc sporter på varandras hojjar så är jag helt övertygad om att den gren som placerar sig bäst i genomsnitt är motocross, tätt följt av enduro. (...och jag avskyr verkligen enduro)
Olof --> Inte för att jag vill trappa på några tår men jag tror det finns anledningar till att dina inlägg ofta ifrågasätts här på Racingforumet gällande körteknik och det är att du är 22 år och utan egentliga framgångar i någon tävlingsgren. Dessutom upplever jag att du uttrycker dig väldigt tvärsäkert om frågorna vilket i kombination med ovanstående gör att dina ord inte får så mycket tyngd bakom sig, jämför med tex. när Dr. Bike eller Jörgen Karlsson uttalar sig om teknik/motorer.
Jag betvivlar inte att du är duktig på att köra och att du skriver för att du tycker det är roligt att lära ut men du behöver slipa lite på dina pedagogiska färdigheter, åtminstone i skriven form.
Sant.
Det blir bra mycke enklare att förklara när man kan stå ute på banan och säga att man kan prova göra såhär för att få bevis på vad man säger.
Jag har inte psyket för att tävla och jag är rädd att jag aldrig kommer ha det. Det är också så mycket mer än att vara duktig som måste falla på plats för att ha framgångar i motorsport.
Last edited: