Nej, det är bara det att EGT är en kolvmotorterm så TOT är i princip samma sak fast en gasturbinterm.
Jag är ganska jättesäker på att EGT är en term som nyttjas angående turbinmotorer också.
Förmodligen för att det var vanligare med centrifugalturbiner förr i tiden innan annulärbrännarna slagit igenom. En gissning i alla fall.
Kanske det
Du hade en del att försörja där såg jag.Har faktiskt inte bestämt mig än, det vore praktiskt att slippa oroa sig för att batterierna ska ta slut men en generator stjäl ju effekt vilket inte är bra. Möjligtvis att det går bygga någon sorts frikoppling på generatordrivningen så den går koppla ifrån när det ska köras, men det blir ett senare problem.
Ingen anledning att vara avundsjuk, det är bara att börja bygga själv!
Om man ändå hade kunskap, plats, tid och råd så. För närvarande får jag nöja med att njuta av din täta uppdateringar
Hur skulle drivningen uppnås nu då?
Direktdrift från kraftturbinen eller med växellåda och koppling?