Kan man inte ha en mindre tank emellan? Tank->backventil->mindre tank-> förbränning. Eller har jag bommat ngt?
Vad skulle man tjäna på det?
Njä, ju mer finesser och krångligheter desto större är risken att nåt faktiskt går åt helvete. Håll det så enkelt som möjligt och ha ett splitterskydd mellan förare och motor är nog ett vinnande koncept.
Attans!
Allvarligt, tack ska du ha. Blir det tight i vinter med tillverkningen så kanske jag hör av mig om någon liten legofräsning. Hade du tillgång till NC-fräs sa du?
Som du säkert redan tänkt på, så gäller det att rikta flammor, tryckvåg och splitter åt ett ofarligt håll.
Uppåt till exempel.
Kapsla in helt är sämre.
Bra tänkt, men det kallar inte jag ett ofarligt håll..Hitåt kanske?
Bra tänkt, men det kallar inte jag ett ofarligt håll..
Rikta inte mot FI, då måste jag ju hoppas att motorn sprängs
Det finns helt klart en risk att hela skiten exploderar, skulle det av någon anledning uppstå en tryckskillnad mellan tankarna kan ett intressant scenario uppstå där det råkar tryckas över ett par liter flytande lustgas till metanoltanken. När en sån blandning når motorn lär man få mittbena på rövhåret...
Jag har övervägt att använda backventiler på trycksidan men det skulle ställa till det med lustgaspåfyllningen.
Det ska vara lite spännande ibland.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |