Jag fick ett erbjudande förra veckan som jag inte kunde motstå, så igår hakade jag på släpvagnen och tog sikte mot Falun. Jag mellanlandade hos Bjursingen och blev bjuden på smaskigt grillmiddag innan vi åkte iväg och lastade, det var nämligen Bosse Hårdén som skulle göra sig av med motorn från sin jet-pickup.
Här håller undertecknad på inspektera turbinbladen i Rolls Royce Viper 301:an, den såg ut att vara i väldigt fint skick så det var bara att slå till. Jag kinesade hos Bjursingen och åkte iväg i morse glad i hågen med nyfylld kaffetermos, rätt många jag mött på vägen som försökt vrida huvudet ur led av någon anledning...
Det saknas lite grejor innan den är körbar, startmotorn är väl den klurigaste delen att få tag i då en sån betingar allt mellan 25.000-70.000:- beroende på skick. Jag känner lite folk som kör jetdragsters i USA så jag ska luska runt lite ifall nån har en liggandes som dörrstopp och vill byta mot en bullpåse eller två.
Närmast måste jag försöka baxa in den i verkstaden, det blir lite trångt men guu så mysigt det kommer bli i vinter!
Den där blir en rejäääl hoj hörrö.