Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ja en T2 mätning skulle ge en del faktiskt. Jag hjälper dig gärna med analyserna så du behöver inte känna att du måste kunna köra programmet. Om du vill det ändå är ju nå't annat förstås. Du får givetvis använda kurvor och annat vi pratat om hur du och därmed dela fritt. Det är ju bara bra med fler infallsvinklar.
/T

I det här läget vore jag väldigt tacksam om du skötte programspakarna, sen vill jag väldigt gärna lära mig programmet men jag måste lösa datorproblemet först...:huvet

Schysst att jag har händerna fria, nu ska polarna få något att tugga på.:)
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Jag håller på klura ut om det skulle gå köra windowsprogram i min Macbook även om det skär i hjärtat att släppa in den cancern i datorn, då kan jag köra ditt program utan att behöva skaffa en ny dator.
/Anders

Finns lite olika lösningar på det problemet: http://www.howtogeek.com/187359/5-ways-to-run-windows-software-on-a-mac/
I ditt ställe hade jag först testat med Wine, vill det sig inte skulle jag gå vidare med att installera VirtualBox och sedan en windos i den. Har du ingen windowslicens liggande brukar det väl gå att hitta nåt som ligger och skräpar i piratbukten.

/Anders
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
jag va tvungen att ha windows för ett program i jobbet... använde mig utav boot camp-assistenten som ligger i OS-X, nu när ja inte längre behöver windows, va de precis lika enkelt att ta bort partitionen igen.

ett tips, iallafall :)


å återigen, du e makalös =)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tack för tipsen, måste man ha windows på cd eller går det fultanka ner från bukten?

Förresten, kan ni trogna trådläsare inte kraftsamla och rösta fram mitt hojbygge till ett förstapris i Boca Bearings uppfinnartävling? 5000USD i vinstpotten, det skulle bli ett finfint tillskott i racebudgeten!:tummenupp

http://www.bocabearings.com/innovation-contest/ContestantDetails.aspx?ProjectID=137

Vinner jag lovar jag er en film på en burnout med turbinhojen!:banana

Edit: Sprid gärna till släkt och vänner, jag är en underdog av rang i tävlingen då jag inte har Facebook och därmed 10000 friends som jag kan tvinga att rösta.....
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Förresten, kan ni trogna trådläsare inte kraftsamla och rösta fram mitt hojbygge till ett förstapris i Boca Bearings uppfinnartävling? 5000USD i vinstpotten, det skulle bli ett finfint tillskott i racebudgeten!:tummenupp

http://www.bocabearings.com/innovation-contest/ContestantDetails.aspx?ProjectID=137

Vinner jag lovar jag er en film på en burnout med turbinhojen!:banana

Edit: Sprid gärna till släkt och vänner, jag är en underdog av rang i tävlingen då jag inte har Facebook och därmed 10000 friends som jag kan tvinga att rösta.....


En röst, varsågod.

Edit: och spritt på fejjan, om det nu hjälper.


Tusen tack grabbar!:tummenupp

Skönt att se att jag inte står på din shit-list BlöjRäsern, bara för att vi käbblar lite om tråkigheter ibland.:)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tusen tack grabbar!:tummenupp

Skönt att se att jag inte står på din shit-list BlöjRäsern, bara för att vi käbblar lite om tråkigheter ibland.:)

Nejdå, tvärtom.
Det är som du säger att man får tycka som man vill. Det är ju det som är så bra med demokratier, du har ju rätt att ha fel ;)
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Done
Your vote for project Gas turbine Landspeed Motorcycle has been posted.

Thank you for supporting this project and be sure to vote again next month.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
klart man röstat!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Woho, mer provkörning! :banana :yoparty

Givetvis röstat och delat! :tummenupp
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tack för tipsen, måste man ha windows på cd eller går det fultanka ner från bukten?

Förresten, kan ni trogna trådläsare inte kraftsamla och rösta fram mitt hojbygge till ett förstapris i Boca Bearings uppfinnartävling? 5000USD i vinstpotten, det skulle bli ett finfint tillskott i racebudgeten!:tummenupp

http://www.bocabearings.com/innovation-contest/ContestantDetails.aspx?ProjectID=137

Vinner jag lovar jag er en film på en burnout med turbinhojen!:banana

Edit: Sprid gärna till släkt och vänner, jag är en underdog av rang i tävlingen då jag inte har Facebook och därmed 10000 friends som jag kan tvinga att rösta.....

Självklart röstat. Men varför inte lägga en separat tråd? dels för att undvika tjocka upp din byggtråd med "jag har röstat kommentarer" men även för att få tag på fler SH:are som kan rösta på dig. Inte bara vi som går in på daglig basis i hopp om progress!
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Självklart röstat. Men varför inte lägga en separat tråd? dels för att undvika tjocka upp din byggtråd med "jag har röstat kommentarer" men även för att få tag på fler SH:are som kan rösta på dig. Inte bara vi som går in på daglig basis i hopp om progress!

Bra tänkt, men moderatorerna brukar inte gilla såna där röstfiskartrådar tyvärr. Swedie får plats för en Sporthoj-logga på turbinhojen om han fixar en sån sticky-tråd på Allmänt fram tills tävlingen är avslutad.:)
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Bra tänkt, men moderatorerna brukar inte gilla såna där röstfiskartrådar tyvärr. Swedie får plats för en Sporthoj-logga på turbinhojen om han fixar en sån sticky-tråd på Allmänt fram tills tävlingen är avslutad.:)

Låter ju som en utmärkt deal som jag i mitt tycke Swedie / ägarna borde nappa på.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top