_Johansson_
Storfräsare
Ser ut att vara ungefär 35cm för lång
Men va faan , skärbrännaren sååå
Jo benen är lite väl långa, tur att det inte är några Öhlinare direkt.
Kapa kapa med rondellen, svetsa svetsa med migen, klart klart säger Anders.
Ser ut att vara ungefär 35cm för lång
Men va faan , skärbrännaren sååå
..... Det jävliga är att kedjan kommer löpa precis där jag tänkt ha mitt vänstra ben, så frågan är om det skulle funka med kardandrift?........
Nu verkar du kommit en del i planerna. Du pratar om flera år framåt med 180-200hk. Nu när du ändå bygger allt själv. Vad har nästa storlek inneburit? Kostnad, effekt och allt sånt. Större motor mer effekt?
Du vet dom där 2wd kitten från öhlin till hoj, går det inte att få någon sån lösning?
Hydrauliksnurra motor - slang - Hydrauliksnurra bakhjul
Eller är det helt åt skogen?
Verkningsgraden blir tämligen dålig med hydrauldrift även om man kan förbättra den genom att välja en dyr pump/motor. Jag tror Öhlins fördelade max 10% till framhjulet när de använde 2wd på wr450. -Skapade dock ett drag som sades hjälpa till i skogen och i öken.
Om man ändå tänker sig att nyttja en hydraulpump till framdrivning kontinuerligt så behöver man stoort oljekyl, allt som inte blir rörelse blir värme.
tycker vi startar en insamling!
ska de göras ska de ju göras rätt
Nej för faan, gör ni det lovar jag att köpa öl för pengarna istället.
Allvarligt, jag är helt emot att man drar igång projekt som man inte kan finansera själv. Det finns hur många exempel som helst på folk som börjar på något skrytbygge med bara köpegrejor och sen måste ringa runt och tigga sponsorer efter någon månad...
Helt obegripligt då det finns hur mycket balla projekt som helst som inte skulle kosta mycket mer än arbete och någon tusing.
tror inte herr johansson klagar på ett anonymt brev med någon hundring i
Näfföfan, det räcker ju till en kasse Pripps!
[HAdde det inte gått att använda delar från ett båtdrev?
Näfföfan, det räcker ju till en kasse Pripps!
Eftersom hela detta bygge förmodligen kommer kosta mindre än ett års driftkostnad på valfri ny sporthoj så är inte pengarna något bekymmer direkt.
Anledningen till att jag drar mig för att specialbeställa en växellåda för ett tjog tusenlappar är att jag först vill ta reda på om jag kan bygga en själv, då har jag ju fördelen att kunna bygga lådan efter utrymmet i ramen, bygga in torrsumpssmörjning osv osv som knappast finns som standard i industriella utväxlingar.
[HAdde det inte gått att använda delar från ett båtdrev?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |